וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה בדירה אחת: דירת שותפים מיוחדת במינה

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 8:55

צבע, ריהוט, המון השראה, רצון טוב ובעיקר התחשבות בדיירים מתמודדי נפש, הפכו דירת שותפים לפינה חמה, מחזקת ומעצימה בדרך להשתלבות בחיים מלאים בקהילה. ככה עשו את זה - צעד אחר צעד

זו כבר הפכה למעין מסורת - בוגרי קורס הום סטיילינג בסטודיו 6b מסיימים את לימודיהם בפרוייקט שמוקדש לנתינה ועזרה לקהילה, בשיתוף עם עמותת 'אנוש' שמסייעת למתמודדי נפש. הסטודנטים המתנדבים, תרמו מזמנם ומהידע שרכשו בקורס, ויחד עם אנשי מקצוע ועסקים מתחום השיפוץ והעיצוב, הובילו מהלך משפר חיים עבור מתמודדי נפש המקבלים שירותי שיקום ודיור מעמותת 'אנוש'.

"זו הפעם השמינית שאנחנו משתפים פעולה עם עמותת 'אנוש' ובכל פעם אני מתרגשת מחדש לראות איך הסטודנטים מפנים מזמנם ונרתמים להפשיל שרוולים במטרה לעשות משהו לטובת האחר" אומרת ענת ברוך-כהן, ראש צוות הום סטיילינג בסטודיו 6b.

פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - השראה סלון. סטודיו 6b,
מעבר להתרגשות שנובעת מהתוצאה הסופית, יש חשיבות רבה לתהליך". לוח ההשראה לעיצוב מחדש של הסלון/סטודיו 6b

שלושה בדירה אחת

הפרויקט הפעם היה דירת שלושה שותפים שמצבם הנפשי מאפשר להם חיים עצמאיים לקראת שילוב מלא בקהילה. הסטודנטים הגיעו לדירה בבת ים, נפגשו עם נציגי עמותת 'אנוש' והדיירים, למדו את המקום, בחנו את הפרטים ובעיקר הקשיבו לדרישות ולצרכים המדויקים של כל דייר לחוד ושל שלושת הדיירים יחד. אחרי תכנון מדוקדק ויום אחד של הקמה, הפכה הדירה למקום שקט ושלו ובעיקר לבית חם שתפקידו להכיל את דייריו בחמלה ובכבוד.

"התועלת עבור המתמודדים עצומה. מעבר להתרגשות שנובעת מהתוצאה הסופית, יש גם חשיבות רבה לתהליך עצמו" אומרת מרינה פצ'ניק, מנהלת סניף עמותת 'אנוש' בבת ים, שמסבירה שאחד הדברים החשובים והמרגשים בפרויקט, זה הגישה השוויונית והמכבדת שלה זוכים המתמודדים תוך כדי התהליך.

פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - השראה חדר 1. סטודיו 6b,
גוונים של ירוק וריאל מדריד. לוח ההשראה לחדר 1/סטודיו 6b
פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - השראה חדר 2. סטודיו 6b,
גוני תכלת. לוח השראה לחדר 2/סטודיו 6b

ההקשבה לדיירים נחשבת לחלק משמעותי מאוד בתהליך. כך למשל, דייר שאוהב מוזיקה וספורט ואוהד את ריאל מדריד, ביקש חדר שישולבו בו גוונים ירוקים, תוספת תמונות ואיטום הדלת לקבלת שקט מרבי. דייר אחר, שאוהב לנגן, לשיר ולרקוד, ביקש חדר בהיר משולב בגוני תכלת כמו גם תוספת אחסון ומנורת לילה. דייר נוסף, ציין את אהבתו לסרטי בורקס וציין את רתיעתו מהצבע שחור. הבקשות של כל אחד מהם נענו במלואן ובנוסף לכך, טופלו גם פינת האוכל והסלון שהותאמו לשלושה גברים שאוהבים לשמוע מוסיקה ולצפות יחד בטלוויזיה.

"ההכנות לקראת הפרויקט, המפגש עם אנשי המקצוע, העובדה שרואים אותם כלקוחות לכל דבר עם רצונות ובקשות וההשקעה בהם מכל הלב, תורמים מאוד למטרה השיקומית שלנו להעצים ולחזק אותם לקראת חזרה לחיים עצמאיים בקהילה" מסבירה פצנ'יק "העיצוב מחדש, תוך שיתוף הדיירים בתהליך, ההתחשבות ברצונות שלהם וההתייחסות למי הם ומה הם אוהבים, מייצרת עבורם לא רק תחושה של גאווה על עצם היותם חלק ממשהו, אלא גם פינה אישית שהיא בית חם ושקט נפשי שלהם הם כל כך זקוקים".

פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - השראה פינת אוכל. סטודיו 6b,
גם החללים המשותפים הותאמו לשלושה גברים שאוהבים לבלות יחד. לוח השראה לפינת האוכל/סטודיו 6b
פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - פינת אוכל תוצאה סופית. טל שמי,
פינת האוכל/טל שמי

מאה אחוז התגייסות

מסע החיפוש של הסטודנטים במהלך הפרויקט החל עם ניתוחי לקוחות וחללים, מדידות וקבלת החלטות תכנוניות ועיצוביות. בנוסף, הם נדרשו להיצמד לתקציב מוגבל מאוד ולהתנסות בגיוס תרומות.
בשלב הבא, יצרו הסטודנטים לוחות השראה, בחרו חומרים וגוונים, וקבעו אילו פריטי ריהוט ואקססוריז נשארים בדירה ומה צריך לגייס. הם יצרו רשימת משימות מפורטת שכללה ניקיון, שיוף, טיוח, צביעה ותיקונים והתאימו את מיקומי נקודות החשמל לתכנון החדש. בנוסף, הם הכינו כתב כמויות, בדקו מה יוכלו לקבל כתרומה ומה יש לקנות ונהלו רשימת תקציב. בשלב האחרון, התכנסו כולם לבצע את התכנון בפועל ולייצר עבור הדיירים אי נעים ושלו שמשקף את אהבותיהם ומתאים בדיוק לצרכיהם.

"ההתגייסות הייתה פנומנלית ובמיוחד מרגש היה לראות איך ביום ההקמה, כולם כאחד, התגייסו להעמיס, לנקות, לצבוע, להרכיב, לסדר ולהעניק לדיירים תחושת שייכות שכל כך מגיעה להם", אומרת ברוך-כהן "בימים בהם התרומה לקהילה חייבת להפוך לחלק משגרת החיים של כל אחד מאתנו, אני מלאת גאווה על האופן בו ישמו הסטודנטים את הכלים שהם רכשו בסטודיו לטובת פרויקט אמיתי בשטח שעבור רובם היווה התנסות מעשית ראשונה בתחום. חשוב לנו מאוד לצייד את הסטודנטים לא רק בארגז כלים שילווה אותם בדרכם, אלא גם לטעת בהם רוח של התנדבות וערכים אנושיים של תרומה לקהילה, נתינה ועזרה לזולת".

פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - חדר 1 תוצאה סופית. טל שמי,
עבור רוב הסטודנטים, הפרוייקט הזה היה ההתנסות הראשונה בשטח. חדר 1 לאחר המהפך/טל שמי
פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - חדר 1 תוצאה סופית. טל שמי,
חדר 1 לאחר המהפך/טל שמי

סיור מודרך

בפינת האוכל המשותפת החליטו הסטודנטים לנקות כתמים ולצבוע את הקירות בלבן כולל חידוש משקוף ומדף קיים. הם הכינו תשתית חשמל ושלשלו גוף תאורה מהתקרה שהחליף פלורסנט ותרם לאווירה נעימה יותר. בסלון, נשארו מעטפת הריצוף והקירות הקיימת וכן הספות, האורגן ופינת המחשב. אל אלו, נוספו מזנון, שולחנות סלון, תאורה ומאוורר תקרה, טלוויזיה, וילונות ושטיח שיחד השלימו תמונה חמה ורגועה.

בחדר אחד, נצבע הקיר בירוק, המראה נצבעה שחור, הותקנו וילונות ותאורה, נתלו תמונות ומדפים, הודבק לוח שעם על הדלת ונוספו אביזרי נוי. בחדר אחר, נוספו פריטי ריהוט קטנים כמו שרפרף, מתלה למעילים, מתקן נעליים ומדף וכן פריטי נוי כמו וילון, תמונה ועציצים. בחדר השלישי, הקיר מאחורי ראש המיטה נצבע, נתלו כרזות של סרטי בורקס ונוספו וילונות, שטיח, גופי תאורה ועציצים. כך, עוצב כל אחד מהחדרים בהתאם לרצונות ולתחביבים של הדייר ונצבע בגוונים החביבים עליו.

פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - חדר 2 תוצאה סופית. טל שמי,
פריטי ריהוט קטנים ופריטי נוי נוספו ויצרו בחדר אווירה נעימה ואסתטית. חדר 2/טל שמי
פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - חדר 2 תוצאה סופית. טל שמי,
מתלה למעילים ומדפי עץ. חדר 2/טל שמי

"בסוף התהליך, כשהמתמודדים נכנסו הביתה לראות את התוצאה, ההתרגשות והשמחה שלהם היו עצומים" אומרות ברוך-כהן ופצ'ניק "אנחנו בהחלט גאות בשיתוף הפעולה החשוב וכבר מצפות לעבוד על פרויקטים נוספים ולחבר שוב בין סטודנטים בוגרי קורס 'הום סטיילינג' בסניפי סטודיו 6b בתל אביב ובחיפה לבין סניפי 'אנוש' הפרושים ברחבי הארץ".

פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - חדר 3 תוצאה סופית. טל שמי,
הקיר שמאחורי המיטה נצבע ונוספו וילונות יפים. חדר 3/טל שמי
פרוייקט למען הקהילה של סטודנטים בקורס הום סטיילינג בסטודיו 6b - חדר 3 תוצאה סופית. טל שמי,
כרזות של סרטי בורקס מוסגרו ונתלו לקישוט. חדר 3/טל שמי

מתנדבים ותורמים:
רכזת פרויקט בסטודיו 6b: ענת ברוך-כהן, ראש צוות הום סטיילינג.
בוגרי קורס 'הום סטיילינג' מהמסלול לעיצוב פנים של סטודיו 6b: אונית אוסלנדר, שרי מיצמכר, דלית הכסטר, מאי מריקובסקי, נטע צייג שמש, שלומית רק יהלום, אייל אוחנה, סיגל אוחנה, רוני זמיר, אלכסנדרה טיטייבסקי.
מנהלת סניף עמותת 'אנוש' בבת ים: מריה פצ'ניק.
צלם: טל שמי.
הנדימן / שיפוצניק: גלעד כלפה ורביד דור, עבודת כפיים.
וילונות סלון: ירון וטוביה, וילונות אקספרס. וילונות חדרים: יונתן בראון. שטיחים: השטיח האדום. מזנון טלוויזיה ושולחן סלון: קואלה. תאורה ומאוורר תקרה: idlight. עציצים: plant it.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully