וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להיפטר מג'וקים בבית? השיטה של הדברה בטוחה

מוגש מטעם ערן קוויתי

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 15:51

אז למה הם מגיעים דווקא אליכם ואיך להיפטר מהם? הלכנו לבדוק עם חברת "הדברה בטוחה" וקיבלנו מענה מפורט ומקצועי

מחקרים רבים טוענים כי אם סוף העולם יגיע או שתהיה איזו תופעת טבע הרסנית, היחידים שישרדו אלו יהיו הג'וקים. המקקים החומים שלא אהובים על אף אחד, פוקדים את הבית שלכם ביום בהיר אחד, ללא הודעה מוקדמת והופכים להיות דיירי קבע.

מדביר בפעולה. freepik,
מדביר בפעולה/freepik

הכרות קצרה עם היצור החום שנקרא ג'וק

ג'וק או בעברית מקק או תיקן, הינו חרק ממשפחת התיקנאים. בסדרה יש כיום 4400 מינים ובישראל יש שישה סוגים מוכרים, כאשר הבולטים מבניהם: תיקן אמריקאי ותיקן גרמני. לתיקנים יכולת הישרדות גבוהה מאוד, הם חיים בעיקר בביובים, אין להם בעיה להיות שבוע שלם ללא אוכל ותוחלת החיים שלהם מתפרשת על 15 חודשים במידה ולא הרגתם אותם עם נעל.

התיקן מהיר מאוד בזכות איברי החישה שנמצאים בקצה האחורי של גופו על סיבי עצב גדולים. איברים אלו עוזרים לו לחוש גירוי בעת חשש ומקנים לו את "רפלקס הבריחה". לא סתם אנשים רבים שואלים איך להיפטר מג'וקים בבית? שאלה זו נובעת מהיכולת הנמוכה לתפוס אותם וגם מתחושת הגועל שהם יוצרים לאנשים.

למה הג'וקים פקדו דווקא את הבית שלכם?

לפני שנסביר למה הג'וקים באו דווקא אליכם הביתה, תחילה נבין מאיפה נכנסים ג'וקים לבית? למעשה, המקום הנפוץ ביותר להתרבותם של ג'וקים הוא הביוב. מערכות ביובים ישנות ולא מטופלות בעזרת הדברה, הן מקור עצום לג'וקים. בתוך מערכת כזו יש להם חורים וסדקים רבים שבהם נקבת הג'וק יכולה להטיל את שק הביצים שלה ללא הפרעה ועם כל התנאים המאפשרים רבייה מרובה. אם ראיתם ג'וק אחד בבית, יכול להיות שהוא הגיע אליכם סתם כך מבחוץ או בטעות מהביוב, אך אם אתם רואים ג'וקים כל הזמן, זה מעיד שקיימת בעיה רצינית שמקורה לא רק בביוב, אלא גם בצנרת שמחוברת לביוב ולפעמים גם בשמירה על ניקיון הבית.

צנרת מוזנחת מאפשרת לג'וקים להתרבות, לצאת אל הבית שלכם מהפתחים השונים ולהתחיל לחפש אוכל בתוך הבית. ג'וקים שמגלים שיש בבית אוכל בכל מיני מקומות, יישארו כדיירי קבע וימשיכו את התרבותם גם אצלכם בתוך הבית. חשוב לציין, לפעמים ההתרבות מתרחשת בחצר הבית וגם משם יכולים להגיע הג'וקים.

איך מומלץ להיפטר מג'וקים בבית?

מה עושים כשיש ג'וקים בבית? זו שאלה גדולה שהמענה עליה חייב להיות מקצועי וכולל התייחסות לסוג הג'וק. כמו שאמרנו רק בארץ יש לפחות שישה סוגי תיקנים מוכרים, כאשר לכל אחד מהם שיטת הדברה אחרת שעובדת ומאפשרת להיפטר מהם.

מדביר מקצועי שיגיע אליכם הביתה, יבצע בדיקה של סוג הג'וק שקיים אצלכם ורק לאחר מכן הוא יתאים את אופן ההדברה. אם נסתכל כדוגמא על שני סוגי המקקים השכיחים ביותר בישראל: תיקן אמריקאי ותיקן גרמני, אנו נראה כי לכל אחד מהם יש דרך הדברה אחרת שעובדת. הטיפול המומלץ עבור התיקן האמריקאי יהיה באמצעות ריסוס לבית. לעומת זאת, אם מדובר בתיקן הגרמני, לרוב הריסוס לא יעבוד עליו והמדביר ישתמש בפיתיונות ג'ל.

איך מתבצעת הדברת תיקן אמריקאי בריסוס?

על מנת להיפטר מתיקן אמריקאי בריסוס, עליכם להזמין הדברת ג'וקים על ידי מדביר מקצועי שמשתמש בחומרי הדברה איכותיים. בשלב הראשון, יבקש מכם המדביר להרחיק מזון פתוח וכלי מזון מהמקום שבו הוא הולך לרסס. בשלב השני, יבדוק המדביר באיזה תיקן מדובר וכאשר יזהה כי מדובר בתיקן האמריקאי, הוא יכין ריסוס ברמת רעילות בינונית הפועל בצורה טובה גם על התיקנים החיים מסוג זה וגם על הביצים שנמצאים בשק הביצים.

את הריסוס המדביר יבצע על אזורי סדקים בקירות, בביוב ובכל מיני מקומות מסתור שהמדביר יזהה כמקומות שמהם יכולים להגיע ג'וקים. לאחר ההדברה, יבקש המדביר שתסגרו את הבית ותמתינו עד לייבוש החומר.

איך מתבצעת הדברת תיקן גרמני בעזרת ג'ל?

מדבירים מקצועיים ומנוסים יודעים שהתיקן הגרמני לא מגיב טוב לריסוס ולכן יש לבצע הדברה שלו באמצעות פיתיונות ג'ל. התיקן הגרמני שנמשך לתירס, יגיב טוב כאשר המדביר יניח פיתיונות המכילים עמילן תירס מורעל. הג'וק שנמשך אל הג'ל, אוכל ממנו ומת כתוצאה מהרעל.

במצבים שבהם מצב הנגיעות גבוהה מאוד והמדביר יזדקק להמון פיתיונות ג'ל, הוא יפעל בצורה קצת שונה, בעזרת מלכודות פרומון דביקות. התיקן הגרמני שנמשך לריח שקיים במלכודת, מגיע ופשוט נדבק ללא יכולת לזוז. בצורה כזו ניתן לתפוס כמות גדולה מאוד של תיקנים. מלכודות פרומון יתאימו גם כאשר מדובר בג'וקים שנמצאים במקומות שונים בבית.

איך תימנעו כניסה של ג'וקים לבית שלכם?

הדרך הטובה ביותר לדאוג שלא יכנסו אליכם ג'וקים הביתה, היא לבצע הדברה בבית ובביוב אחת לשנה בעזרת ריסוס, לבצע שמירה קפדנית על הניקיון בבית ולדאוג לסגור את פתחי הבית כמו דלתות וחלונות. כמו כן, חשוב לסגור חריצים בקירות ששם יכולים להסתתר ג'וקים בקלות ולהטיל את שק הביצים שלהם.

אם בכל זאת נכנסו אליכם ג'וקים, פשוט הזמינו הדברה בהקדם האפשרי ותנו למדביר המקצועי לבצע הדברה לפי סוג התיקן ולהיפטר ממנו.

ערן קיוותי מדביר מוסמך מחברת הדברה בטוחה

מוגש מטעם ערן קוויתי
  • עוד באותו נושא:
  • ג'וקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully