וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן היה כאן: הבית של בני גנץ בראש העין

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 11:53

בבית צמוד קרקע בשכונה הצבאית נווה אפק מתגוררים בני ורויטל גנץ יחד עם הילדים וכלבה שתומת עין. השוס האמיתי בבית הוא הגינה המטופחת שצופה לנוף ויש גם סוכה, כמובן

גנץ ביציאה מביתו, ראש העין, 10 באפריל 2019. ראובן קסטרו
הבוטקה של המאבטחים כאן עוד ממתי שהיה רמטכ"ל - גנץ ביציאה מביתו בראש העין, אפריל 2019/ראובן קסטרו

שכונה של אנשי צבא וביטחון, עם בנייה אחידה וצמודת קרקע בראש העין - בני הזוג גנץ ברחוב מגוריהם

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתגורר בשכונת נווה אפק בראש העין - שכונה "צבאית" שנבנתה בשנות התשעים עבור אנשי צבא ומערכת הביטחון, וגנץ הוא כזכור גם רמטכ"ל לשעבר. חלקה הדרומי של השכונה הוא האזור שבו מתגוררים אנשי הצבא והוא מתאפיין בבתים צמודי קרקע. ואילו חלקה הצפוני של השכונה הוא "אזרחי" והבנייה בו מתאפיינת בבנייני מגורים לא גבוהים. נווה אפק היא אחת השכונות המבוקשות בראש העין והאוכלוסייה בה מורכבת משילוב של משפחות צעירות וותיקות כאחד. שוויים של בתים פרטיים בשכונה הוותיקה נע בין 3 ל-4 מיליון ₪, על פי ההערכות באתרי השוואת נדל"ן.

גם היא גרה כאן - גנץ והכלבה שתומת העין בל

גדר מתכת גבוהה וביתן למאבטחים - חזית ביתו של גנץ בראש העין

ממזרח לשכונה ישנו שטח פתוח ויער עם עצים בוגרים. משפחת גנץ - השר גנץ, רעייתו רויטל, ארבעת ילדיהם והכלבה שתומת העין בל, מתגוררת בבית פרטי ברחוב טללים שגינתו האחורית צופה אל השטח הפתוח. ב-2010 גנץ נאלץ להרוס מרפסת דק שבנה בקצה הגינה שלו בחלק הצופה אל הנוף הפתוח, משום שנבנו ללא היתר וחרגו משטחו הפרטי לתוך השטח הציבורי שגבל בחצר האחורית שלו.

הפנינה האמיתית של הבית - הגינה האחורית של גנץ

מבחוץ, בית משפחת גנץ נראה זהה למדי לשאר הבתים ברחוב. באופן לא מפתיע, השכונה הצבאית נבנתה בסגנון אחיד של בתים טוריים שלהם גגות רעפים מחודדים עם גמלון בחזית שבו קבוע צוהר עגול. החזית של הבית פונה אל הרחוב ואינה חושפת הרבה שכן היא מוסתרת בגדר מתכת שסוגרת את החנייה הפרטית של הבית ובתוכה קבוע גם שער הכניסה הקטן לבית. עוד בחזית - ביתן מאבטחים שהוצב שם עוד בתקופה שגנץ כיהן כרמטכ"ל.

משפחת גנץ בהרכב מלא (לא כולל בל)

ארונות לבנים ואי גדול מעץ במרכז - המטבח של משפחת גנץ

בתוך הבית ניכרת העדפה לרהיטי עץ - ארונות המטבח, פינת האוכל, מדפי הספרייה בסלון ושולחן הקפה כולם עשויים עץ. הבית מרוצף ברצפת שיש בגוון בז'. במטבח ישנו מקרר 4 דלתות גדול בצבע נירוסטה שמסתתר מאחורי עשרות מגנטים עם תמונות משפחתיות מאירועים. ארונות המטבח לבנים, משטח השיש אפור ובמרכז המטבח ניצב אי עשוי עץ שסביבו כיסאות בר לישיבה.

חדרי השינה ממוקמים בקומה העליונה של הבית, במעלה גרם מדרגות עם מעקה מתכת מפורזל ומפותל. אגב, אורח אחד שביקר בביתו הפרטי של גנץ והתארח בו הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שבדצמבר האחרון הגיע לראש העין לפגישה אישית ויוצאת דופן עם שר הביטחון בביתו.

ניכרת העדפה לרהיטי עץ

יש אפילו חנוכיה אחת מעץ - חנוכה בבית משפחת גנץ

המדרגות שמובילות לקומה העליונה שבה נמצאים חדרי השינה

נראה ממש מקצועי - גריל גז בגינה

כל שנה גנץ מרים סוכה בחצר

מצוות אושפיזין בסוכה של גנץ

הגינה של גנץ היא הפנינה של הבית (גם בלי החלק שנאלץ לפרק כי נבנה בניגוד לחוק) - היציאה אליה מובילה אל דק עץ כהה ומטופל שעליו שולחן אוכל וכיסאות לארוחות בחוץ, וישנו גם גריל גז שנראה די רציני. בצדו השני של משטח הדק רהיט חוץ של מעין ספה עם חופה מעליה (מהסוג שרואים הרבה באולמות אירועים וריזורטים אקזוטיים), בנויה מענפים במראה לא מעובד של סנדות ומרופדת בבד בהיר עם הרבה כריות.

על הדק הזה גנץ, שלמד בחינוך דתי עד לנעוריו, מקפיד לבנות מדי שנה את הסוכה המשפחתית. בהמשך למשטח הדק מדשאה מטופחת שגנץ מקפיד להשקות בעצמו. החצר כולה תחומה בגדר עץ פשוטה, שדרכה ומעבר לה נשקף הנוף הטבעי והיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully