וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הזולה והמהירה למנוע מעכבישים להיכנס הביתה

18.7.2022 / 0:07

נמאס לכם למצוא עכבישים בכל מקום אבל אתם לא רוצים להרוג אותם? בקבוצת פייסבוק שמתמחה בטיפים לניקיון הציעו פיתרון פשוט וזול שיגמור סופית את המטרד

לוכד עכבישים/spider catcher

זאת עונת העכבישים. לאיפה שלא תסתכלו, תראו אותם, והם מסרבים לשלם לכם שכירות על הכניסה לבית. למרות שרובם אינם מזיקים, עכבישים יכולים להוות מטרד בבית ואנשים רבים מוצאים את היצורים בעלי שמונה הרגליים האלה מצמררים ומפחידים (ואסור לשלכוח שחלקם אפילו יכולים להיות רעילים).

כדי לנסות ולהיפטר מהם ולא לתת להם כניסה לביתכם, מומחי ניקיון שיתפו את הטיפים שלהם לאחר שאחד מהגולשים בקבוצת הפייסבוק: "המלצות הניקיון של מיס הינץ'" שאל: "איזה דרכים יש כדי למנוע מהעכבישים להיכנס?".

באופן כללי ההמלצה היא לא לנסות להרוג את העכבישים, אבל אנשים רבים מפחדים מהם, אז החיפוש הוא דרך יותר הומניטרית לנסות ולהיפטר מהם. רבים מהמגיבים הציעו שימוש בשמן מנטה אתרי. "אחרי שאני מסיים לשטוף את הרצפה אני עובר פעם נוספת עם תערובת של מים ושמן מנטה, כתב אחד מהגולשים ואדם נוסף כתב: "שמן מנטה ומיץ לימון עם טיפת מים בבקבוק ספריי. רססו על חלונות, קירות, ליד דלת הכניסה והדלת האחורית, ושום עכביש לא ייכנס".

עכבישים בחדר של ילדה אוסטרלית. PrinPeta, צילום מסך
אף אחד לא רוצה לראות דבר כזה בבית שלו/צילום מסך, PrinPeta

עוד אוהד ניקיון הוסיף: "שילוב של שמן מנטה עם מים וריסוס על החלונות, הדלתות והמקומות שמהם אתם חושבים שהעכבישים נכנסים". אדם נוסף כתב: "אני מסכים, שמנים מהסוג הזה עוזרים במקרים הללו, זה גם זול".

שמן מנטה ניתן לקנות בכמה חנויות במחיר של שקלים בודדים. הרעיון שעומד מאחורי השימוש בו הוא שריחות חזקים ימנעו מהעכבישים לחדור, מאחר והם מריחים עם הרגליים שלהם והולכים בעקבות ריחות חזקים במיוחד ואחרי חוש הריח שלהם. לכן גם שמן לבנדר מומלץ. "ייתכן שתמצאו עכבישים ומה שפיזרתם עשוי למנוע מהם לצאת. הפיתרון הטוב ביותר במקרה כזה הוא לנקות את הבית, לשאוב באופן רגיל, וכשאתם רואים עכביש, פשוט להוציא אותו מהבית".

על פי האתר healthline, כדי להכין תרסיס דוחה עכבישים שימו כחמש טיפות שמן מנטה בבקבוק תרסיס של 500 מ"ל, מלאו את הבקבוק במים, הוסיפו מעט סבון כלים ונערו היטב את התערובת. השתמשו בתרסיס סביב דלתות וחלונות, סביב ההיקף החיצוני של ביתכם, ובכל פינה חשוכה שבה עלולים להסתתר עכבישים.

תצטרכו להשתמש בתרסיס דוחה עכבישים לעתים קרובות יותר מאשר בקוטלי חרקים קונבנציונליים. נסו בהצחלה לרסס פעם בשבוע ואם העכבישים מופיעים שוב לפני שנגמר השבוע, נסו לרסס כל כמה ימים. בנוסף לתרסיס, ניתן להציב עציצי מנטה במקומות אסטרטגיים בתוך ומחוץ לבית ולנסות לפזר עלי מנטה במקומות שמוצפים על ידי עכבישים.

זהירות

משפחה שלמה "נאכלה בחיים" ע"י עכבישים שפלשו לביתם

לכתבה המלאה

סכנות ואזהרות

שמן מנטה נחשב בדרך כלל בטוח במינונים קטנים. יחד עם זאת הוא מכיל מנטול, שעלול לגרום לגירוי בעור. על פי האגודה הלאומית לארומתרפיה הוליסטית, שאיפת מינונים גדולים של שמן מנטה עלולה לגרום בין היתר לסחרחורת, בלבול, חולשה בשרירים, ראייה כפולה ובחילות.

הסיכון לסבול מתופעות הלוואי עולה אם מרססים כמויות גדולות של שמן מנטה לא מדולל באזור סגור. לכן תמיד יש לדלל את שמן המנטה ולהיזהר בעת הריסוס בתוך הבית. יש להימנע מריסוס כל הבית בבת אחת ולרסס אזורים קטנים בכל פעם, תוך השארה של החלונות פתוחים לכניסת אוויר צח.

על פי אגודת צער בעלי חים האמריקנית, מנטה רעילה לכלבים וחתולים. הם אפילו לא צריכים לאכול את זה כדי לחלות ורק שאיפה של מנטה עלולה לגרום להם לתסמינים חמורים. לכן, אם יש לך כלבים או חתולים בבית, הימנעו משימוש בשמן מנטה - אלא אם כן הוא באזור שחיות המחמד לא יכולות להגיע אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully