וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשבר לכם? כך תהפכו חפצים אהובים שנהרסו לקישוטים יפים

חן קרופניק, מאמר אורח

עודכן לאחרונה: 4.10.2022 / 9:32

באווירת יום כיפור שבה מושגים כמו "תשליך" ו"תיקון" נזרקים לאוויר, אנחנו מציעים לכם דווקא לא לזרוק דברים - אלא לנסות לקחת אותם - גם אם הם שבורים או מקולקלים - ולהפיח בהם חיים חדשים ויפים

צלחת שבורה שתוקנה בטכניקה קינצוגי. אלעד סגולי,
זה לא שבור, זו אומנות יפנית. צלחת שהודבקה בטכניקת קינצוגי/אלעד סגולי

תארו לכם שרכשתם יצירת אמנות מקורית וייחודית ורגע לפני שתליתם אותה היא נפלה ונשברה, או שהילדים השתוללו בחצר ותוך כדי משחק הפילו כלי אהוב שנפל והתרסק לחתיכות. במקום למהר לזרוק או לנסות לשחזר, אפשר להשתמש בחלקים השבורים לעיצוב ייחודי ומיוחד בתוך הבית ובחצר. איך עושים את זה?

אל תמהרו לזרוק:
אחד הפריטים הנפוצים ביותר שאנחנו ממהרים לזרוק כאשר הוא נשבר הוא כלי חרס. היו אלה היפנים שכבר כ-500 שנים לפני הספירה הבינו שאין מה למהר לזרוק כלי חרס שנשברים אלא אפשר לתקן אותם וכך הם יצרו את הקינצוגי- אומנות תיקון ושחזור כלי חרס שבורים על ידי הדבקה עם לכה והדגשת החיבור באמצעות אבקת או צבע זהב. כך שאם נשברה לכם קערת חרס או קישוט מחרס במקום לנסות להסוות את ההדבקה (מה שבדרך כלל לא עולה יפה), נסו דווקא להדגיש את החיבורים המוזהבים ותקבלו יצירה חדשה ומיוחדת.

כדי חרס שבורים. חן קרופניק,
לא חייבים להדביק אפילו. כדי חרס שבורים/חן קרופניק

במידה ונשבר לכם כלי חרס גדול כמו כד או עציץ שלא תוכלו או תרצו להדביק מחדש, שלבו את שברי החרס בגינה בין הצמחים והעציצים השלמים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כיסא כחול בגינה. אלעד סגולי,
לא לישיבה, אבל אפשר להשמיש גם כיסא שבור/אלעד סגולי

פריט נוסף או יותר נכון רהיט נוסף שאנחנו ממהרים לזרוק הוא כיסא - כיסא מתנדנד, כזה שנשברה לו הרגל או שהריפוד כבר לא במיטבו. אולי לא תצליחו להשמיש את הכיסא מחדש לישיבה, אבל בהחלט תוכלו להפוך אותו לפריט עיצוב לבית או לגינה. בשלב הראשון שייפו את הכיסא ולאחר מכן צבעו אותו בצבע חדש. את הריפוד תוכלו להחליף אצל רפד מקצועי או לתפור מעל פאצ'ים של בד, רקמה או סריגה יצירתית, אם יש לכם ידיים טובות לזה. כיסא שבור יכול גם להפוך למדף צבעוני ומיוחד בגינה או במרפסת, גם אם לא תשבו עליו בעצמכם.

כיסא עם ריפוד רקום. אלעד סגולי,
דרוש: זוג ידיים טובות. מושב של כיסא מרופד בבד רקום/אלעד סגולי
כיסא עם ריפוד רקום. אלעד סגולי,
כיסא ישן שקיבל חיים חדשים/אלעד סגולי

שדרוגים קטנים (וגדולים) בחצר:

אין בית שלא נשברה בו כוס או צלחת אחת לפחות, במיוחד אם מתגוררים או מתארחים בו ילדים קטנים. שברי כוסות, צלחות ואפילו של אריחי קרמיקה אפשר לאסוף ולעצב כפסיפס. הפסיפס, שמשמעותו 'אבן' בעברית הוא אמנות עתיקה שעשויה מחתיכות של אבן, זכוכית או חומרים שונים בגדלים שונים בתוך חומר מחבר כגון מלט ליצירת עיטור. תוכלו לשבץ את אבני הפסיפס כחלק משולחן, על גבי מדף מעץ או אפילו על הקיר או על הרצפה - ליצור ציור או תמונה מסוימת או להניח את החלקים באופן חופשי ליצירת משטח צבעוני.

פסיפס. חן קרופניק,
בדוגמא מכוונת או בסגנון חופשי - פסיפת משברי כלים ואריחים/חן קרופניק
פסיפס. אלעד סגולי,
פסיפס/אלעד סגולי
פסיפס. אלעד סגולי,
תריס ישן? קישוט חדש לגינה/אלעד סגולי
אופניים אדומים בגינה. אלעד סגולי,
זריקת צבע לגינה. אופניים ישנים שנצבעו באדום והוצבו בגינה כמו פסל/אלעד סגולי

אין סוף ליצירתיות ולאומנות שאפשר לייצר וליצור מפריטים קטנים שנסדקו ונשברו אבל מה עם חפצים גדולים? שני חפצים שבאופן מפתיע משתלבים היטב בגינה הם תריס ישן ואופניים (אם יש לכם מספיק מקום בגינה כמובן). תריס ישן שנצבע בצבע חדש יכול להיתלות על הקיר כתריס אמיתי רק ללא חלון ולהוסיף הרבה מאוד יצירתיות לגינה. אם יש לכם אופניים ישנים ושבורים שכבר אי אפשר לתרום הלאה, רססו אותם בצבע בולט והציבו אותם בחצר כקישוט (אפשר לשלב עציץ פורח בסלסלה למראה רומנטי-כפרי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully