וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטות הטובות ביותר לאיטום הגג לשנת 2022

מוגש מטעם הראשון באיטום

16.1.2023 / 14:03

יריעות ביטומניות או איטום בהתזה? כדאי להכיר את השיטות הטובות ביותר לאיטום הגג הקיימות כיום - ובדיוק לשם כך הכנו עבורכם את הכתבה הזו

מים הם המשאב החשוב ביותר עבור בני האדם, ובעצם עבור רוב החיים על פני כדור הארץ. בהתאם חוברו בכל הדתות תפילות לבוא הגשם, וגם חובבי הקיץ מבינים מדוע נהוג לומר 'גשמי ברכה'. לעומת זאת, כשמים מחלחלים למקומות שבהם הם לא אמורים להיות, ובפרט לתקרות ולקירות במבנים השונים, לא מדובר בברכה - אלא להפך, בסכנה של ממש. כדי להימנע מרטיבות בעייתית ומזיקה,

יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן אחד הפתרונות הטובים ביותר לאיטום הגגות לשנת 2022. אמנם מדובר בשיטה יחסית יקרה, אבל כשמחשבים את יחס העלות-תועלת שלה, ומשווים לשיטות אחרות כמו למשל זיפות, המסקנה המתבקשת היא שזהו פתרון משתלם במיוחד. יחד עם זאת חשוב להדגיש שלא כל גג ניתן לאטום באמצעות היריעות האלה ולכן ישנם גם פתרונות מומלצים נוספים (שיפורטו בהמשך הכתבה).

היריעות הביטומניות עשויות מתערובת של גומי ושל חומר פלסטי מיוחד. התערובת מקנה ליריעה תוחלת חיים ארוכה ועמידות גבוהה מאוד. עוד כדאי לדעת שישנם מספר סוגים של יריעות ביטומניות, ועבור גגות הסוג המומלץ נקרא app. דגש נוסף הוא עובי היריעה, ועבור כיסוי התחלתי של גגות מומלצות יריעות 5 מ"מ. כשמדובר על תחזוקה שוטפת של גג שכבר מכוסה ביריעות ביטומניות, ניתן "להסתפק" ביריעה בעובי 4 מ"מ.

איטום גגות בשיטה זו כולל הלחמה של היריעה לבטון או לשכבת זפת אם ישנה כזו. אופן היישום מציב אתגר של ממש כשהגג עמוס בחפצים (דודי שמש וכו'). הצורך לפנות את כל המתקנים שעל הגג ואחרי האיטום להחזירם הוא זה שמייקר את עלות העבודה.

איטום בהתזה

במקומות שבהם לא ניתן להרכיב יריעות ביטומניות, או שפעולה זו מסובכת ומורכבת עד כדי כך שהיא כבר לא משתלמת, ניתן לבצע איטום בהתזה. איטום גג בדרך זו מתאים לגגות משופעים, גגות עם מהמורות ו/או שקעים וגם כשיש דודי שמש רבים במיוחד.

היתרונות של ההתזה הם נוחות היישום (שבאה לידי ביטוי גם במחיר), מידיות האיטום והחוזק של שכבת האיטום שנוצרת (כולל במקרים של מבול כבד). איטום בהתזה מתאים לא "רק" לגגות אלא גם למרתפים וקירות, והוא מבוצע באמצעות מכונה מיוחדת בעלת שני ראשים: ראש אחד פולט חומרים ביטומניים או פוליאוריטנים, והראש השני פולט מלחים שהתפקיד שלהם הוא להבטיח קרישה מהירה של החומרים הנפלטים מהראש הראשון. התוצאה: שכבה אחידה ובעלת חוסן רב. דגש מרכזי ביישום שיטה מתקדמת זו הוא ניקיון יסודי ומושקע של הגג כדי ששכבת האיטום תוכל למלא את תפקידה.

איטום גג. freepik,
איטום גג/freepik

חומרים משחתיים - ביטומניים, פוליאוריתנים, אקריליים ופולימריים

דרך נוספת שמוצעת ב-2022 לכל מי שרוצה לאטום גג ביעילות ולהבטיח לעצמו בית יבש ובעיקר שקט נפשי היא חומרים משחתיים. ישנם 3 סוגי חומרים שונים שניתן להשתמש בהם - חומרים ביטומניים, חומרים פוליאוריתנים וחומרים אקריליים ופולימריים.

החומרים הפוליאוריתנים מתאימים למקרים שבהם המטרה היא הוספת שכבת איטום על גבי ריצוף. השכבה המתווספת יכולה להיות שקופה או צבעונית. החומרים הביטומניים מתאימים לגגות מרוצפים וקטנים יחסית. המשחות האקריליות והפולימריות מספקות מענה מוצלח מאוד לגגות בטון משופעים. כמו כן ניתן להשתמש בחומרים אקריליים ופולימריים לאיטום סדקים ברעפים - במקרה כזה חשוב להתאים את סוג החומר הספציפי לסוג הרעף.

לכמה זמן מקבלים אחריות על איטום הגג? השיטה העמידה ביותר היא כאמור יריעות ביטומניות, ובמקרה כזה תקבלו איטום גג עם אחריות לעשר שנים (בתנאי שמדובר בקבלן אמין, כמובן). חשוב לקרוא היטב את תנאי האחריות, משום שלמשל עבודה לא זהירה על הגג שתגרום נזק ליריעות לא בהכרח מכוסה ע"י כתב האחריות. במקרים שבהם נבחרה השיטה הזולה ביותר לאיטום הגג, הזפת, נדרשת הוספת שכבת הלבנה אחת לשנה ואם לא מבצעים פעולה זו, האחריות, שלרוב ניתנת ל-5 שנים, לא תהיה בתוקף.

איטום איכותי - רק עם קבלן מוסמך ומנוסה

כשנוצר צורך להזמין שירות איטום גגות, מומלץ בחום להקדיש תשומת לב וזמן לבחירה מושכלת של איש המקצוע שיבצע עבורכם את הפעולה הזו. בתחום האיטום, כמו גם בתחומים אחרים, ישנם למרבה הצער לא מעט חאפרים, ולכן ניסיון לחסוך כסף עלול להתגלות כטעות שתעלה לכם ביוקר - מפני שהמים ימשיכו לחלחל אליכם ואותו קבלן איטום שהבטיח ולא קיים פשוט ייעלם.

מסננת אחת טובה במיוחד היא רישום בפנקס הקבלנים, כמובן בענף האיטום. כדי להיכלל בפנקס זה, שמנוהל ע"י משרד הבינוי והשיכון ומפורסם באתר שלו, קבלנים וחברות נדרשים להציג ניסיון נרחב וגם בקיאות מקצועית. בנוסף, התנהלות לא מקצועית ולא אמינה של קבלנים רשומים תוביל להשעייתם מהפנקס, ולכן כשמזמינים קבלן מורשה אפשר להיות רגועים. כמו כן מומלץ לבחון את היקף הניסיון של כל קבלן וחברה, ולהתעקש לקבל הצעת מחיר מפורטת וברורה - ולאחר מכן הסכם עבודה מסודר וחתום.

למה חשוב להשקיע באיטום הגג?

גג שאינו אטום היטב גורם לכך שמי גשמים יעברו דרכו ויגיעו לתקרה ולקירות בדירות שבקומה העליונה (ובאופן דומה לחללים השונים במבנים שמשמשים למטרות אחרות ולא למגורים). הרטיבות מחלישה את הקיר וככל שהיא מתרחבת, כך גדלה הסכנה ליציבות שלו. נזק שני הוא במישור האסתטי, בגלל הכתם המכוער שמציירים המים, ועוד פגיעה קשה אפילו יותר היא בהיבט הבריאותי: הרטיבות מובילה לעובש. העובש הוא למעשה פטריות, והן מפיצות נבגים שחודרים לדרכי הנשימה של מי שנמצא באותו חלל. התוצאה: סיכון מוגבר לחלות במחלות כמו אסתמה ועוד. בהתאם כדאי מאוד להזמין קבלן איטום גגות עם ניסיון, שמכיר היטב את כל השיטות הטובות ביותר לאיטום הגג הקיימות כיום - ויודע גם להתאים את הפתרון האופטימלי לכל גג ספציפי.

צריכים איטום מקצועי? פנו לחברת הראשון באיטום

מוגש מטעם הראשון באיטום
  • עוד באותו נושא:
  • איטום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully