וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו גר כאן? בית נטוש בצורת נעל ענקית נמצא חבוי ביער

חוקרי יערות בבריטניה מצאו מבנה אבן נטוש בצורת נעל גדולה חבוי עמוק בתוך יער. לטענתם יש ראיות לכך שבשנות ה-50 התגוררה בו אישה. האם זה הבית שעליו מבוסס שיר הילדים העממי?

שיר ילדים בריטי עממי ונושן גורס שהיה היתה אישה זקנה ומרובת ילדים שהתגוררה בתוך נעל. הוא קצת מזכיר את האישה שגרה בתוך אבטיח (משירה של נורית זרחי, הזכור לטוב בביצוע של חוה אלברשטיין), רק הרבה יותר אנגלי וקודר. והוא הולך ככה:

There was an old woman who lived in a shoe.
She had so many children, she didn't know what to do.
She gave them some broth without any bread;
Then whipped them all soundly and put them to bed.

ובתרגום חופשי לעברית:
היה היתה אישה זקנה שגרה בתוך נעל
היו לה כל כך הרבה ילדים שהיא לא ידעה מה לעשות כלל.
אז היא הגישה להם מרק, בלי פת לחם ליד
נתנה להם פליק בישבן והם הלכו לישון מיד.

השיר מתוארך לסוף המאה ה-18 ואף הופיע בקובץ הסיפורים 'אמא אווזה' אך איש אינו יודע האם באמת היתה אישה כזאת (בואו, לא היתה אישה כזאת). אלא שחוקרי יערות טוענים שהם מצאו לאחרונה בית נטוש בצורת נעל, חבוי בתוך יער עבות והם אפילו טוענים שיש סימנים לכך שגרה שם אישה מתישהו בשנות ה-50 של המאה הקודמת.

בפוסט שהועלה לקבוצת הפייסבוק Abandoned UK שעוסקת בגילוי מבנים נטושים, נכתב כי המבנה הקטן נמצא כשהוא סובל מהזנחה רבת שנים, מכוסה בטחב ואזוב. הצמחים שמקיפים אותו כבר שלחו קנוקנות שטיפסו על קירותיו החיצוניים, באופן שנדמה כאילו הם מבקשים לבלוע אותו לתוכם. ועם זאת, עדיין ניתן בקלות להבחין בצורה דמוית הנעל שבה בנוי מבנה האבן, שצורתה השתמרה בבירור. גג העץ הקטן, לעומת זאת, עמד פחות טוב בפגעי הזמן והטבע, ונראה מט לנפול.

החוקרים הציצו מבעד לאחד החלונות של הבית, וראו כי חלק מהמבנה קרס פנימה, ולכן לא ניתן להיכנס אליו בבטחה ולראות מה יש בתוכו, אך הם טוענים שהבחינו בסימנים לכך שמישהו התגורר בו בעבר. "לקח לנו הרבה זמן למצוא אותו, אבל עשינו את זה - אחרי הליכה ממושכת ביער, שהרגישה כמו נצח, סוף סוף הבחנו בצורת המגף בתחתיתו של צוק תלול. בסוף גם הצלחנו לרדת אליו בתום מסלול שהרגיש לפרקים כמו טיפוס על סלעים".

בפוסט נכתב עוד כי חיפוש באינטרנט הוביל למידע על כך שזה היה מקום משחק חביב על ילדים בשנות השבעים והשמונים (אם כי לא צויין כיצד הם שמעו עליו או הצליחו להגיע אליו, לאור התוואי המאתגר והמסוכן שתיארו החוקרים).

חלק מהמבנה קרס ולא ניתן להיכנס אליו - כך זה נראה כשמציצים פנימה:

המגיבים כמובן לא פספסו את הדמיון בין פרטי המבנה ושיר הילדים העממי. ותהו מה קדם למה - הבית לשיר, או השיר לבית. אם כי סביר להניח שהשיר, שהוא כאמור בן יותר מ-200 שנה, קדם לבית. חלק מהם טענו שמדובר בשייריו של גן שעשועים כלשהו שנבנה בהשראת השיר באתר נופש שהיה ממוקם ביער בעבר, וכי איש מעולם לא באמת התגורר בו. וזה נשמע כמו הסבר הרבה יותר מתקבל על הדעת.

הסיירים והחוקרים החובבים שנמנים על קבוצת Abandoned UK's urban explorers מקפידים שלא לחלוק את המידע המדוייק על מיקום המבנים שהם חושפים ומגלים, וזאת על מנת להרחיק מהם ונדליסטים שעלולים להשחית אותם. כך שנראה שבית הנעל - בין אם התגוררה בו אישה זקנה בעבר, אם לאו - יישאר נטוש גם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully