וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרצו: החיפוי הכי חם בעולם עיצוב הבית

אלונה גל, בשיתוף עיצובינה

3.8.2021 / 8:37

ריצוף הטרצו, שנדחק בעבר מהפסגה על ידי הגרניט פורצלן, חוזר בענק לפופולריות וכובש את סצנת עולם עיצוב הפנים והאדריכלות בארץ ובחו"ל. איך תיישמו נכון את הטרנד ומה שחשוב לדעת על האריח, שנולד באיטליה בעיירה על שמה הוא נקרא? הנה כל התשובות

טרצו ראשית. באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית,
חוזר בגדול. טרצו/באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית

הבלטות הזכורות לנו מדירות ישנות, שנחשבו בשנות התשעים לחסרות חן, חוזרות ובגדול וכובשות את עולם עיצוב הפנים והאדריכלות. החזרה לטרנדים ישנים, כמו רצפות מצוירות, עושה קאמבק עם יוקרה מחודשת ומלאה בסטייל איטלקי בגדלים שלא הכרתם.

המונחים "ריצוף ונציאני" או "טרצו" משמשים לתיאור כל משטח מכוסה בשבבי שיש כתושים או אגרגטים, שנבחרו במימד ובצבע, ונמרחו ידנית ליצירת משטחים הומוגניים, או מונחים בסבלנות כדי לממש דפוסים מדהימים. האמנות המסורתית של הטרצו הוונציאני מומצאת מחדש ומוצגת בצורות ביטוי מודרניות, ללא גבולות ועם לוחות גדולים במיוחד.

טרצו. באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית,
הטרצו הוונציאני מומצא בחדש/באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית

כיום הטרצו בנוי כך שהוא יוכל לאפשר את כל הבקשות האפשריות, לרבות גודל וגמר. הטכנולוגיה החדשה, הנקראת ונזיאנטיקה, מאפשרת כושר ייצור על פי כל לקוח וצורך. לוחות הטרצו מיוצרים כלוחות בפורמט גדול, מחוזקים פנימית על ידי רשת פיברגלס (שמכוילת לאחר מכן), נטחנים בגימור מלוטש או מושחז ואז מסופקים מוכנים להתקנה.

כך ניתן לספק ללקוחות מוצר המציע תוצאות שאי אפשר להשיג במהלך הייצור האופייני באתר, לרוב בשל קשיים לוגיסטיים ומגבלות הזמן. הטכנולוגיה מספקת מערכת חדשנית של לוחות גדולים, המשלבת אמנות גבוהה עם טכניקות הנחה פשוטות ומהירות.

טרצו. באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית,
הטכנולוגיה מייצרת אפשרויות חדשות/באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית

סיון קאופמן, מנהלת קשרי אדריכלים ממתחם "החממה" לעיצוב הבית, אומרת: "הטרצו כובש בסערה את עולם עיצוב הפנים ואנחנו רואים זינוק מטאורי בשילוב של הטכניקה והחומר בבתים בארץ ובעולם. אנשים נדהמים מהיכולות של החומר ומיכולות היישום שלו ליצירת חללים עוצרי נשימה ועל-זמניים. הן מעצבים ואדריכלים והן לקוחות פרטיים מגלים מחדש את החומר".

מקורו של טרצו אינו ברור, אך ידוע כי ריצוף מסוג זה הגיע לפארו הגבוה ביותר בוונציה, בזכות השילוב בין איכות לאמנות. אמנים ממוצא פריולאני עבדו בעיר מאז המאה ה -15 ותחילה ביצעו את ה"פסטלוני", ריצוף עשוי Cocciopesto. בהמשך, הם החלו להכניס שבבי שיש יותר ויותר צפופים ולהפוך אותם לקישוטים יקרים ומעודנים.

טרצו. באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית,
המקור - במאה ה-15 בוונציה/באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית

הטרצו מאפשר כיום למעצבים ואדריכלים להפליג במחוזות העיצוב והחומר, מגודל הלוח וסוג ההנחה, דרך פריסת האגרגטים ורמת הצפיפות ועד מראה הגמר. בנוסף, הטרצו ידידותית לסביבה ומיוצרת מחומר גלם טבעי לחלוטין, ללא שרפים.

האדריכל ומעצב פנים יהושע שעשוע מסביר: "בעבר, בעיקר בארץ, יצא לטרצו שם של אריח פשוט ולא מעוצב. הוא חוזר עכשיו בגדול, בלוק מהוקצע וייחודי. חלקי החצץ הפנימיים באים בצורות, צבעים וגוונים משתנים. במקום העיגולים של פעם יש מרובעים טרפזיים ועוד. גם הפלטות יכולות לבוא במידות גדולות ומאפשרות מראה אחיד, שלא רואים בו חיבורים. חיפוי כזה מתאים לבתים, דירות, לובי ומסחר".

טרצו. באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית,
מתאים לכל סוגי המבנים/באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית

סיון קאופמן מסכמת: "אצלנו ב'החממה' ישנה קולקציית טרצו חדשה בחלל התצוגה, שזוכה לפליאה והתרגשות רבה בקרב המעצבים והמבקרים. הקולקציה נראית כמו משטח מופלא, ממש תכשיט לבית. הטרצו כיום הוא הטרנד הכי חם בעולם עיצוב הפנים והאדריכלות. הטרצו נחשב למוצר אומן ומיוצר בעבודת יד באיכות גובה. הוא מיועד לריצוף וחיפוי קירות המגיעים כלוחות ענק או באריחים קטנים לפי נוחות וצורך היישום. ברמה העיצובית, הטרצו מייצר אין סוף אפשרויות בהתאם לטעם של המעצב או הלקוח. באולם ניתן לשבת עם יועץ מומחה ולבחור את המוצר המתאים ביותר לך. לוחות הטרצו ניתנים לשינוי וגיוון החל ממידה, גוון, גודל אבן פנימית בלוח, גימור מט/מבריק/מותז חול/מסורק ועוד. זה מספק טביעת אצבע ייחודית ועל-זמנית, פרי דמיונו של המעצב".

ניתן להשיג ב"החממה - המתחם לעיצוב הבית" הלח"י 7 בני ברק

אתר: www.ha-hamama.co.il

טלפון: 03-744-8000

טרצו. באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית,
כל אחד מייצר בדיוק את מה שהוא רוצה/באדיבות החממה - המתחם לעיצוב הבית
אלונה גל, בשיתוף עיצובינה
  • עוד באותו נושא:
  • חיפוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully