וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעקצים בכל לילה מחדש? יכול להיות שפשפש המיטה מתגורר אצלכם בחדר

מוגש מטעם סטופ פשפש

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 16:31

קמים בכל בוקר עם עקיצות קטנות, אדומות ומגרדות באזורים שונים בגוף? חשבתם שאלו יתושים, אך בכל יום מתגלות עקיצות חדשות? יכול להיות שפשפש המיטה הגיע אל המזרן שלכם. חברת סטופ פשפש מסבירה איך תזהו את היצור הקטן ומה עושים במקרה כזה

פשפש המיטה הוא חרק ממשפחת הפשפשיים שאוהב לשהות במקומות שבהם יש רהיטים, אביזרי טקסטיל ובעיקר מזרנים. הסיבה שהוא אוהב לשהות במקומות אלו, היא העובדה כי יש לו קרבה אל מזונו שהוא פונדקאי בעל דם חם ובהסבר פשוט, דם של בני אדם ומינים מסוימים של בעלי חיים.
פשפשי המיטה בעלי גלגול חיים הכולל שלוש דרגות: ביצה, נימפה ובוגר, הם נחשבים לטפילים, אינם מעבירים מחלות לבני האדם, אך מהווים מטרד רציני בשל עקיצותיהם המגרדות והאלרגיות שהם עשויים לגרום להן אצל חלק מהאנשים.

איך פשפש המיטה מגיע אליכם הביתה?

אפשר לקרוא לפשפש המיטה הנוסע הסמוי. כאשר אתם שוהים במקומות מעופשים שחיים בהם פשפשים, הם עשויים להיצמד אל הבגדים שלכם והתיקים ולהגיע יחד אתכם הביתה מבלי שתרגישו בכך. מדובר ביצורים זעירים מאוד שלולא העקיצות הנשנות והחוזרות, קשה לדעת על הימצאותם. עם זאת, יש מספר סימני זיהוי שיעזרו לכם לדעת שהם שוהים אצלכם במיטה או בכל אביזר אחר בבית.

איך ניתן לזהות את פשפשי המיטה?

גודלו של פשפש המיטה נע בין מילימטר אחד לארבעה מילימטרים וצבעו חום צהבהב כאשר הוא נמצא בשלב הנימפה. בשלבים הבוגרים יותר, צבעו מתכהה לאדום - חום והוא גדל לאורך של חמישה - שישה מילימטרים ולפעמים אף יותר, לאחר מציצת דם.

במרבית המקרים יהיה לכם קשה לזהות את הפשפש רק מהסתכלות על המזרן, בשל זעירותו, אך אם יש נגיעות גבוהה ואתם מזהים נקודות שחורות זעירות על המזרן או על כל חפץ אחר בחדר, כדאי לבדוק את הימצאותו.

סימנים נוספים שיכולים להעיד על קיומו הם סימני דם על המזרן או הסדין, גירודים בלתי פוסקים ועקיצות קטנות שהולכות ומתרבות על הגוף במקומות שונים, הימצאות של ביצים קטנות זעירות בבסיס המיטה, בשקעי החשמל או בחורים וחריצים בקירות. כמו כן, אתם עשויים להריח ריח לא טוב באזורים שבהם נראות הנקודות השחורות.

הנזקים שמביא עמו פשפש המיטה בבתים

בניגוד לחרקים אחרים, פשפש המיטה אינו מעביר מחלות, עם זאת הימצאותו אינה נעימה בשל העקיצות והאלרגיות שהוא עשוי לגרום להן.

כאשר יש פשפשים במיטה שלכם, הם יוצאים בכל לילה כדי לעקוץ אתכם ולקבל את מזונם. בעת העקיצה הם מחדירים לפצע שיצרו רוק שיוצר גרד ואדמומיות. אנשים שרגישים לעקיצות פשפשים עשויים לחוות מגוון אלרגיות, בניהם הלם אנפילקטי שיכול להביא למצבי מוות.

הנזקים שעושה פשפש המיטה מחייבים התייחסות רצינית ולכן כדי להיפטר ממנו יש לבצע הדברה נגד פשפש המיטה.

האם ניתן להיפטר מפשפש המיטה באופן עצמאי?

יש חרקים שמספיק ריסוס בעזרת תכשיר ביתי כדי להיפטר מהם, במקרה של פשפש המיטה, ריסוס ביתי אינו יעיל ויש צורך לבצע הדברת פשפש המיטה בעזרת מספר פעולות משולבות.

הריסוס הביתי אינו יעיל במקרה זה ממספר סיבות, אך הסיבה העיקרית היא שחומרי הריסוס הביתיים אינם פועלים על כל שלבי החיים של הפשפש. ריסוס ביתי נקודתי על אזורים עם נקודות שחורות אולי יהרוג את הפשפשים החיים באותו מקום, אך הוא לא יטפל בביצים ובאזורים אחרים בחדר.

בהמשך הביצים שלא הודברו יבקעו, פשפשים חיים אחרים ימשיכו את פעולות הרבייה שלהם ומכת הפשפשים שקיימת אצלכם לא תיפטר כלל.

אז איך תיפטרו מהפשפשים אחת ולתמיד?

הדברת פשפשי מיטה היא עניין למומחים שמכירים היטב את כל שלבי החיים של הפשפשים ויודעים איך לטפל בכל שלב כדי להיפטר מהם אחת ולתמיד. יש להזמין מדביר פשפש המיטה, לקבל ממנו הנחיות מדויקות על מספר שלבים שתצטרכו לבצע בעצמכם ולחכות לביצוע ההדברה המקצועית.
הדברה של פשפש המיטה מתבצעת במספר פעולות משולבות:

1. בדיקה וניטור נגיעות - בשלב זה יבדוק המדביר את מצב הנגיעות בכל האזורים בבית. הוא יבדוק רהיטים, שטיחים, מגירות וכל חפץ שיש לכם כבני אדם גישה אליו. המיפוי הוא שלב קריטי מאוד בהדברה.
2. שאיבת אבק - יש לבצע שאיבת אבק על ידי שואב עוצמתי. מטרת הפעולה הזו היא לשאוב עד כמה שאפשר פשפשים וביצים.
3. כביסה - יש להסיר מצעים, להוציא בגדים, להוריד וילונות ולכבס אותם בכביסה של 60 מעלות. חום הכביסה יהרוג פשפשים חיים וביצים.
4. שטיפה במים חמים - כל אביזר שלא ניתן לכבס, כמו צעצועים לדוגמא, יש לשטוף במים חמים.
5. שטיפת החדר הנגוע - יש להזיז את כל הרהיטים ולבצע שטיפה יסודית.
6. ריסוס החדר הנגוע - המדביר יבצע ריסוס באמצעות חומרי הדברה מקצועיים בכל האזורים הנגועים.
7. הדברה בקיטור - המדביר יבצע הדברה באמצעות קיטור בכל האזורים שבהם יש שימוש בטקסטיל - שטיחים, רהיטים, מזרנים, ספות וכדומה.

לסיכום, אם אתם סובלים מעקיצות שמתרבות, אם אתם רואים נקודות שחורות או סימני דם על מזרן המיטה, אל תחכו, הזמינו שירותי הדברה מקצועית שיבדקו את החשדות שלכם לגבי פשפש המיטה ויחסלו אותו באופן יסודי.

מוזמנים להתרשם מערוץ היוטיוב שלנו
לעמוד הפייסבוק של סטופ פשפש
לייעוץ בחינם ללא התחייבות חייגו: 055-970-3834

מוגש מטעם סטופ פשפש
  • עוד באותו נושא:
  • פשפשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully