וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת תמונה: זיהוי חרקים בבית עם המדביר שמציל

מוגש מטעם המדביר שמציל

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 16:52

מזיקים פוקדים בתים כל הזמן, בין אם מדובר בבתי קרקע או בדירות בבניינים. מגוון המזיקים הקיימים הוא רחב ובהגעתם אל ביתכם, הם מוצאים מקום חם ונעים המשמש עבורם כמקור למזון ורבייה

ככל שכמות המזיקים גדלה, אתם תתחילו לראות אותם במרחב ואת הנזקים שהם מייצרים בתוך הבית. במצב זה, וודאי תתחילו בחיפוש אחר הדברת מזיקים מקצועית שתסייע בסילוקם.

יצאנו לבחון עם לידור יעקובי מחברת המדביר שמציל על שיטת ההדברה הייחודית שלו לטיפול במזיקים השונים וקיבלנו המון ידע חשוב על הדברה נכונה ויעילה על פי סוג המזיק.

הדברת חרקים. freepik,
הדברת חרקים/freepik

שלב ראשון - מציאת המזיק וניטור המצב

כמות סוגי המזיקים שקיימים בישראל היא גדולה מאוד ופעמים רבות, מזיק אחד שקיים בבית שלכם, דומה למזיק אחר, אך דרך המחייה שלו, מחזור החיים וההתרבות שונים. את אותו הדבר ניתן לומר כאשר מדברים על זנים מגוונים של אותו מזיק.

הדברה מדויקת ונכונה, מחייבת את המדביר למצוא את המזיק, לזהות אותו ופעמים רבות גם את הזן שלו ובדרך זו להבין באיזה חומר הדברה כדאי להשתמש. אם ניקח לדוגמא את זני הנמלים השונים ואת הטרמיטים, רוב האנשים שיראו טרמיטים, עשויים לחשוב בטעות שמדובר בנמלים בגלל מראה הגוף שעשוי להיות בעל דמיון מסוים. למעשה במקרה זה, מדובר בשני מזיקים שונים לגמרי המגיעים ממשפחות אחרות של חרקים, דרך התרבות קצת אחרת ודרך הדברה הפועלת בצורה שונה ולוקחת בחשבון את מחזור החיים שלהם והמקום שבו הם מתרבים.

לאחר זיהוי המזיק, יבצע המדביר ניטור למצב. פעולת הניטור תעזור למדביר להבין עד כמה הבעיה חמורה. יש מזיקים שכאשר הבעיה חמורה מאוד, יצטרך המדביר לפעול במספר שיטות הדברה יחד על מנת להגיע למצב שהוא מצליח להיפטר מהמזיק לחלוטין.

שלב שני - בדיקת המקור ממנו מגיעים המזיקים

כל מזיק שנכנס אליכם הביתה הגיע ממקום כלשהו שהוא המקור שבו הוא ועוד מזיקים כמוהו חיים ומתרבים. אל המקור, המזיקים עשויים לחזור בכל פעם ולשוב אליכם הביתה כאשר הם מעוניינים בהשגת אוכל ומים.

אם נחזור שוב אל הדוגמא של הנמלים והטרמיטים, מקורם של הנמלים הוא כמובן קן הנמלים. במקרה של טרמיטים, המקור הוא בדרך כלל אדמה נגועה הנמצאת מתחת ליסודות הבית או רהיט שרכשתם והיה נגוע בטרמיטים. כאשר יבצע המדביר הדברת נמלים, הוא ירצה למצוא את הקן על מנת לטפל במקור ולהפסיק את שיירות הנמלים. בטרמיטים, הסיפור קצת יותר מסובך, במיוחד כאשר מדובר על טרמיטים ביסודות הבית. לטרמיטים קיימת יכולת ליצור קינים גדולים הבנויים מחדרים המחוברים בעזרת מחילות. לרוב, הקן שימצא המדביר בתוך הבית הינו קן אחד קטן שהוא אינו המקור, אך הוא יעזור להבין מאיפה הם מגיעים ולבצע את פעולות ההדברה הנכונות.

שלב שלישי - הדברת המזיק במגוון שיטות

רוב האנשים ששומעים את המילה הדברה, מתכוונים לשירות ריסוס לבית, אך ענף ההדברה הוא גדול יותר וכולל מגוון שיטות הדברה ומגוון חומרי הדברה בעלי יעילות כנגד מזיקים שונים.

מדבירים בעלי רישיון, לרוב עוסקים בהדברה של מגוון מזיקים רחב ויש להם אישור להשתמש בשיטות השונות. פעמים רבות, כנגד מזיקים מסוימים הם יפעלו בשילוב של שיטות ההדברה השונות על מנת להיות בטוחים כי יצליחו להיפטר מהמזיק.

ישנם מזיקים שפיתיונות ג'ל יהיו יעילים כנגדם כאשר הם בשלב הבוגר של מחזור החיים ואילו את הביצים והזחלים יהיה ניתן להדביר רק באמצעות ריסוס או שימוש בקיטור. דוגמא לכך הוא פשפש המיטה המחייב עבודה יסודית הכוללת שאיבה של הביצים מהמזרן ומכל אזור בחדר, ריסוס כנגד הפשפשים החיים ושימוש בקיטור במעלות גבוהות על מנת להדביר אותם ואת הביצים שעל המזרן.

לעיתים, השימוש בשתי שיטות הדברה במגביל נובעת מכך שבבית שוכן מזיק מסוג אחד, אך משני מינים שונים. דוגמא לכך, הוא התיקן האמריקאי אל מול התיקן הגרמני. במקרה זה, לא ניתן לבצע את אותה הדברת ג'וקים מהסיבה שאת התיקן האמריקאי ניתן להדביר ביעילות על ידי ריסוס ועל התיקן הגרמני הריסוס אינו יעיל ודרך ההדברה היעילה עבורו היא פיתיונות ג'ל המכילים עמילן תירס מורעל.

ריסוס פועל על מזיקים רבים, כמו בשירות הדברת נדלים לדוגמא, אך יש גם הרבה מזיקים שיש להשתמש בסוג הדברה אחר. מדביר מקצועי עם ידע בתחום, יתאים את חומר ההדברה הרצוי לאחר שיבצע את שלבי הזיהוי והניטור.

שיטות ההדברה המוכרות אצל חברת המדביר שמציל הן: לכידה, שימוש בפיתיונות ג'ל עם רעילות נמוכה, ריסוס, הדברה באמצעות קיטור והדברה ביולוגית. ניתן בחברה זו להזמין הדברה בפריסה ארצית, 24 שעות ביממה. כנסו לאתר החברה, בחרו עיר והזמינו מדביר מקצועי שיבצע את כל שלבי ההדברה בצורה נכונה, מבוססת ידע וברישיון.

שלב רביעי - ביקורת לאחר שבועיים מיום ההדברה במידה ויש דיווח כי הבעיה לא נפתרה

השלב הרביעי והאחרון בשיטת ההדברה של לידור יעקבי, שם דגש על ביקורת לאחר שבועיים מיום ההדברה. את השלב הזה כדאי לעשות במידה והלקוח פונה שוב ומציין שעדיין הוא רואה מזיקים מאותו סוג מתהלכים בבית.

שבועיים זה פרק זמן מספיק ארוך כדי לדעת האם ההדברה פעלה על המזיק. שלב הביקורת הוא שלב חשוב מאוד, עם זאת, לא תמיד נגיע אליו כאשר הזיהוי, הניטור, איתור המקור והתאמת שיטת ההדברה בוצעו בצורה נכונה. לרוב זה עשוי להתרחש כאשר לא הצלחנו להגיע אל המקור האמיתי או שלא זיהינו אזור עם ביצים שבינתיים בקעו והמשיכו את שרשרת מחזור החיים של המזיק בבית.

אם פקד אתכם מזיק כלשהו בביתכם ואתם לא יודעים איך להיפטר ממנו, הזמינו מדביר מקצועי שיבצע את כל השלבים המדויקים בביתכם ויפטר ממנו עבורכם בצורה יעילה.

לאתר

לערוץ היוטיוב של המדביר שמציל שלנו לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק שלנו

להזמנת שירות חייגו: 055-9378-055

מוגש מטעם המדביר שמציל
  • עוד באותו נושא:
  • חרקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully