וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירס חם: מדענים הפכו פופקורן לחומר בנייה ידידותי לסביבה

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 8:37

חידוש מעניין בתחום הבנייה הירוקה - מדענים הצליחו לפתח חומר בידוד אקולוגי מגרעיני תירס תפוחים. לוחות הפופקורן מבודדים ביעילות חום, עמידים בפני אש ומים וייצורם לא יקר ולא מזהם

החיפוש אחר חומרי בנייה אקולוגיים וברי-קיימא הוא אחד התחומים הלוהטים כיום ותחום הבנייה הירוקה הולך ונעשה פופולרי לנוכח משבר האקלים המחמיר. בשורה מעניינת ורלוונטית מגיעה מגרמניה, שם הצליחו חוקרים לפתח שיטה שהופכת פופקורן לחומר בידוד ידידותי לסביבה שיוכל אולי בעתיד לשמש בתחום הבנייה. לדברי המדענים שפיתחו את התגלית, החומר הטבעי שלהם יוכל בעתיד להחליף שימוש בחומרים סינתטיים ומזהמים, ולשמש כחומר מבודד שיסייע לשמור על החום במבנים ולקצץ בעלויות החימום שלהם.

בידוד איכותי ויעיל יכול להפחית משמעותית את הצורך לחמם מבנים בחורף בעזרים המופעלים על גז, דלק או חשמל, דבר שבתורו יקטין את פליטת הפחמן לאטמוספירה. כיום שוק חומרי הבידוד נשלט כמעט בשלמותו (90%) על ידי חומרים מלאכותיים ומזהמים כמו פלסטיק וסיבים מינרליים, וחומרי בידוד חיצוניים מיוצרים לעתים תוך שימוש בנפט ותוצריו.

לוח של חומר בידוד ידידותי לסביבה שעשוי מפופקורן. Karl Bachl GmbH & Co. KG, אתר רשמי
מבודד חום, עמיד בפני אש ומים ולא מזהם את הסביבה. לוח של חומר בידוד עשוי פופקורן שפותח על ידי מדענים מאוניברסיטת גוטינגן בגרמניה/אתר רשמי, Karl Bachl GmbH & Co. KG

לדברי החוקרים מהפקולטה למדעי היער ואקולוגיה באוניברסיטת גוטינגן שבגרמניה, הפרמטרים החשובים ביצירת חומר מבודד ידידותי לסביבה הם: חומרי גלם שניתן לחדש, בעלי יכולת לבודד חום בצורה טובה, חסינות לאש וקלים למחזור (כאשר הבניין מסיים את חייו ונהרס). בניסוייהם הם הצליחו לייצר לוחות בידוד אקולוגיים ויעילים מגרעיני תירס תפוחים - AKA פופקורן, בעזרת תהליך שמעביר את הפופקורן גרנולציה (גירעון) ואז דוחס את החומר לצורת לוחות.

"התהליך החדש שפיתחנו, שמתבסס על תהליכים שמשמשים בתעשיית הפלסטיק, מאפשר לייצר לוחות בידוד בקנה מידה תעשייתי באופן שהוא גם כלכלי ומשתלם", אמר פרופ' עלירזה חראזיפור, שעמד בראש צוות המחקר.

בניסויים שהם ביצעו על החומר נמצא שיש לו יכולות בידוד חום מצויינות והוא גם מגן מפני אש בצורה טובה (כלומר הוא יעיל גם מבחינה בטיחותית). החוקרים סבורים שהיתרון הכי בולט של חומר הבידוד שפיתחו הוא שהוא מבוסס על מקור צמחי, מה שהופך אותו לחלופה ירוקה ובת-קיימא למוצרים מבוססי נפט או פלסטיק. בנוסף, גילו החוקרים שחומר הבידוד הטבעי שפיתחו הוא גם עמיד בפני מים, מה שעשוי לפתוח בפניו שימושים נוספים בתחום הבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully