וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה, חדשנות וננו: כך מעצבים מטבח בצורה מושלמת

בשיתוף דומיסיל

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 10:20

תכנון מטבח אפקטיבי ופרקטי מדגיש את המראה החיצוני: סוג וצבע החזיתות, סגנון וצבע הידיות, סוג משטחי העבודה והגיוון שלהם, תאורה נכונה ועוד, וגם ולא פחות חשוב - את מראה המטבח מבפנים. כך עושים זאת נכון

מבנה הבית הישראלי המודרני והתכנון האדריכלי עברו שינויים רבים. הבולט שבהם הוא הפיכת המטבח והסלון לאופן ספייס, כשהמטבח, הסלון ופינת האוכל משתלבים זה בזה. מבנה האופן ספייס דורש מאיתנו תכנון מטבח הוליסטי, נכון וחכם המתחשב גם בעיצוב הפנימי העוזר לייצר שפה עיצובית אחידה בחלל המרכזי של הבית. תכנון מטבח אפקטיבי ופרקטי מדגיש את המראה החיצוני: סוג וצבע החזיתות, סגנון וצבע הידיות, סוג משטחי העבודה והגוון שלהם, תאורה נכונה ועוד וגם ולא פחות חשוב - את מראה המטבח מבפנים.

מגירות המטבח - הדור הבא

מגירות המטבח עברו שינויים רבים בנראות ובאיכות וכיום ניתן לדרוש מהנגר או מחברת המטבחים מגירות מהדור החדש. המסילות החדשות שעליהן מורכבות מגירות הדור החדש, כדוגמת מגירות ויז'ן של דומיסיל, מאפשרות תנועה חלקה ואיכותית יותר, טריקה שקטה, כושר נשיאה גבוה של משקלים ועומסים, וכן איכות פתיחה וסגירה משופרת. דפנות המגירות דקות במיוחד ומאפשרות ניצול מלא של שטח אחסון. בתכנון נכון, מתאימים כל מגירה לשימושה העתידי; בהתחשב במספר וגובה הסירים, צלחות, כלי מטבח וכדומה והכל בהתאם להרגלי השימוש של המשפחה - מטבח שאמור לתת מענה גם לילדים צעירים צריך לספק להם מענה נגיש למוצרים שבהם ההורים ירצו לתת לילדים עצמאות בהתנהלות, כמו למשל, למזוג לעצמם את דגני הבוקר: לשם כך יש לתכנן את מיקום הדגנים, קעריות החלב וכדומה. זו רק דוגמה קטנה לתהליך מחשבה שצריך לקרות בשלב התכנון.

לפתרונות פרזול וחומרים למטבחים ונגרות הכנסו לאתר דומיסיל

לצד המענה הפרקטי, עיצוב המגירות עבר גם הוא שינויים רבים. השימוש בדפנות זכוכית מחוסמת בגובה מלא מעניק מראה אלגנטי ויוקרתי בולט מאוד בנוף, וכן שימוש בגווני גרפיט ולבן; כאשר המטבח הוא חלק בלתי נפרד מהסלון נרצה ליהנות גם מהעיצוב הפנימי שלו.

מגירות VISION מבית דומיסיל. ביצוע NOFRIDOOR. אבי קבלו,
מגירות VISION מבית דומיסיל. ביצוע NOFRIDOOR/אבי קבלו

המזווה

כיום מומלץ לתכנן מזווה הבנוי ממגירות מ"הדור החדש" אשר נשלפות במלואן, בעלות דפנות זכוכית מלאה וכן חזית זכוכית בגובה מלא. היתרון בשימוש במגירות מהדור החדש הוא האפשרות לקבל מגירה דקה במיוחד המאפשרת אחסון מקסימלי לצד גישה נוחה, קלה ומהירה לכל המוצרים במזווה. תכנון שכזה מאפשר לראות את מה שקורה בעומק המזווה ולייעל את תהליכי העבודה במטבח ואף לחסוך בקניות מצרכי מזון מיותרים, שהרי הכל נגיש ונראה לעין. טיפ מנצח: כשניגשים למלאכת תכנון המטבח, חשוב להבין וללמוד את האופי הצרכני של בעלי הבית. משפחות שרוכשות מצרכים בכמויות גדולות וזקוקות לנפח אחסון גדול - יש להתאים את המזווה לצורכיהן (מגירות רחבות היכולות לשאת משקל רב, גובה המגירות, חלוקה בתוך התאים וכו') וכך לייצר מטבח שמתאים לאופי הבית.

מזווה הבנוי ממגירות VISION מבית דומיסיל. יח"צ,
מזווה הבנוי ממגירות VISION מבית דומיסיל/יח"צ

ארונות עליונים - קלאפות

בשל תכנון מטבחים קטנים יחסית, המגמה בשנים האחרונות היא לנצל את כל גובה התקרה ליצירת ארונות אחסון גבוהים. לרוב משלבים בהם ארון קלאפה כדי "לשבור" את העיצוב ולתת עומק ועניין עיצובי. גם בנושא זה חלו תמורות ושינויים בעיקר בגודל המנגנון - וכיום ניתן לבקש מנגנוניים מינימליסטיים אשר יפים לעין ואינם "גונבים" שטח אחסון יקר.

מנגנון EXPARO לדלת קלאפה מבית דומיסיל. יח"צ,
מנגנון EXPARO לדלת קלאפה מבית דומיסיל/יח"צ

חזיתות המטבח - מה זה ה"נאנו" הזה שכולם מדברים עליו

משיטוט בעשרות קבוצות פייסבוק שונות של עיצוב ותכנון הבית נשאלת שאלה שחוזרת על עצמה: "מה זה נאנו (ננו)". כדי לענות על השאלה הזאת אנחנו מבקשים שתזכרו רק דבר אחד: לא כל חומר שהוא נגד טביעות אצבעות הוא ננו. מושג הננו התפתח בשנים האחרונות בישראל כדי ליצור בידול בשוק רווי בתחרות. "כוונות המשורר" המקורית בייצור הננו הייתה עבור משטחי עבודה למטבח כיוון שלננו יש יתרון גדול והוא יכולת התיקון שלו: לוח הננו כעיקרו פחות שריט וגם אם נשרט - ניתן לתקנו על ידי חימום המקום (סמרטוט לח + מגהץ) וכך המולקולות של החומר מתפשטות והשריטה נעלמת. לננו יתרונות נוספים כגון חומר אנטי בקטריאלי, דוחה מים ואבק, ניתן לעבוד עליו בכל טמפרטורה של מזון (גבוהה או נמוכה) ועוד. מבחינה עיצובית ללוחות הננו גוון עשיר ועמוק ומנעד צבעים רחב ויוקרתי. החסרון של לוחות נאנו: מחיר גבוה ביחס לאלטרנטיבות עם אותם היתרונות רק ללא יכולת התיקון העצמי של החומר.

חזיתות "נאנו" בגוון שחור מט מקולקציית ZERO מבית דומיסיל. יח"צ,
חזיתות "נאנו" בגוון שחור מט מקולקציית ZERO מבית דומיסיל/יח"צ
לוחות UNICOLOR בגוון ירוק תעשייתי תוצרת ALVIC מבית דומיסיל. יח"צ,
לוחות UNICOLOR בגוון ירוק תעשייתי תוצרת ALVIC מבית דומיסיל/יח"צ

לוחות UNICOLOR בגוון ירוק תעשייתי תוצרת ALVIC מבית דומיסיל

ולא לשכוח: עיצוב המטבח ותכנון המטבח הם שני תהליכים שונים המתרחשים במקביל. כאשר אתם עומדים לפני שיפוץ מטבח, החלפת מטבח או בניית מטבח חדש, הכינו לעצמכם רשימה ובה תפרטו כל שימוש שלכם במטבח: אחסון מוצרים בהתאם לסגנון הקניות שלכם, מספר הסירים והמחבתות, תדירות השימוש במוצרים כמו תבלינים, רטבים ושמנים וכן הלאה. לאחר שתבינו את החלק הפרקטי שהמטבח אמור למלא עבורכם, תעברו לחלק העיצובי ושם תיתנו לדמיון שלכם להמריא. אפשר ומותר לשבור מוסכמות של עיצוב, בעיקר במטבח. תעצמו את העיניים ותחשבו מה אתם רוצים לראות - לא רק כאשר אתם נמצאים במטבח, אלא גם כשאתם פותחים את ארונות המטבח, מגירות המטבח והמזווה.

לפתרונות פרזול וחומרים למטבחים ונגרות הכנסו לאתר דומיסיל

בשיתוף דומיסיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully