וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים בתור, לא רק ללחם: התנפלות על סניפי איקאה ברוסיה

ענקית הריהוט השבדית הצטרפה לעוד מותגים גלובליים מערביים והודיעה כי היא משעה את פעילותה ברוסיה עד להודעה חדשה וסוגרת את סניפיה. רגע לפני סגירת הדלתות, הרוסים נהרו להצטייד

סניפי איקאה ברוסיה חוו בשבוע שעבר התנפלות המונית של קונים ותורי ענק, של אזרחים רוסים שקיוו להצטייד פעם אחת אחרונה ברהיטים ומוצרים לבית במחירים אטרקטיביים, לאחר שהרשת השבדית הודיעה על השעיית פעילותה ברוסיה עקב הפלישה הצבאית לאוקראינה.

חנויות איקאה במוסקבה, סנט פטרסבורג, אומסק ונובוסיבירסק ובכמה מיקומים נוספים ברחבי רוסיה נסגרו בסוף השבוע עד להודעה חדשה. בנוסף, הודיעה איקאה העולמית, כי היא משעה את פעילותה גם בבלארוס, בעקבות תמיכתו של לוקשנקו שליט בלארוס במהלך הצבאי של רוסיה באוקראינה.

תורי ענק וצפיפות ביום האחרון לפני שאיקאה סגרה את סניפיה ברוסיה עקב הפלישה הצבאית לאוקראינה. AP
תורים ארוכים בסניף איקאה בסנט פטרסבורג ביום האחרון לפעילותו בסוף השבוע האחרון/AP

בתמונות וסרטונים שצולמו בסניפי איקאה ורוסיה נראים קונים חוטפים מהמדפים מכל הבא ליד ומרוקנים אותם ואז עומדים בתורים אינסופיים בקופות - רגע לפני שהן נסגרות, אולי לתמיד.

"המלחמה כבר יצרה פגיעה אנושית אדירה ונוסף על כך היא גם משבשת את קווי האספקה ואת תנאי המסחר" - נכתב בהודעה הרשמית של חברת איקאה לתקשורת. "בשל כל הסיבות הללו, החליטה איקאה לעצור באופן זמני את פעילותה ברוסיה. המלחמה הנוראית באוקראינה היא טרגדיה אנושית, ודאגתנו העמוקה שלוחה למיליוני האזרחים שמושפעים ממנה", נכתב בהצהרה.

עוד בוואלה!

ארמון הצאר: בית המיליארדים הסודי של פוטין

לכתבה המלאה
תורי ענק וצפיפות ביום האחרון לפני שאיקאה סגרה את סניפיה ברוסיה עקב הפלישה הצבאית לאוקראינה. AP
באופן רשמי מכנים באיקאה את המהלך "השעיה זמנית" של הפעילות ברוסיה ובבלארוס/AP
קונים עומדים בתור בסניף איקאה ברוסיה. רויטרס
איקאה היא אחת המעסיקות המערביות הגדולות ברוסיה, עם 15,000 עובדים מקומיים. תור בסניף איקאה ברוסיה/רויטרס

איקאה הגיעה לרוסיה בשנת 2000, 9 שנים לאחר התפרקות ברית המועצות, והפכה בשנים שחלפו מאז לאחת המעסיקות המערביות הגדולות במדינה. בחברה התייחסו גם לפגיעה הכלכלית הישירה בעובדי איקאה ברוסיה ובלארוס וכתבו כי: "להחלטות אלה יש השפעה ישירה על 15,000 עובדים ועמיתים, ואיקאה תפעל להבטיח יציבות תעסוקתית ותספק להם ולמשפחותיהם תמיכה כלכלית".

בחברה הודיעו כי הם כבר ביצעו מהלכים שיבטיחו את המשך העסקתם ופרנסתם של עובדי החברה ברוסיה לעתיד הקרוב וכי בנוסף לכך הם מתכוונים לתרום סכומים משמעותיים לארגונים הומינטריים, בעיקר כאלה שמסייעים לפליטי המלחמה. תרומה של 20 מיליון אירו הועברה מאיקאה לארגון הפליטים של האו"ם, שמסייע בעיקר לאזרחי אוקראינה שנאלצו להימלט מבתיהם וממדינתם בעקבות הפלישה הצבאית הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully