וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית לגינון ממליצה: המשקה המוגז שיעלים חרקים מעצבנים מהצמחים שלכם

18.6.2022 / 23:51

מתברר שמשקה מוגז פופולרי שבטוח יש אצלכם בבית יכול לסלק חרקים מצמחים וגינות - אם רק תרססו קצת ממנו על העלים. זה ישמע לכם מוזר - אבל זה עובד, כל עוד אתם לא משקים בשעות הערב

האפקט הקסום של הקולה/@lifetipsnow

לא נמתח אתכם יותר מדי. הנשק הסודי נגד חרקים בגינות וצמחים הוא קולה. כן, מתברר שלשפוך קולה על צמחים יכול להוות פתרון לבעיית המזיקים, אך שימו לב שאתם לא שופכים בהגזמה ולא משקים בשעת ערב/לילה.

מומחית הגינון מלאני מ-Factory Direct Hose, ספקית מוצרי גינון, טוענת שכולנו נוכל ליהנות מחצר נטולת מזיקים אם רק נרסס את הצמחים שלנו בקולה, חלופה זולה ויעילה, לדבריה, לחומרי הדברה. אמנם זה לא הסוכר או הקפאין במשקה שיהרגו את החרקים, אולם הסוכר מושך אליו נמלים, שאוכלות את הזחלים של מיני מזיקים מבלי לפגוע בצמחים ופותרות את הבעיה בעקיפין.

השקייית הגינה שלכם בבוקר תאפשר למים או לקולה להיספג עמוק אל תוך האדמה, עם מעט אידוי, "אלא אם אתם משקים בעזרת מערכת השקיה בטפטוף, ואז הימנעו מהשקייה בערב", אמרה מומחית הגינון ל-SUN הבריטי, "צמחים לרוב נשארים רטובים לאורך הלילה כשהם מושקים בערב, שזה מתכון למחלות צמחים".

כך חקלאים הודים משתמשים בקולה כחומר הדברה:

החלפת חומרי הדברה כימיים בקולה עשויה בהחלט לחסוך לכם כסף ומאמץ, אך ישנם טריקים שימושיים נוספים למקרה שהשימוש בקולה קצת מלחיץ אתכם.

אם אתם לא רוצים להשתמש בכימיקלים קשים לגינה שלכם, אתם יכולים להשתמש בסבון קוטל חרקים "עשה זאת בעצמך" טבעי לחלוטין. דרק גוהן, הבעלים של Prince Gardening acפיטסבורג, אמר שהתכשיר העדין שלו עשוי מכוס אחת של שמן צמחי עם כף אחת של שמן טהור וסבון כלים ללא ריח. לאחר מכן, גוהן מערבב שתי כפיות מהתערובת הזו בכל כוס מים ומוסיף את התערובת שנוצרה לבקבוק התרסיס שלו. תערובת זו פועלת מצוין נגד כנימות ואקריות הקורים - שני מינים שיכולים להרוס לחלוטין גינה.

דרך טבעית נוספת שעובדת לא רע בהרחקת מזיקים היא הכנסת טורפים טבעיים - ציפורים ופרות משה רבנו (מושיתיים). ציפורים ניזונות ממגוון רחב של מזיקים כמו זחלים, שבלולים וכנימות, בעוד שפרת משה רבנו מרחיקה כנימות ומחלות. כדי למשוך ציפורים לגינה שלכם, הקפידו להשאיר להם זרעי ציפורים לנישנוש, כמו גם מקום לרחצה. עד אז תוכלו להשתמש בעיתונים ישנים כחלופה לבד יקר חוסם עשבים. יש לפזר את העיתון על כל אזור הנוטה לעשבים שוטים ולוודא שהוא יישאר במקומו על ידי חול, סלעים או אפילו גזרי דשא. עם הזמן, העיתון "יחנוק" את העשבים השוטים וימנע את צמיחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully