וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים בבית שלכם שאתם חייבים לנקות לפני שיעשו אתכם חולים

21.10.2022 / 0:12

מומחה לניקיון הדגיש מספר מקומות וחפצים בבית שאתם חייבים לנקות על בסיס שבועי כדי להפסיק לחטוף מהם מחלות - החל מספוגית ניקוי הכלים ועד המלחיות שלכם

אילו פריטים הכי מזוהמים בבית?/וואלה! NEWS

ידעתם שספוגית ניקוי הכלים שלכם יכולה לעשות אתכם חולים - והדרך הנכונה לטפל בה היא להכניס אותה למיקרוגל? מומחה לניקיון הבהיר שיש עוד כמה מקומות ופריטים בבית שאתם ודאי שוכחים או לא טורחים לנקות, רק כי הם פחות בולטים לעין. הוא טוען שאי ניקוי שלהם עשוי לגרום לכם לצינון, דלקות גרון וחום.

אכן, לא משנה כמה זמן אתם מקדישים לניקיון הבית מדי שבוע, תמיד קל לשכוח אזורים מרכזיים שיכולים להוות כר גידול לחיידקים מיקרוסקופיים - כולל סטפילוקוק זהוב, סלמונלה, אי קולי וגם עובש. רובנו היינו רוצים לחשוב שהבתים שלנו נקיים ללא רבב, אבל כשמסתכלים מקרוב התמונה שונה לגמרי. גם אם אתם מבלים שעות בניקיון הבית, יש כמה מקומות נפוצים שעלולים להפוך לכר גידול לחיידקים רעים שיגרמו לכם לחלות.

מומחה הניקיון טרי פישר, מ-WeBuyAnyHome, הסביר שהדברים שאנו מזניחים בבית, כמו מלחיות, ידיות של דלתות ושקעים הם כמה מהאשמים הגדולים ביותר במצבנו הבריאותי. הוא הסביר ל-Mirror: "זה בלתי אפשרי לשמור על הבתים שלנו נקיים לחלוטין מחיידקים ואפילו הפריטים היומיומיים הכי לא סבירים הם משטחי גידול עבורם. למרות שמשימות הניקיון הרגילות כמו ניקוי מרצפות, ניקוי מקלחות וניגוב משטחים באופן קבוע הן די ברורות, פריטים שנמצאים בשימוש יומיומי ואולי לא עברו חיטוי במשך חודשים או אפילו שנים יכולים להישכח. בחםצים כמו שלטים רחוקים, מלחיות וידיות נעשה שימוש פעמים רבות ביום - ואנחנו לא חושבים בדרך כלל לחטא אותם. למרות שזו יכולה להיות משימה קשה לשמור על הבתים שלנו נקיים להפליא ולהרחיק חיידקים מחיינו, אפשר להתנחם בידיעה שכמה מהעבריינים הגרועים ביותר יכולים להיעלם להם".

ידיות מטבח. ShutterStock
מתי בפעם האחרונה ניקיתם שם? מומחה ניקיון חושף כמה מקומות בבית שאתם שוכחים להבריק/ShutterStock

לא כל החיידקים מזיקים לגוף כמובן, אך כמה מהם יכולים לגרום למחלות כמו צינון, דלקות גרון וחום. ראשית, טרי טוען שעלינו לטפל טוב יותר בספוגית ניקיון הכלים שלנו כדי להבטיח שאנו מחסלים חיידקים רעים. הוא אומר: "חוקרים מצאו חיידקים כמו סטנוטרופומונס, ברבונדימונאס, ריזוביום וקלבסיאלה אורבים בספוגיות. זה גם הגיוני, שכן אנחנו משתמשים בהן כדי לנקות פריטים אחרים ואז משאירים אותן בכיור מבלי לשטוף אותן".

למרות שזה נשמע מטריד, אתם לא צריכים לדאוג יותר מדי - כי כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לוודא שאתם מחטאים אותן מפעם לפעם. טרי מציע לחמם אותן במיקרוגל למשך דקה אחת ואז להשרות אותן במעט מים עם חצי כפית אקונומיקה מרוכזת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ככה מחטאים את הספוגית במיקרוגל:

עוד תמצאו ברשימה של טרי את ידיות הדלתות שלכם בבית, שכל אחד מאיתנו נוגע בהן ללא הרף. הוא אומר: "הן יכולות לשמש כר גידול לחיידקים כמו אי קולי, סטפילוקוקוס זהוב שעמיד למתיצילין וכמובן קורונה. מומלץ לנקות אותן לפחות פעם בשבוע עם מגבונים אנטיבקטריאליים". כך גם לגבי שקעי חשמל ומתגי אור, שכן אנו משתמשים בהם באופן קבוע מבלי לחשוב מה גדל עליהם. עדיף לחטא אותם פעם בשבוע.

טרי עובר משם אל מחזיקי מברשות השיניים שלנו שאנחנו נוטים לשכוח שצריך לנקות אותם. גם הם מהווים כר גידול לחיידקים - בעיקר מכיוון שהם כל כך קרובים למקלחת ולעיתים לשירותים. טרי אומר: "אנחנו משתמשים במחזיק מברשת השיניים כל יום מבלי לחשוב אפילו שצריך לנקות אותו. אנחנו גם לא מבינים שהוא יכול לקלוט חיידקים שמשתחררים לאוויר מהאסלה כשאנחנו מורידים את המים. שוב, מומלץ לחטא אותו לפחות פעם בשבוע".

אם אתם כבר בחדר האמבטיה, הביטו שנייה על האמבטיה עצמה. התנאים החמים והרטובים הופכים את האמבטיה שלכם לכר גידול מושלם לחיידקים. מומלץ לבצע חיטוי קבוע של פני האמבטיה, כשאת הסרת האבנית בצינורות ניתן לעשות באמצעות תערובת של חומץ וסודה לשתייה. בנוסף יועיל גם לשפוך מים רותחים לפתח הניקוז.

ועכשיו תודו באמת - מתי לאחורנה ניקיתם את המלחיות? טרי מסביר: "בעיקרון, כל פריט ביתי שאנו נוגעים בו בידיים באופן קבוע יכול להוות מקום רבייה לחיידקים, במיוחד אם איננו טורחים לחטא אותו באופן קבוע. כמו כל משטח, מלחיות יכולות להוות בית לחיידקים כמו אי קולי וסטפילוקוקוס זהוב שעמיד למתיצילין. לכן מומלץ לחטא אותן באופן קבוע עם מגבונים אנטיבקטריאליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully