וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לבלאגן יש חוקים: איך להכניס צבע לבית בלי שזה יראה מוגזם

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 10:04

אוהבים צבע או מפחדים ממנו? איך משלבים צבעוניות עזה בעיצוב הבית בלי לחצות את הגבול בין מעניין וקרקסי? החוקים שיעזרו לכם לעצב את הבית בצבעים מעניינים

חג פורים, החג הכי שמח בלוח השנה היהודי, הוא הזדמנות לחשוב מחדש על צבע ועל האופן שבו אנחנו משתמשים בו בעיצוב הבית.

שלל גוונים, דוגמאות גיאומטריות, פרחים, שילובים של עבודות יד, חומרים, עיטורים ועוד, יכולים להפוך כל חלל לקרנבל. הקהל הישראלי מקבל בזרועות פתוחות את העיצוב הצבעוני, הוא יותר נועז ויותר מאפשר. את מקומם של הסולידיות והמינימליזם תופסים הסגנונות הצבעוניים, בזכות שילובים יצירתיים, רהיטים בגוונים יוצאי דופן ומעל לכל מככבים הצבעים שמעטרים את קירות הבית והופכים לfocal point בחלל.

עיצוב עם צבעים עזים יכול להיות קצת מאתגר וטריקי. ומאחורי פרצי היצירתיות עומדים חוקים ברורים שיעשו סדר גם בבלגאן. "החוכמה בלעשות שימוש בעיצובים צבעוניים היא להגיע למצב שזה נראה מכוון ועם חוקים ברורים, ולא משהו כלאחר יד וללא מחשבה. שלא ייראה כמו בדיחה פורימית. החשיבות טמונה במינונים נכונים ושילוב של טקסטורות וצבעוניות הרמונית לחלל, זאת על מנת ליצור חלל מרתק ולא חלל מעייף", מסבירה הדס רוט, מעצבת במשרד "הלל אדריכלות".

מעצבת אלינור בלומברג, באדיבות MODY. אלעד גונן,
זה צריך להיות מרתק, לא מעייף. חלל מעוצב בצבעוניות תכולה. עיצוב פנים: אלינור בלומברג, באדיבות MODY/אלעד גונן
אי כחול  במטבח הלל אדריכלות. מאור מויאל,
גם פריט אחד צבעוני יכול "להקפיץ" את החלל. אי כחול במטבח בעיצוב הלל אדריכלות/מאור מויאל

צבע הוא עניין סובייקטיבי, צבעוניות רבה לאחד, אינה זהה לצבעוניות רבה לאחר - לכן חשוב לבדוק את הגבולות של כל אחד. צבע מאפיין מאוד אנשים וכמובן מצבי רוח. יש לקבל החלטה האם הצבעוניות תבוא לידי ביטוי ברהיטים, טקסטיל, או צבעוניות על הקירות.

"גם השמרנים שבינינו יוכלו להכניס ולשלב את הצבעוניות השמחה בבית, על ידי עיצוב צבעוני ונועז בפינה פחות מרכזית בחלל, באמצעות מרבץ או LOVE SEAT, עם טקסטיל נועז וצבעוני, ושמירה על צבעוניות ניטרלית ביתר החללים. לא צריך להשתגע כדי להכניס צבע. מספיקה בחירה של חלל אחד, דומיננטי או לא כדי לתרום לאווירה ולספק לבית ניחוח צבעוני ואופטימי, כדוגמת אי בגוון כחול שמקפיץ את החלל הציבורי, קיר דומיננטי בצבע בוהק וכו'" מסבירה רוט.

ספה סגולה, עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
אפשר ליישם את זה גם עם טקסטיל נועז וצבעוני. ספה סגולה בבית בעיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
רהיטים בעיצוב יפרח בן צבי. שי אפגין,
צבע דומיננטי הופך חלל לחגיגה של ממש. רהיטים של יפרח בן צבי/שי אפגין

ברברה ברזין, בעלת בי"ס לעיצוב פנים ואישה צבעונית בפני עצמה, שמאמינה מאוד בכוחו של הצבע, מסבירה: "עמוד התווך של חללים מסוימים יכול בהחלט להיות צבע, גם באלמנטים מאוד משניים בחלל כמו שידה, ספה, ארון בגדים, כריות. לאלו שפחות "גיבורים" הרעיון הוא לקחת אלמנט שהוא לא העוגן של החלל ובאמצעות הצבע להפוך אותו לכזה. צבע יכול להיות טון על טון, על ידי משחק עדין ומתוחכם בהתאם לאפקט שרוצים להשיג. מצד שני, לאוהבי צבע, לכו עד הסוף. הצבע מכניס הרבה שמחה וחיות לחלל ולאנשים החיים בו. נמאס כבר מהשחור, לבן, אפור למיניהם. צבע מרומם את המצב רוח. צבע הוא כוח. צבע דומיננטי הופך את החלל לחגיגה של ממש".

עוד מסבירה ברזין "עדיין קשה לישראלים לעשות שימוש בצבעים חזקים, אבל בהחלט קיימת פתיחות ותעוזה שמגיעה גם מהעולם, לצד הרצון העז להכניס אופטימיות לחלל, בטח ובטח לאור התקופה שעברנו. שימוש באלמנטים צבעוניים שיצאו מהקשרם, יחזקו אמירה או סגנון ובעיקר ישדרגו חלל קיים ויפיחו בו חיים".

הבית של ברברה ברזין. אורן קינן,
אם אתם אוהבים צבע, לכו עד הסוף. ביתה של המעצבת ברברה ברזין/אורן קינן
חלל מעוצב עם רהיטים צבעוניים. עיצוב פנים דורית סלע. עודד סמדר,
צבע לא חייב להיות על הקיר. סלון עם ספות צבעוניות. עיצוב: דורית סלע/עודד סמדר

כמי שעולם הצבעים קרוב לליבו, ומרבה ליצור רהיטים בגוונים ייחודיים ולא קונבנציונאליים מסביר המעצב יפרח בן צבי "זה לא סוד שלצבע יש השפעה אדירה על מצבי רוח. כל צבע וההשפעה שלו. צבע לא חייב להיות על הקיר ושם המשחק הוא מינונים. אל תחששו מצבע, תכניסו אותו ותשלבו אותו בהתאם לפתיחות שלכם ולתעוזה. צבע ייצר לכם חלל ייחודי ומרתק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully