וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמחים שלכם נובלים בחום הלוהט? כך תוודאו שזה לא יקרה ותחזירו אותם לחיים

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 0:12

העציצים הביתיים שלכם נובלים בקיץ? אתם ממש לא לבד בקטע הזה. אבל אל דאגה, מומחה לנושא שיתף כמה טיפים שיעזרו לכם למנוע מהצמח "למות" ובנוסף הוא חושף כיצד ניתן להחזיר אותם לתחייה ממש בקלות

שיטה להשקיית עציצים בצורה מהירה/@0witchhunt10/TikTok

צמחים ביתיים מוסיפים המון חן לבית, אלא שקשה מאוד לשמור עליהם "בחיים" וגל החום ממש לא מקל על כך. אם גם אתם מנסים להחיות את הצמחים שלכם בתקופה הלוהטת הזו, אתם לא לבד. למרות שיש צמחים שמשגשגים בחום, רובם יצטרכו תוספת של מים, אהבה ותשומת לב.

דייויד דומוניי, גנן מומחה לנושא, חלק עם הסאן הבריטי טיפים כיצד להתנהל עם הצמחים הביתיים בקיץ ולהציל אותם גם אם נבלו בטרם עת. "שימו את העצמץ הנובל היישר בתוך דלי של מים", הוא הסביר, "אתם תראו שיוצאות בועות ותחכו עד שהן יעלמו. הוציאו את הצמח הלח, תוודאו שהוא לא מתייבש והוא אמור לחזור לתחייה שוב".

על פי המקצוען, השיטה הזו נקראת "הטבעה" והיא יכולה לחולל פלאים בצמחים נובלים/מתים. ברור שאם השתיל שלכם מת לגמרי, אין טעם לנסות להחיות אותו. אם אתם לא בטוחים אם אפשר עדיין להציל את השתיל שלכם או לא, יש שיטה לבדוק את זה - פשוט תסירו את החלק החום והכהה בעלים כדי לראות אם יש עדיין קצת ירוק מתחת.

גם כששיא החום יהיה מאחורינו, זה עדיין קיץ ואתם עדיין צריכים להגן על הצמחים בבית שלכם מפני השמש. דרך אחת היא לצנן את העלים בימים החמים כדי למנוע מהם לנבול ולגרום להם לצמוח - בעזרת התזת מים באמצעות בקבוק שפיצר. אם אחד מהעלים כבר מת, הסירו אותו מהצמח והשקיעו את כל האנרגיה בעלים שצומחים.

המשיכו להשקות את העציץ לפני שהיום הופך להיות חם מדי, או אחרי שמתקרר בשעות הערב אם אתם לא אנשי בוקר - כשההמלצה היא לעשות את זה מוקדם בבוקר או בסביבות 19:00 בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully