וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טרנדים לוהטים: מדריך לצינון הבית בימי הקיץ השרביים

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 20:22

כשבחוץ הטמפרטורות מטפסות לשלושים מעלות ויותר, אנחנו בורחים למזגן כדי להצטנן. הנה כמה טיפים עיצוביים שיהפכו לכם את הבית למקום מפלט קריר ונעים, לימונענע מישהו?

האם ניתן לטגן ביצה בחוץ מרוב שחם?/מגיש: ליאור נאור

אנחנו הולכים לים ולבריכה כדי להצטנן, קונים גלידה טובה כדי להצטנן, מחפשים פעילויות במקומות סגורים כדי להצטנן. אבל מה עושים בתוך הבית פנימה? מדליקים מזגן כמובן. אבל הנה מסתבר, שבעזרת כמה טריקים פשוטים של עיצוב, אפשר לייצר תחושה מרעננת, כיפית ומלאת השראה קיצית רעננה.

ככה תכניסו את כל הטוב של הקיץ הביתה ותשאירו את החום והזיעה בחוץ בלי להוציא המון כסף:

1. אור והרבה ממנו
דבר ראשון, כדי לקבל תחושה קיצית, הכניסו כמה שיותר אור טבעי אל תוך הבית. שמש אמנם עשירה בוויטמין די וכך תורמת לבריאות הפיזית שלנו, אבל היא גם מייצרת תחושה של חופש וכיף ואפילו מעלה את מצב הרוח.

איך תעשו את זה? אפשר בקלות להסיר ולאחסן וילונות ושטיחים, בעיקר כאלה שהם גם כבדים וגם כהים. הוויתורים הזמניים האלה, יעשו עבודה טובה בפתיתת החלל וייגרמו להרגשה קרירה ונעימה. "לתפיסתי, החיבור לטבע שבחוץ גם יוצר שקט פנימי וגם בריא לגוף ולנפש" אומרת לילך מורבר, בעלת משרד לעיצוב, אדריכלות פנים וסטיילינג "ומכאן נובע בעצם הרצון להכניס את החוץ פנימה גם הביתה וגם לתוך הנשמה".

בלי וילונות. לילך מורבר עיצוב ואדריכלות. עמית גירון,
בלי וילונות. לילך מורבר עיצוב ואדריכלות/עמית גירון
בלי וילונות. לילך מורבר עיצוב ואדריכלות.. עמית גירון,
ובלי שטיחים. לילך מורבר עיצוב ואדריכלות/עמית גירון

2. לבן על לבן:
הרבה מאיתנו רגילים לצבוע את הקירות לקראת פסח ולקראת ראש השנה. אבל, אפשר וגם רצוי לרענן את הבית מדי פעם גם לקראת הקיץ בצביעת הקירות בלבן נקי ואוורירי שמסמל התחלות חדשות. בלבן יש גם בוהק רענן אבל גם רכות ורוגע. הוא יכול להיות דומיננטי מאוד ובאותו זמן לייצר גם תחושת מרחב וניקיון.

איך עושים את זה? כשבוחרים לצבוע בלבן וכדי לתת לבית עניין ומגע אישי, אפשר לשלב בין קירות לבנים לבין קירות שבהם הלבן משולב בעדינות בגוונים אחרים. את הלבן אפשר להבליט עוד יותר באמצעות ריהוט כהה או צבעוני, או ללכת על אחידות של ריהוט לבן. "הצבע הלבן הוא עולם ומלואו" מסבירה לימור מורבר, המייסדת והמעצבת של Fine Lab "הוא משתלב עם הכל ונקשר עם קיץ, חופש, ים, טבע, ניקיון ופשטות".

אפילו הכלב לבן. לילך מורבר עיצוב ואדריכלות. איתי בנית,
אפילו הכלב לבן. לילך מורבר עיצוב ואדריכלות/איתי בנית

3. צאו לנופש במרפסת:
זה לא משנה אם אתם גרים בבית עם גינה או בדירה עם או בלי מרפסת, אווירה של חגיגה אפשר לייצר בכל מקום. מה שחשוב, זה לייצר תחושה של זרימה וקלילות ואפילו לצאת לפיקניק ממש בתוך הבית. פעילות כזו, בתוספת אוהל שעשוי אפילו מסדינים, תשעשע ותעשה המון טוב גם לילדים.

איך תעשו את זה? אפילו קש מקושט באננס קטן מנייר בכוס קוקטייל יכול לעשות את כל ההבדל. בחרו פינה ושלבו בה מחצלות, שולחנות נמוכים, שרפרפים, פופים או כריות רצפה וכלי הגשה לא מתאמצים. תוכלו גם, ממש במו ידיכם, להצמיד למעקה המרפסת בר צר ומוגבה, להוסיף לו כיסאות בר ופשוט לשבת ל-happy hour ולהסתכל בעוברים והשבים.

מבלים בבית. סופי חנות עיצוב לבית.. חו"ל,
האפי האוור במרפסת? למה לא. סופי - חנות לעיצוב הבית/חו"ל
מבלים בבית. סטודיו Be Longing.. לירון זנדמן,
מבלים בבית. סטודיו Be Longing/לירון זנדמן

4. אווירת אירוח:
בימי הקיץ, ובעיקר בגלל החופש הגדול, לא פעם יש בבית אווירה של טיילת. ילדים באים והולכים, ההורים יותר בבית, השכנים נכנסים. מבשלים, מאלתרים, פותחים שולחן. היפכו גם את זה לחגיגה.

איך תעשו את זה? שלבו מפה צבעונית על השולחן. לכלי ההגשה שיש לכם, הוסיפו כלים צבעוניים. כלי מלמין תמיד יוצרים אווירה קלילה ומשמחת. הניחו על השולחן סלסלות עם פירות קיץ שהם גם יפהפיים, גם צבעוניים, גם מריחים נפלא וגם טעימים.

צבעים ופירות. זארה הום. חו"ל,
צבעים ופירות. כלים של זארה הום/חו"ל
אירוח לא פורמלי. סטודיו Be Longing.. לירון זנדמן,
אירוח לא פורמלי. סטודיו Be Longing/לירון זנדמן

5. כשהטבע בא לבקר:
בקיץ, אנחנו כל כך רגילים לאטום את הבתים כדי ש"האוויר הקר לא יצא" עד שאנחנו שוכחים קצת את מה שקורה בחוץ. חשוב וכדאי להכניס הביתה מראה טבעי שתורם לרוגע ולמצב הרוח.

איך תעשו את זה? "באביב ובקיץ תוכלו ליהנות מהסיפוק שבלראות את צמחי הבית גדלים", אומרת רינת טל, בעלת סוקולינה - עיצוב חללים עם צמחים. "בשביל לסייע להם, שימו את הצמחים בפינה הכי מוארת בבית אך לא צמוד לחלון ולא תחת שמש ישירה. ובנוסף, אם הבית סגור וממוזג, הקפידו שלא לשים צמחים ישירות מול האוויר הקר והיבש של המזגן".

לא מול שמש ישירה. סוקולינה.. סוקולינה,
לא מול שמש ישירה. סוקולינה./סוקולינה
בצד הפנימי של המרפסת. סוקולינה, הום סטיילינג דקלה מנחם.. טלי דברת,
בצד הפנימי של המרפסת. סוקולינה, הום סטיילינג: דקלה מנחם/טלי דברת

"דרך קלילה נוספת להוסיף ירוק לפינות הבית, היא לסדר ענפי צמחים בכלי קיבול שקופים. אם הם ישרישו, תוכלו ליצור מהם צמח חדש, אבל גם אם לא - הם עשויים להחזיק לפחות מספר שבועות!".

זר של ירוקים. סוקולינה. סוקולינה,
זר של ירוקים. סוקולינה/סוקולינה

6. גלים גלים:
תודה לאל שכבר אפשר ללכת לים. אבל למה לא לייצר אווירה של ים וחוף גם בבית? בים ובסביבה הטבעית שלו יש כל כך הרבה יופי שאפשר, ממש בקלות, להכניס אל תוך הבית פנימה.

איך תעשו את זה? אפשר להתחיל בליקוט חומרים כמו קרשים, צדפים וקונכיות שנסחפו אל החוף, ואליהם לצרף חול ים, רשתות דייגים, חבלים, משוטים ופריטי קש. תוכלו למשל, לייצר מעמדים לנרות באמצעות העמדת הנר בחול בתוך כלי זכוכית או להציג צדפים יפהפיים בצנצנת שקופה או על מגש.

הכי ים שיש. פיין לאב. אופיר אברהמוב,
הכי ים שיש. פיין לאב/אופיר אברהמוב
נכנסים לאווירה. בייסיק סטודיו.. עינת ארלבוים,
נכנסים לאווירה. בייסיק סטודיו/עינת ארלבוים

7. מציגים זיכרונות טובים:
עדיין לא ברור בדיוק מתי ולאן נוכל לנסוע הקיץ. אז למה שלא ניזכר ביעדים קסומים שכבר ביקרנו בהם או ביעדים חלומיים שעוד בא לנו להגיע אליהם? תחושה נעימה של קיץ וחופש אפשר לייצר באמצעות גלריה אמנותית שיוצרים בבית שתפתיע אורחים ותייצר נושא שיחה ומי יודע? אולי תדרבן אותנו לתכנן את החופשה הבאה.

איך תעשו את זה? זה הזמן להוציא מזכרות מטיולים שערכנו פעם. לפשפש בטלפון הנייד, למיין ולבחור צילומים משפחתיים או צילומי נוף מטיולים שמעלים בכם זיכרונות טובים במיוחד. את אלה, מדפיסים ומגדילים, ממסגרים ותולים על הקיר. אפשר גם למצוא מפות של מקומות אהובים ולמסגר. וגם זו פעילות ממש כיפית לעשות עם הילדים.
(צילומים: ממסגרים ותולים)

8. מריחים את הקיץ:
ניחוחות וריחות ביתיים יסחפו אתכם על גלי הדמיון וישפיעו מאוד על הפן הרגשי והרוחני שלכם. הם יחברו אתכם לזיכרונות נפלאים וייצרו בכם הורמונים מרגיעים ונינוחים. ניחוחות קלילים, נעימים, פרחוניים ורעננים אפשר לייצר בקלות אם משתמשים במבשמי אווירה, שמנים אתריים, מטהרי אוויר, מפיצי ריח, אבנים טבעיות בשילוב טיפול תמצית, קטורות, נרות, ספריי, חומרי ניקוי ועוד ועוד.

איך תעשו את זה? נחמד לשלב בבית זרי פרחים או אפילו מגשי פירות, אבל אפשר גם ללכת על השיטה הישנה והטובה. "כיף להדליק נרות אחרי יום עבודה" אומרים ב candleroom "בערב, לפני שהולכים לישון, הם תורמים לאווירה רומנטית נינוחה. לקראת הקיץ, אנחנו ממליצים לעשות שימוש בניחוחות רעננים וקלילים שיוסיפו משב בישום מיוחד וישדרו טריות ורעננות".

ניחוחות רעננים. Candel Room.. לילי פינקלשטיין,
ניחוחות רעננים - Candel Room/לילי פינקלשטיין
שילוב של עץ ממוחזר ונרות. סטודיו Be Longing.. לירון זנדמן,
שילוב של עץ ממוחזר ונרות. סטודיו Be Longing/לירון זנדמן

9. הכי תאילנד:
תחשבו עץ קוקוס, רוח קרירה שמבדרת לכם את השיער, רוגע מקסימלי ורחש גלים נעים. אם תעצמו את העיניים בזמן שאתם מתנדנדים על נדנדה או ערסל ממש אצלכם בבית, תוכלו להגיע לתחושות ממש דומות שיתרמו להפוגת המתחים שלכם מיום ארוך או סתם ייתנו לכם לרגע של בריחה מתוך הכאוס שמסביב.

איך תעשו את זה? יש המון סוגי נדנדות וערסלים מעוצבים שניתן לתלות ממש בתוך הבית, בכל אחד מהחדרים ואפילו בסלון או במרפסת. הנדנדה תייצר אפקט שובבי ופעיל יותר ותתאים לילדים בני כל הגילאים בעוד שהערסל עוטף ונינוח יותר ויכול לשמש גם כאופציה אלטרנטיבית לתנומה.

מרגישים את הרוח iota. איתי בנית,
מרגישים את הרוח - iota/איתי בנית
הכי מפנק. בייסיק  סטודיו. אורלי אלקלעי,
הכי מפנק. בייסיק סטודיו/אורלי אלקלעי

10. תמיד שתפו את הילדים בחגיגה:
בכל שינוי בבית שווה לשתף גם את הילדים. ככה הם גם ירגישו חשובים ומעורבים וגם תעניקו להם פסק זמן מהמסכים ותמשכו אותם לפעילות מעניינת לכל המשפחה.

קריר ונעים. סוהו.. חו"ל,
קריר ונעים - סוהו./חו"ל
לילדים אבל לא רק. סופי חנות עיצוב לבית. חו"ל,
לילדים אבל לא רק. סופי חנות עיצוב לבית/חו"ל

איך תעשו את זה? אפשר ממש לצבוע יחד את החדר או ליישם נושאים של קיץ באמצעות מדבקות קיר. אפשר לרענן את הטקסטיל של החדר באמצעות שטיח צבעוני, כיסוי מיטה או תוספת כריות נוי בצבעי פירות או גלידה ואפשר לפנק אותם בפריטי נוי שיתרמו לתחושה קרירה ונעימה בחדר. בנוסף, אפשר לרענן את כלי האוכל של הילדים בצלחות, כוסות וסכו"ם עשויים מלמין צבעוני ומעורר חיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully