וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטג' צמוד קרקע ברמת אביב ג': הבית של רה"מ יאיר לפיד

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 7:48

ראש הממשלה לפיד אמנם מתגורר כיום בירושלים בבית סמוך למעון רה"מ המשתפץ, אבל הוא ואישתו ליהיא הם הבעלים של בית פרטי ברחוב שקט בשכונת רמת אביב ג'. איך הוא נראה מבפנים ואיפה המשפחה אוהבת לערוך את החגים?

לפיד בעצרת האו"ם: "שתי מדינות לשני עמים - הדבר הנכון לישראל"/צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד ורעייתו ליהיא לפיד מתגוררים בימים אלה בבית הסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, בזמן שהמעון הרשמי בשיפוצים. אבל הם עדיין מחזיקים בביתם הפרטי שבצפון תל אביב. משפחת לפיד מתגוררת בקוטג' טורי צמוד קרקע ברחוב מאיר פיינשטיין ברמת אביב ג' שלו גינה קטנה. מחיפוש באתר מדל"ן עולה שבית דומה באותו רחוב עם 6 חדרים בשטח של 211 מ"ר נמכר בשנת 2019 תמורת 7.5 מיליון ₪. יש להניח שלאור עליות המחירים החדות שחלו מאז בשוק הדיור ערכו של בית משפחת לפיד עומד היום על יותר מכך.

הרחוב שבו נמצא ביתו של יאיר לפיד ברמת אביב ג'. google street view, צילום מסך
רחוב משולב ושקט של קוטג'ים טוריים. הרחוב שבו נמצא ביתו של רה"מ לפיד ברמת אביב ג'/צילום מסך, google street view

רשמית, בני הזוג לפיד מתגוררים בירושלים כיום

אבל זה הבית שלהם בצפון תל אביב

כך זה נראה כשהם עושים סיבוב בשכונה

בחזית הבית הפונה לרחוב ההולנדי השקט, גדר בהירה ודגל ישראל שמתנוסס בגאון. בחלקו הקדמי של הבית נמצא המטבח, שנמצא בחלל סגור ואינו פתוח אל הסלון ושאר החלל הציבורי, מה שאומר שלפיד יכול לבלגן אותו חופשי כשהוא אופה או מבשל יחד עם בתו, בלי שכל הבלאגן יהיה חשוף לאורחים או לכל מי שמבקר בבית. המטבח מאובזר בארונות בהירים בגוון שמנת במראה פשוט ונקי (סוף סוף פוליטיקאי בלי מטבח "כפרי") שמעליהם משטח שיש בגוון אפור כהה שמתכתב עם ריצוף אבן בגימור מאט. עוד במטבח, שולחן אוכל קטן שסביבו כיסאות עץ צבעוניים.

אפשר לבלגן את המטבח בכיף, והאורחים לא יראו

כך זה נראה כשהוא מסודר

כיסאות צבעוניים במטבח

יפה המנורה, מאיפה?

נראה שהקומה הציבורית מחולקת למפלסים, כך שהמטבח ממוקם במפלס שונה מזה של הסלון, וגם הריצוף אינו זהה בהם. באזור הסלון שבו רצפת עץ, ישנו קיר עם מדפי ספרים מעץ הבנויים בתוך נישות בקיר. בכלל, ספריות, ובעיקר כאלה העמוסות למכביר בספרים שנתחבים לתוך המדפים בצפיפות מסתמנות כאלמנט עיצובי פופולרי בבתים של פוליטיקאים, שגם מקפידים להצטלם כשהן ברקע. בבית משפחת לפיד, ישנה ספרייה נוספת - בחדר העבודה - והיא גדולה ועמוסה אף יותר.

הסלון של משפחת לפיד ממוקם בחלקה האחורי של קומת הכניסה לקוטג', ובו ספות מעור. הדופן האחורית של הבית עשויה חלונות ויטרינה הנתונים בפרופיל בלגי בגוון ברונזה, שדרכם ניתן לצאת אל החצר.

עוד בוואלה!

רוצים לראות עוד בתים של פוליטיקאים? היכנסו

לכתבה המלאה

שמישהו יאהב אותנו כמו שפוליטיקאים אוהבים להצטלם על רקע ספריות

סירייסלי, הם לא יודעים שובע מצילומים על רקע ספריות

לעתים הם גם קוראים חלק מהספרים האלה

חלונות בלגיים ביציאה מהסלון לחצר הקטנה

לוקיישן מועדף לארוחות חג משפחתיות

וגם לארוחות בהרכבים מורחבים יותר

החצר האחורית של משפחת לפיד אינה גדולה במיוחד. רוב שטחה מרוצף ובמסגרת המקיפה אותה שתולים מעט שיחים ועצים נמוכים בעציצים. שולחן ברזל עגול עם פלטת אבן ופסיפס שסביבו כיסאות ראטן רחבים עם משענות יד, ניצב במרפסת המרוצפת. ואולם בחגים, שאותם נראה שאוהבים לערוך בני משפחת לפיד תחת כיפת השמיים, אז נפתח שולחן מלבני ארוך בחצר ומוציאים מהמחסן את כיסאות כתר פלסטיק החגיגיים לטובת הארוחות רבות המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully