שולחן מעוצב - טולמנ'ס. טקסטיל בעיצוב גור ענבר. טולמנ'ס,
שולחן מעוצב - טולמנ'ס. טקסטיל בעיצוב גור ענבר/טולמנ'ס

שווה לייק: כך תעצבו שולחן חג משגע שגם מצטלם מעולה

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 16:35

עם כל הכבוד לבישולים שלכם - ריח וטעם לא ממש עוברים בעדשה. 3 צעדים פשוטים לסידור שולחן חגיגי שיגרום לעוקבים שלכם להשתגע

ראש השנה הוא מהחגים היותר אהובים, בין היתר מהסיבה שההערכות אליו מאפשרת לתת ביטוי לסגנון האירוח האישי שלנו. בעידן בו כל אירוע חגיגי ומיוחד עולה ישר לפיד, ישנה חשיבות נוספת לשולחן חג מהודר, שישרה את אווירת החג אך בעיקר שיצטלם נהדר.

מירב המאמצים שמושקעים בארוחת החג מופנים מן הסתם לבישולים, אבל למרבה הצער ריחות וטעמים (טובים ככל שיהיו) לא עוברים את העדשה. בארוחות ערב פחות פורמליות, שולחן האירוח הפוטוגני נוטה להיות כמו קנבס צבעוני, ללא גבולות וכללים. אבל כשמדובר בארוחת ערב חגיגית חשוב לקחת בחשבון מספר קווי ייסוד בסיסים.

קולאז' - כלים של טולמנ'ס דוט וטקסטיל בעיצוב גור ענבר - טולמנ'ס. טולמנ'ס דוט, טולמנ'ס,
צבעים, כלים וטקסטיל: למעלה: כלים של טולמנ'ס דוט, למטה מימין: טקסטיל בעיצוב גור ענבר לטולמנ'ס, למטה משמאל: כלי זכוכית, טולמנ'ס דוט/טולמנ'ס דוט, טולמנ'ס

פלטת הצבעים
השלב הראשון הוא לבחור ערכת צבעים, זה אולי נראה כמו פרט מינורי, אבל ברגע שקובעים צבע, שאר ההחלטות קלות. לארוחת ערב חגיגית מומלץ לבחור בצבעוניות מונוכרומטית שתשאיר את הפוקוס למנות הפוטוגניות ולאלמנט המרכזי שנבחר למרכז השולחן.

טקסטיל
הטקסטיל על שולחן האירוח הכולל מפות ומפיות, קובע את הטון האופנתי והסגנון העיצובי המתוכנן. זה הזמן להחליט האם הולכים על סגנון מודרני עכשווי או אולי על הסגנון הנורדי שמזקק צבעוניות מונוכרומטית של אפור, שחור ולבן. אולי דווקא על סגנון בוהו-שיק שקושר חומריות טבעית כמו פשתן וכותנה לגוונים בז'ים, זהובים המחברים לאמא אדמה.

כלים
המפתח בעיצוב שולחן חג פוטוגני הוא לערבב ולהתאים - Mix and Match: כלי וינטג' עם כלים מודרניים, כלים חלקים לצד כלים עם טקסטורות וכו'. זה אולי נשמע מורכב אבל בהחלט שווה את התוצאה. משחק של טקסטורות וסגנונות עיצוב תמיד מכניס שיק ייחודי ומתוחכם לעיצוב השולחן.

טולמנ'ס. חשיבות האלמנט המרכזי. טולמנ'ס,
ביטוי לדיאלוג שבין צורה לחומר ובין צבע לטקסטורה - Centerpiece/טולמנ'ס

אלמנט מרכזי
אלמנט מרכזי יכול להיות כל פריט עיצובי דומיננטי אשר יש בו ביטוי לדיאלוג שבין צורה לחומר ובין צבע לטקסטורה החל מסידור פרחים ועד פמוט מתוחכם. בחרו Centerpiece שיעצים ויחמיא לשולחן החג. אלמנט מרכזי צבעוני יעבוד נהדר בשולחן מונוכרומטי, למשל. אפשר גם להוסיף לו נגיעה אישית, אם בחרתם אגרטל מעניין, עצבו וסדרו בעצמכם את הזר שיונח בתוכו.

שולחן לבן וזהב

שולחן חג בעיצוב מוזהב - FOX HOME. רונן מנגן,
מינון מדויק של גוני זהב נוצצים ובוהקים וזהב מאט. עיצוב שולחן בלבן וזהב - כלים: FOX HOME/רונן מנגן

עיצוב השולחן הזה מציג משחק של גווני זהב בוהקים ונוצצים בשילוב של מינון מדויק של זהב מט. השולחן שופע בצורות גיאומטריות המורכבות מקווים מעוגלים מוקפדים, השומרים על ניקיון צורני ויחד יוצרים אסתטיקה קלאסית וחדשנית כאחד.

שתי מערכות כלים יוצרות את הלוק - אחת מפורצלן לבן, והשנייה מזכוכית עם שוליים מוזהרים.
השולחן מאפשר קומבינציות של מוצרים זהים בגבהים ובגדלים שונים, שיוצרים הפרשי גובה ועניין לעין, כך למשל ניתן לפזר בין צלחות ההגשה פמוטים זהים בגבהים שונים, שיונחו לצד כלים נוספים שניצבים על רגליים, כמו גביעי יין קעריות מרק, קערות הגשה וכדומה.

שולחן במראה וינטג' סתווי

שולחן חג בעיצוב וינטג' סתווי - גולף אנד קו. ערן סלם ועידן מלכה,
אל תחששו לשלב בין מרקמים וקווים וכלים מתקופות שונות. עיצוב שולחן סתווי - כלים: גולף & קו/ערן סלם ועידן מלכה

עיצוב השולחן הזה מציג לוק עונתי מדוייק בגווני סתיו ושלכת מערכת הכלים המרכזית היא ניטרלית בגווני לבן ואילו צבעי האדמה החמים באים לידי ביטוי בכלים המשלימים כמו כוסות, סכו"ם, מפיות וסידורי הפרחים. מפה ומפיות חלקות בגוון רך ממתנות את הצבעוניות. דבר נוסף שניכר בעיצוב הזה הוא השילוב בין ישן וחדש, וינטג' ומודרני. . השילובים הללו יוצרים עניין רב ותחושה של איזון בשולחן.

שולחן בעיצוב גרפי נועז

שולחן מעוצב - טולמנ'ס. טקסטיל בעיצוב גור ענבר. טולמנ'ס,
הטקסטיל עושה את כל העבודה. שולחן בעיצוב גרפי - טקסטיל בעיצוב גור ענבר, טולמנ'ס/טולמנ'ס

את כל הטון של העיצוב הזה נותן הטקסטיל - מפת השולחן והמפיות התואמות שמעוטרות בהדפס נועז של קווים שחורים ומשיחות צבע אדומות/ורודות. שאר הכלים על השולחן משאירים את הבמה המרכזית לעיצוב הגרפי תומכים אותו (צלחות בשחור-לבן מונוכרומטי) או מאזנים ומרככים אותו (מגשי עץ במרקם טבעי ועם פינות מעוגלות ורכות)

שולחן במראה נורדי

טולמנ'ס דוט RAW_Nordic+miljoe+Nude_b. טולמנ'ס דוט,
אם אהבתם את זה בסלון ובחדרי השנה למה שזה לא יהיה גם בשולחן? שולחן במראה נורדי - כלים: טולמנ'ס דוט/טולמנ'ס דוט

עיצבתם ככה את הסלון, את חדר השינה ואת חדרי הילדים - אז למה לא את שולחן החג? הסגנון הנורדי הוא אחד האהודים בישראל בשנים האחרונות, ועל אף שהוא מגיע אלינו מהגויים, הוא בהחלט יכול לעבור גיור לטובת שולחן החג. העיצוב הנורדי הוא מינימליסטי ואורגני, צבעיו רכים ומושתקים, לרוב גווני ניוד טבעיים עם נגיעות של פסטל. הקווים יהיו טבעיים ומעוגלים. המראה הסופי של השולחן צריך להיות נקי, ללא עומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully