וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם משלנו: זכיה ישראלית בביאנלה לעיצוב בלונדון

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 16:14

הביתן הישראלי שמייצג את ישראל בביאנלה לעיצוב בלונדון 2021, זכה בסוף השבוע בפרס חביב הקהל - אחד מ-4 פרסים בלבד שחולקו במסגרת האירוע

הביתן הישראלי "חדר לחץ" / The Boiler Room" שנבחר לייצג את ישראל בביאנלה לעיצוב בלונדון 2021, זכה בסוף השבוע בפרס חביב הקהל Public Medal. הביתן הישראלי זכה בפרס אחד מתוך ארבעה פרסים שחולקו, מתוך למעלה מ-30 מדינות שהשתתפו בתערוכה כדוגמת צרפת, קנדה, צ'כיה, פקיסטן ומצרים שביניהן נערכה תחרות על פרויקטי העיצוב הטובים ביותר.

את הביתן הישראלי הקימו קבוצה של שבעה סטודנטים ובוגרים של ביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב, שאיתה משרד ישר אדריכלים עובד בשיתוף מזה שנים ארוכות על פרס וסדנת ישר. המשרד היה גם מנותני החסות הראשיים ואחד התורמים הגדולים להקמת הביתן הישראלי בתערוכה.

הסטודנטים והבוגרים המציגים בביאנלה ושהקימו ועיצבו את הביתן: ליאור קנטור, נועה כרמי, ליאלה סולומון, אושר לפיד, רועי לוין, אורן אלגלי, ברק ויצמן.

חדר לחץ Boiler room מיצג בביתן הישראלי בביאנלה לעיצוב בלונדון 2021 - זכה בפרס חביב הקהל. אושר לפיד,
חדר לחץ" / The Boiler Room המיצב הישראלי בביאנלה לעיצוב בלונדון/אושר לפיד

המיצב "חדר לחץ" / The Boiler Room שתוכנן, עוצב ונבנה על-ידי סטודנטים ובוגרים של ביה"ס לאדריכלות, נבחר לייצג את ישראל בתערוכה השלישית של הביאנלה לעיצוב בלונדון שהתקיימה במהלך חודש יוני בבית סומרסט ההיסטורי בלונדון.

אדריכל תאי ישר ממשרד "ישר אדריכלים" על רקע הביתן הישראלי "חדר לחץ" בביאנלה לעיצוב בלונדון, יחד עם חברי הקבוצה. מימין: ליאור קנטור, ליאלה סולומון, תאי ישר, ברק ויצמן. יח"צ,
אדריכל תאי ישר ממשרד "ישר אדריכלים" על רקע הביתן הישראלי "חדר לחץ" בביאנלה לעיצוב בלונדון, יחד עם חברי הקבוצה. מימין: ליאור קנטור, ליאלה סולומון, תאי ישר, ברק ויצמן/יח"צ

המיצג הישראלי, שכולל 3,000 מתגי דוד המסודרים זה לצד זה, שואב השראה מההבנה שבעוד בעשורים האחרונים העולם התקדם לעבר גלובליזציה ושבירת סטריאוטיפים, בשנים האחרונות אנו עדים דווקא להופעה מחודשת של מאמצים לבידוד מדינות ו"הצתה" של גאווה לאומית. מטרת המיצג היא לייצר מרחב אינטראקטיבי שמזהיר מפני חוסר איזון שעלול להוביל לנקודת רתיחה עולמית.

המבקרים בתערוכה נחשפו למיצגים של למעלה מ-30 מדינות, ערים וטריטוריות, אשר עסקו כולם בנושא השנתי של הביאנלה לשנה זו, והוא: "תהודה" (Resonance) בראשות אוצרת התערוכה והאמנית המוערכת אס דבלין Es Devlin. נושא "התהודה" התמקד השנה, בין היתר, בשאלה כיצד עיצוב יכול לספק פתרונות לאתגרים הגדולים של זמננו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully