וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים מבפנים: 5 סיורים מעניינים לסופ"ש

אחרי הפוגה של שנתיים אירועי "בתים מבפנים" חוזרים בסוף השבוע הקרוב בסימן התחדשות עירונית וערכים קהילתיים, עם עשרות סיורים, הרצאות ופעילויות בחינם. בחרנו 5 פרוייקטים מסקרנים במיוחד

אירוע האדריכלות "בתים מבפנים" ייערך בסוף השבוע הקרוב (17-19 ביוני) בתל אביב, אחרי שנתיים שבהן לא נערך האירוע, ויציע לקהל הרחב עשרות סיורים והדרכות מגוונות בתחומי ארכיטקטורה, עיצוב, היסטוריה אורבנית ותכנון עירוני. השנה בחרה עיריית תל אביב-יפו להציב במרכז הפסטיבל את הערכים הקהילתיים והאדריכליים של שכונות דרום העיר ויפו, להבליט את הנכסים האדריכליים, התרבותיים והמורשת של תושביהן.

במסגרת האירוע שנערך מדי שנה בעיר ייפתחו עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים ובהם בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות, ויתקיימו גם פעילויות מותאמות לילדים בנושא בנייה. כל הפעילויות הן ללא תשלום ופתוחות לקהל הרחב, וחלקן דורשות רישום מוקדם באתר האירוע.

מבין שלל הפעילויות והסיורים בחרנו בפינצטה 5 שנראו לנו מעניינים במיוחד:

1. הבית ברחוב פין 1

פרוייקט דירות אדריכלי בפין 1 בתל אביב. דניאל חנוך,
המרפסות הפנימיות מעוצבות כמו גל אורגני, שעומד בניגוד לחיצוניות הריבועית של המבנה. פין 1/דניאל חנוך

במשך עשרות שנים הכתובת הזאת היתה שם נרדף לעזובה והזנחה, מקום מפגש לנרקומנים וזונות שהתקיים בשולי שוליה של התחנה המרכזית הישנה. לפני כמה שנים הוא נהרס ועל חורבותיו קם מתחם דירות ייחודי ומעוצב. את הסיור ידריכו ארז אלה ומתן ספיר ממשרד HQ ארכיטקטים שאחראים לתכנון המבנה החדש, ויסבירו את הקונספט התכנוני שלו המאתגר את טיפולוגיית המגרש התל אביבי הטיפוסי - במקום בניין וסביבו חצר, הוא מתוכנן כבניין ובתוכו חצר.

החצר, נקודת הפוקוס של המתחם, נצבעה באדום בוהק, ומעליה מרפסות המבנה מעוצבות כגל אורגני המנוגד לחיצוניות הריבועית של המבנה - ניגוד מפתיע המתגלה רק כאשר נכנסים למתחם.

פרטים על הסיור, נקודת מפגש והרשמה

2. בנק אנגלו-פלשתינה

בנק אנגלו פלשתינה משתתף באירועי בתים מבפנים 2021. סגנון: נטשה חיימוביץ'. יוסי סליס,
אחד המבנים ההיסטוריים החשובים ביותר ביפו. בנק אנגלו פלשתינה/יוסי סליס

המבנה המרשים הזה, שהוא אחד מהמבנים ההיסטוריים החשובים ביותר ביפו, שימש כסניף הראשון של בנק אנגלו פלשתינה, שהפך בסופו של דבר לבנק לאומי וסייע במימון הקמת 60 המבנים הראשונים של אחוזת בית (שהפכה לימים לעיר תל אביב). הוא נבנה בסוף המאה ה0-19 על ידי אדריכל לא ידוע, כבית מגורים עבור אחד מאמידי יפו. כשהפך לבנק נוספו לו ציורי הקיר, רצפות השיש ופריטי נגרות בעבודת יד אומן. עבודות השימור שעבר המבנה תחת ידיו של אדריכל השימור נאור מימר כללו את שיקומה של הקומה העליונה וחזיתותיה, שחזור של המרפסת בחזית ושל עיטורי האבן ועבודות הנגרות המורכבות שבמבנה.

פרטים על הסיור, נקודת מפגש והרשמה

3. סיור לזכרו של האמן דני קרוון

הכיכר הלבנה - סיור לזכרו של הפסל דני קרוון במסגרת אירועי בתים מבפנים 2021 בתל אביב יפו. אברהם חי,
קשה לדמיין את המרחב העירוני של תל אביב בלי היצירות שלו. הכיכר הלבנה, דני קרוון/אברהם חי

האמן והפסל דני קרוון שהלך לעולמו רק בחודש שעבר השפיע עמוקות על הסביבה והמרחב העירוני של תל אביב. הסיור שיוקדש לזכרו יעלה אל פסלו "כיכר לבנה", ובו תספר האוצרת עדי אנגלמן, שעבדה לצדו בשנים האחרונות, על דמותו ועל עבודתו ותציג את "כיכר לבנה" שעבודות שיקומה עומדות להתחיל בקרוב.

פרטים על הסיור, נקודת מפגש והרשמה

4. פטיט בגן מאיר

דירה פטיט בגן מאיר. עמרי אמסלם,
כל סנטימטר מנוצל. דירה זעירה ומעוצבת בגן מאיר/עמרי אמסלם

אחד מייצוגי המחייה המזוהים ביותר עם העיר תל אביב הן הדירות הקטנות. כמו כל מטרופולין מבוקש, מחירי הנדל"ן בתל אביב יקרים מאוד, מה שהופך כל סנטימטר בדירותיה לבעל ערך. הסיור הזה יציע הצצה לדירת שלושה חדרים בשטח 47 מ"ר בלבד, הממוקמת בסמטה פסטורלית בלב העיר, ומשמשת את בעליה המוזיקאים גם בעבודתם. הדירה כוללת פתרונות יצירתיים למיקסום החלל וחשיבה על ניצול כל סנטימטר בה, ומכילה מזכרות של הבעלים מטיוליהם בעולם.

פרטים על הסיור, נקודת מפגש והרשמה

5. פארק המסילה

פארק המסילה בדרום תל אביב. דניאל חנוך,
מחניון לפארק ירוק. פארק המסילה/דניאל חנוך

איך הופכים חניון לציר עירוני ולפארק ירוק באורך 1.3 קילומטרים הכולל שבילי אופניים, מסלולי הליכה, עצים חדשים וצמחייה מרובה, ובנוי על גבי מנהרת הרכבת הקלה? סיור עם אדריכלית הנוף נילי בוכוולד משרד דן פוקס אדריכלות נוף, שיעבור לאורך תוואי המסילה ויציג את ההיבטים הנופי וההיסטורי של הפרויקט.

פרטים על הסיור, נקודת מפגש והרשמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully