וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל באוויר: משולש הרחובות הזה הוא תחנת חובה לחובבי עיצוב

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 10:08

משולש הרחובות של גן החשמל התמלא בשנים האחרונות בחנויות עיצוב שבהן אפשר למצוא פריטים ייחודיים לבית, רחוקים מהשטנץ של הרשתות. 6 תחנות חובה ליום של אסתטיקה וסטייל

חנות prat living ברחוב לבונטין 24 ת"א. עיצוב פנים: דורי רדליך. גדעון לוין,
המסלול מחנות אחת ל"אחותה" גילה עוד כמה תחנות מעניינות בדרך. חנות prat living החדשה בלבונטין 24/גדעון לוין

לפני עשור בערך, גן החשמל בתל אביב היה בפריחה - בתי קפה היפסטריים ומסעדות מסקרנות נפתחו, חנויות מגניבות לבגדי יד שניה ובוטיקים קטנים של אופנה בעיקר, החלו לצוץ בין החנויות הישנות ברחובות ברזילי, לבונטין והחשמל. ואפילו הגינה הקטנה שבמרכז השכונה, ושימשה בעיקר פליטים ועובדים זרים כמקום לינה בלילה או באמצע היום, זכתה למתיחת פנים נאה. זה החזיק מעמד שנה-שנתיים ואז קצת דעך, כמה שנים אחר כך התחילו עבודות התשתית לרכבת הקלה וחפרו את כל יהודה הלוי והגישה לאזור הפכה, איך נאמר? מאתגרת.

בשנים האחרונות האזור עובר עוד גל תחייה, אולי קצת פחות מיוחצ"ן, והופך לאבן שואבת ליוצרים ומעצבים, עם עוד ועוד חנויות ובתי עסק מקומיים, ייחודיים וקטנים, שעוסקים בתחום העיצוב - רהיטים, פריטי הום סטיילינג, טקסטיל ועוד. סיבוב בגן החשמל יכול להפוך ליום מושלם עבור חובבי עיצוב, מעצבים, או סתם אנשים שאוהבים ויודעים להעריך אסתטיקה טובה. הנה הצעת הגשה ליום/חצי יום בגן החשמל בת"א:

תחנה 1+2 - Prat Living | החשמל 4, לבונטין 24

חנות prat living ברחוב לבונטין 24 ת"א. עיצוב פנים: דורי רדליך. גדעון לוין,
גדולה יותר ומתפרסת על שתי קומות בשטח כולל של 150 מ"ר. החנות החדשה של prat living בלבונטין 24/גדעון לוין

Prat Living היא אחת החלוצות העיצוביות במתחם. החנות הראשונה נפתחה על ידי בני הזוג כרמית ודורי רדליך ברחוב החשמל 4 בשנת 2019 והשנה נפתחה לה חנות 'אחות' בצלע אחרת של גן החשמל - ברחוב לבונטין 24, מרחק הליכה קצרה.

prat living היא בית למותגי עיצוב בינלאומיים שנבחרים בקפידה ומיובאים לארץ על ידי החנות בעיקר מאירופה (דנמרק, ספרד). הפריטים המוצגים באתר החברה ובחנויות הפיזיות, רהיטים, ספות, כורסאות, פינות אוכל, כיסאות, אקססוריז גופי תאורה, שטיחים, וואזות ואקססוריז, מהווים אסופה ייחודית של מותגים ופריטים מרחבי העולם שנבחרו בקפידה, תוך דגש על ערכים של קיימות, תהליכי עבודה מוסריים, איכות ושימוש במגוון חומרי גלם.

המעבר בין החנויות, בתי הקפה שבדרך, החנויות השופעות בסטייל, הופך את הביקור בשתי החנויות לחוויה רחבה יותר, ושכונתית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

החלוצה. חנות prat living ברחוב החשמל 4

חנות prat living ברחוב החשמל 4 ת"א. prat living,
המעבר בין שתי החנויות מרחיב את החוויה/prat living
חנות prat living ברחוב החשמל 4 ת"א. prat living,
אסופה ייחודית של מותגים ופריטים מרחבי העולם/prat living

"הרעיון בפתיחת חנות נוספת הוא לחזק את החוויה עבור לקוחותינו, להציג עוד פריטים כך שיוכלו לקבל עוד השראה, לגעת, לראות, להרגיש את הבדים, הנוחות והאיכות. בנוסף, תמהיל המותגים הלך וגדל ואיתו הצורך בחלל נוסף. היה לנו חשוב להישאר בשכונה שהפכה למקום חי, בועט ותוסס עם קהל מגוון של חובבי עיצוב, מעצבים, אדריכלים וקהל אורבני שמטייל בעולם ואוהב ליהנות ולהרגיש בחו"ל גם בארץ, וגם כאשר הוא בוחר ריהוט לבית. ההליכה מחנות לחנות מעניקה ערך מוסף ומחזקת את חווית הקניה". אמרה כרמית רדליך, שהיא ובן זוגה מעצב הפנים דורי רדליך, הקימו ומנהלים יחד את החנויות.

בחנות החדשה בלבונטין 24 ניתן לראות עוד דגמים של ספות, פינות אוכל, כיסאות וכורסאות, שידות, ויטרינות וגולת הכותרת היא ה"אטלייה" בקומה השנייה - ספריית חומרים המעניקה המון השראה וממחישה ללקוחות את השילובים השונים, החומרים והצבעוניות המגוונת, מהם ניתן ליצור ולעצב. החנות החדשה שעוצבה על ידי הזוג רדליך בכישרון רב, מתפרסת על שטח של כ-150 מ"ר, ומחולקת לחללי מגורים בשתי קומות.

חנות prat living ברחוב לבונטין 24 ת"א. עיצוב פנים: דורי רדליך. גדעון לוין,
ה'אטלייה' - שבו לוחות השראה שמאפשרים להתרשם מחיבור בין חומרים/גדעון לוין
חנות prat living ברחוב לבונטין 24 ת"א. עיצוב פנים: דורי רדליך. גדעון לוין,
ספריית חפצי נוי של כריסטינה דאם על רקע קיר אריחי טרקוטה של פטרישיה אורקיולה/גדעון לוין
חנות prat living ברחוב לבונטין 24 ת"א. עיצוב פנים: דורי רדליך. גדעון לוין,
אריחים צבעוניים מקוריים של הבניין. חנות prat living בלבונטין 24/גדעון לוין

עיצוב החלל בחנות מהווה עוד רובד של השראה ומציג שימוש בחומריות מעניינת ומשתנה: ספרייה עשויה אריחי טרקוטה גולמיים ויפים של מותג היוקרה האיטלקי "Mutina Ceramiche" שנוצרו בשת"פ עם המעצבת והאדריכלית פטרישיה אורקיולה ניצבת בכניסה לחנות, ממול דלפק קבלה מרשים מאבן טרוורטין בהירה והמדרגות שמובילות לקומת הגלריה עשויות ברזל צבוע לבן ומובילות לפודסט מרוצף באריחים צבעוניים ומצויירים, המקוריים לבניין שבו נמצאת החנות.

לאתר של Prat Living

תחנה 3 - סטודיו נחשון | ברזילי 12

הגלריה של סטודיו נחשון ברחוב ברזילי גן החשמל ת"א. סטודיו נחשון,
רהיטים פיסוליים המשלבים חומריות של מתכת, עור ועץ על ספקטרום משתנה של גולמיות ועיבוד. סטודיו נחשון/סטודיו נחשון

סטודיו NACHSHON, סטודיו ישראלי לעיצוב רהיטים, פתח את הגלריה החדשה שלו בגן החשמל לפני כשלושה חודשים. הגלריה החדשה (75 מ"ר) ממוקמת בקומת הקרקע של בניין חדש במתחם גן החשמל ומוצגים בה מגוון הרהיטים של הסטודיו המיוצרים בעבודת יד בסדנה בחיפה; כורסאות, כיסאות, שולחנות אוכל, שולחנות צד וספריות. הפריטים נשענים מצד אחד על עיצוב קלאסי ועל זמני, ומן הצד השני מנסים להביא עמם דרך התבוננות חדשה על תהליך העיצוב ביחס לחומר, פיתוח וזהות. מאחורי כל רהיט בסטודיו קיים סיפור שנרקם משלב הרעיון הגולמי, לדרך הייצור שלו, ועד החומרים והפרטים בו.

הפריטים המזוהים עם הסטודיו הם רהיטים פיסוליים וגאומטריים המשלבים חומריות של מתכת, עור ועץ בטווחים משתנים של גולמיות/עיבוד, והופכים לגורם אומנותי כמעט בחלל, לצד הפונקציונליות שלהם כפריטי ריהוט שימושיים ונוחים.

הסדנה של סטודיו נחשון בשכונת הדר בחיפה. סטודיו נחשון,
תפירת עורות בסדנה הביתית בשכונת הדר בחיפה/סטודיו נחשון
הגלריה של סטודיו נחשון ברחוב ברזילי גן החשמל ת"א. סטודיו נחשון,
מאחורי כל רהיט יש סיפור. סטודיו נחשון/סטודיו נחשון

הסדנה שבה מיוצרים הפריטים המקוריים של סטודיו נחשון ממוקמת בכלל בלב שכונת הדר בחיפה, בבית אבן מתחילת המאה הקודמת המוקף עצי פרי שהיה בית ילדתו של אביו של תומר המעצב. כילד, נהג תומר לבלות שעות בסדנה המשפחתית יחד עם אביו. אז, צפה בו עובד בזמן שהוא ייצר פריטים עבור העסק שלו (ציוד הגברה ותאורה) ועבור הבית. במהלך הזמן הזה ספג תומר את הידע הטכני ואת האהבה לעיסוק בחומר.

לאחר הקמת הסטודיו השתלבו שני העובדים של אביו, ולדימיר והרמן שעובדים מעל ל-20 שנה בעסק. בתהליך זה גילה תומר כי הרמן למד לתפור בגרמניה וולדימיר למד רתכות בבית ספר מקצועי בילדותו, וכך השתלבו השניים בתהליכי הייצור של הפריטים השונים בסטודיו. כיום, בסדנה עובדים שלושה עובדים שאחראים על הייצור של כל הפריטים, מהשלב הראשוני ועד המסירה של הפריט הסופי.

סטודיו NACHSHON כבית לעיצוב ישראלי רואה בגלריה פלטפורמה לעידוד היצירה המקומית ושילב בה אמנים ויוצרים ישראלים נוספים, שכולם עובדים ומייצרים בארץ. המעצבים שמציגים בגלריה: סטודיו זלקינד, הצלם תם ברטוב, אדם שלוי, בעלות מלאכה, מון סטודיו רוזה, עירית בירן ויונתן נושן.

לאתר של סטודיו NACHSHON

תחנה 4 - Fushia | לבונטין 13

פושיה חנות ריחות fushia שרי שמי קרן. מיכאל שמי,
ריח שמחבר בין האווירה במקום ומה שהוא רוצה לשדר. Fushia/מיכאל שמי

FUSHIA הוא מותג ריחות בוטיקי, בחנות הקטנה ברחוב לבונטין ניתן למצוא נרות, מבשמים וסבונים היוצרים אווירה, ייחודיות ושפה בחלל עבור ממסעדות, חנויות, בתים פרטיים ודירות. המותג הוקם בשנת 2012 על ידי שרי שמי קרן, במטרה להביא לישראל את טרנד מיתוג העסקים באמצעות ניחוחות ייחודיים שהפך עם הזמן ל-MUST בכל חלל וגם בבתי פרטיים.

לתחום הריחות הגיעה שרי מעולם העיצוב וכחלק מקולקציית לייף סטייל שעיצבה עבור רותי ברודו מבעלי R2M, שזיהתה את העוצמה שבריח והשפעתו על היכולת לייצר חוויה. הריח הפך מהר מאוד גם ל-signature scent של הוטל מונטיפיורי, ומשם המשיכה שרי לייצר ריחות חדשים לרשתות אופנה ולעסקים רבים אחרים.

נר ריחני פושיה חנות ריחות fushia שרי שמי קרן. מיכאל שמי,
את הכלים אפשר להחזיר לחנות למילוי מחדש, או להשתמש בהם למטרה אחרת (עציץ, למשל). נר ריחני של Fushia/מיכאל שמי

"התחלתי להתמקד רק בריח, כי עלתה בי ההבנה שיש צורך עסקי המאפשר בידול וייחודיות, הזדהות, ומותיר חותם וזיכרון. הכל התחיל בתהליך ביתי שקט, למידת עסק תוך כדי תנועה, מחקר, נסיעות לצרפת ללמידת התחום ורכישת ידע. לאורך התהליך דבר אחד היה ברור, כל עסק, בית, משרד, מרחב, צריך ריח שישלים את האופי שלו על מגוון החושים המייצרים יחד אוירה הרמונית שלמה. ריח שיהיה מותאם לשפת העסק, לאנשים שבאים לבקר בו, לריהוט, ריח שיחבר בין האווירה שבמקום למה שהוא רוצה לשדר", אומרת שמי קרן.

כמו עונות השנה, ריחות וטרנדים מתחלפים, מקבלים צורה ואבזור לפי צו האופנה ובהתאם לטרנדים עולמיים בתחום העיצוב והאדריכלות. מוצרי הבישום של FUSHIA מגיעים במארזי קרמיקה, זכוכית וכלים העשויים מחומרים טבעיים הניתנים לשימוש חוזר ע"פ אידיאולוגיה אקולוגית המשתלבת היטב בעיצוב. ניתן למלא את הכלים בנר מחדש או להפוך אותם לכלי עבור צמחיה או כל דבר אחר שתבחרו.
בליין המוצרים ניתן למצוא: מבשמים, מבשמי חלל, מכונות בישום חלל, נרות, בקבוקי דפיוזר לריח במגוון גדלים ועיצובים. הריחות בוטיקיים, ארומתיים, שונים, מעניינים, תוך שימוש בשילובים מפתיעים עם נוכחות ואמירה.

טווח מחירים לצרכן: מחירים: מבשמים - 30-690 ₪. נרות - 50-1,400 ₪.

לאתר של Fushia

תחנה 5 - מאירה סיטון | לבונטין 19

מצעי פשתן של מאירה סיטון בחנות בגן החשמל בת"א. מוהר כהן,
"פשטות, פונקציונליות בסגנון על זמני ובאיכות בלתי מתפשרת". מאירה סיטון/מוהר כהן

המותג מאירה סיטון נולד ב 2011, מציע מגוון פריטי טקסטיל איכותיים בקו נקי ועכשווי.

כל הקולקציה מבוססת על בדי פשתן טהור, בד ידידותי לסביבה, שמוסיפים יופי ונוחות לפעילויות היום יום.
"אנחנו מאמינות שהאלמנטים הסובבים אותנו בבית, נבחרים מתוך מחשבה מלאה ובהרמוניה לסגנון החיים שלנו. הקו הזה מלווה אותנו בעיצוב פריטים שיש בהם פשטות, פונקציונליות בסגנון על זמני ובאיכות בלתי מתפשרת", אומרת סיטון, שמאחוריה קריירה ענפה ומרשימה בתחום ביגוד הפנאי והבית במותגים בינלאומיים מובילים.

חנות הטקסטיל מאירה סיטון בגן החשמל בת"א. יהב טרודלר,
הכל מבדים טבעיים כמו פשתן, קשמיר וכותנה. מצעים של מאירה סיטון/יהב טרודלר
גופייה מקולקציית בגדי הבית והפנאי של המותג מאירה סיטון, לבונטין גן החשמל ת"א. רוני כנעני,
ויש גם קולקציה קטנה ומדוייקת של בגדי פנאי ובית. גופיית פשתן 235 ש"ח/רוני כנעני

בחנות ניתן למצוא מצעים, שמיכות, ופריטי טקסטיל נוספים לבית כמו מגבות וגם קולקציה מצומצמת ומדוייקת של בגדי בית - כולם מבדים טבעיים (כותנה, קשמיר, פשתן) ובצבעוניות רכה, נעימה ועל-זמנית. לדברי סיטון, כדי להבטיח את איכות הבד ועמידותו, הבדים נבחרים בקפידה ועוברים תהליך שטיפה עדינה לקבלת בד טבעי רך ונעים למגע. פשתן טהור, בנוסף ליופיו, הוא חזק פי 5 מכותנה, היפואלרגני ואנטי בקטריאלי ומתכלה. ועם זאת, הם גם פרקטיים, כל המוצרים ניתנים לכביסה וייבוש במכונת ומייבש כביסה.

לאתר של מאירה סיטון

תחנה 6 - Tonari | לבונטין 19

חנות טונארי בגן החשמל ת"א. יואב גורין,
לא רק בגדים מיפן, אלא גם פריטי עיצוב בודדים, אבל איקוניים. כיסאות Nychair בחנות טונארי/יואב גורין

טונארי (Tonari) -מילה שמשמעותה שכנות והוויה ביפנית, נולדה מתוך חלום לאגד תחת קורת גג אחת את היוצרים והמעצבים הגדולים ביפן. החנות שנמצאת ברחוב לבונטין מציעה אסופת פריטי אופנה ולייפסטייל שנבחרו בקפידה ומייצגים את ההוויה היפנית: האסתטיקה, הפילוסופיה ודרך החיים העומדות מאחורי העיצוב והיצירה.

לצד קולקציית הבגדים האצורה בדיוק רב, ניתן גם למצוא בחנות פריטי ריהוט בודדים כמו למשל את כיסאות Nychair. את כיסא הטרקלין היפני המתקפל Nychair עיצב המעצב היפני טאקשי ני בשנת 1958. טאקשי, יליד טוקושימה, יפן ונחשב לאבי העיצוב היפני המודרני, שאב בעיצובו השראה מצורתו המתקפלת של 'כיסא הבמאי' המסורתי, ומפשטות העיצוב והחומרים שפגש בעולם העיצוב הדני. שמו של הכיסא ניתן לו על שם משפחת המעצב וכמחווה להשראה הדנית (Ny בדנית =חדש). גאונותו של הכיסא, מעבר לאסתטיקה ההרמונית והנוחות שלו, בפשטותו: הוא קל, מתקפל ובעל ריפוד נשלף וכביס. ה- Nychair זכה בפרסים רבים ומוצג באוסף הקבוע של המוזיאון לאמנות מודרנית ה-MoMA שבניו יורק משנת 1970.

לאתר של Tonari

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully