וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותה הדירה בשינוי אדרת: אקלקטית במגדל בגבעתיים

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 14:37

אחרי שפספסו את הדירה שרצו לקנות, הם הצליחו למצוא דירה זהה באותו בניין. עכשיו הם רק היו צריכים לאתר את המעצבת של הדירה ההיא, כדי שתעצב אותה בדיוק לפי הטעם שלהם

הדירה: דירת 4 חדרים בגבעתיים
שטח: 109 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת
הדיירים: זוג + 2 מתבגרות וכלב
עיצוב פנים: יעל שביט

את הדירה הזאת במגדל מגורים בן מספר שנים בודדות בגבעתיים רכשו הדיירים לאחר שהושכרה במשך כמה שנים. היא נרכשה בסטנדרט קבלן, ובעת הרכישה הוחלט שלא לערוך שינויים מבניים ולהשאיר את המטבח הסטנדרטי בתוספת כמה שדרוגים.

עד לרכישת הדירה, הדיירים שכרו דירה ישנה בת 3 חדרים באותה שכונה. זוהי הדירה הראשונה שהם רכשו למטרת מגורים והם רצו להפוך אותה לכמה שיותר נוחה ומפנקת עבורם. "לקח להם לא מעט זמן למצוא את הדירה הנכונה עבורם בשכונה, ועם החיפוש הם קיבלו רעיונות פרקטיים לגבי מה הם רוצים וצריכים בדירה משלהם, כך שהגיעו לתהליך העיצוב די מגובשים מבחינת צרכים ורצונות", מספרת המעצבת יעל שביט שאמונה על תכנון ועיצוב הדירה.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
השיפוץ ארך חודש וחצי ועלה 150 אלף ש"ח שהושקעו בעיקר בעיצוב והלבשה. הסלון/מאור מויאל

טרם רכישת הדירה הזאת, הלקוחות התלהבו מדירה אחרת באותו מגדל ועמדו לרכוש אותה. הדירה, גם היא בעיצוב אותה מעצבת, היתה זהה מבחינה מבנית, אולם שונה לחלוטין בשפתה העיצובית. כאשר הדירה נמכרה לרוכשים אחרים, ביררו הלקוחות מי המעצבת שעיצבה את הדירה שחמקה, וביקשו ממנה לעצב את דירתם החדשה.

"ברמת העיצוב, הדירה במקור עוצבה בסטנדרט קבלני למטרת השכרה. מכאן שהריצוף בבית, המטבח וחדרי הרחצה עוצבו בצורה די סטנדרטית. ברמה המבנית ועקב מגבלות התקציב הוחלט להשאיר את המטבח וחדרי הרחצה בתכנון והעיצוב המקוריים אך לשדרג אותם בצורה משמעותית ככל האפשר הן עיצובית והן פרקטית", מסכמת שביט את מפת הדרכים שאיתה יצא לדרך הפרוייקט הזה.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
הקו האקלקטי נמשך מהסלון אל פינת האוכל/מאור מויאל

משך השיפוץ: התחלנו בתכנון 3 חודשים טרם קבלת המפתח לדירה, שלב השיפוץ וההלבשה ארכו כחודש וחצי.

עלות השיפוץ: 150 אלף ש"ח, שכללו צביעה של כל הבית ועבודות חשמל ותאורה, נגרות וריהוט קומפלט בכל הבית, שדרוג מטבח, שדרוג חדרי רחצה, פרקטים בחדרי השינה, וילונות, טפטים, תאורה ואקססוריז.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
חדרי הרחצה נותרו בתכנון המקורי, אך שודרגו/מאור מויאל

בחלל המרכזי, נצבע קיר כוח בטיח ערבה ליצירת עניין, עומק וטקסטורה. משחקי תאורה טכנית ואווירה נוצרו וסייעו להדגיש את החלוקה לאזורים. שביט ביצעה גם הלבשה מלאה של החלל שכללה תכנון של ארון היקפי ומרכזי בחלל (זדקה) שמשמש לאחסון מעילים ותיקים, שואב אבק, חומרי ניקוי ועוד. "הארון יוצר מפורמיקה משולבת בטקסטורה של בטון ואלון מבוקע, כאשר כחלק מהרצון לחסוך בעבודות החשמל הותרנו את ההדלקות המקוריות בתוך נישות דקורטיביות שהוסיפו עניין לארון", אומרת שביט.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
ארון מרכזי בחלל הכניסה שכולל אחסון רב-תכליתי/מאור מויאל

אחד החלומות של בעלת הבית היה ספרייה. לאחר בחינת אפשרויות שונות למיקום בחרנו להציבה בסלון. הספרייה כוללת אוספים רבים של חפצי נוי וזכרונות של המשפחה מטיולים לאורך השנים.
"ניתן לומר שהעיצוב של הדירה כולה נעשה בסגנון אקלקטי. ספה שחורה של בעלי הבית שולבה עם ספה חדשה שעוצבה ונבחרה במיוחד לחלל. במקום מזנון טלוויזיה סטנדרטי, בחרנו לייצר מזנון מתכת בסגנון לוקר, שמוסיף עניין ורובד ייחודי לחלל. שאריות טיל ישן הפכו לעציץ ושפע של צמחיה מעטרת את הבית. תוספת של שטיח היתה הכרחית למרת קיומו של כלב בבית, על מנת למסגר את אזור הסלון ולהפרידו מפינת האוכל הממוקמת בהמשך החלל", מפרטת המעצבת.

הסגנון האקלקטי נמשך גם אל פינת האוכל שם הוא מקבל טוויסט תעשייתי, עם חיפוי שמדמה בטון. "על הכסאות לא התפשרנו ובחרנו בכסאות מרשימים ונוחים בריפוד קטיפה, על מנת להפוך אותה לקצת יותר רשמית ומתאימה לאירוח. התאורה שנבחרה לאזור הזה משולבת ומורכבת מנורות לד פחם ייחודיות וגדולות".

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
חלום שהתגשם. הספרייה בסלון/מאור מויאל

"את המטבח הלבן בחרנו לשדרג עם חיפוי צבעוני בגווני תכלת אפרפר ומדפים בסגנון תעשייתי לתוספת אחסון. הוספנו דלפק ישיבה עשוי מעץ אלון המאפשר ארוחות זריזות עם הפנים למרפסת המשקיפה לנוף האורבני המשגע", היא מסכמת.

את עיצוב החלל המרכזי משלימות צמד תמונות של הצלמניה, מחווה לתל אביב של פעם, בצבעוניות שקושרת את כל החלל ובאמירה עיצובית שמתאימה בצורה מושלמת לאווירה שהחלל המרכזי מנסה ליצור.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
מטבח סטנדרטי מהקבלן קיבל שידרוג עם חיפוי תכלת אפרפר ומדפים תעשייתיים/מאור מויאל

בכל חדרי השינה הונח פרקט אלון טבעי. חדרי השינה של הבנות הן מראה לאישיות של כל אחת מהן. האחת, מסודרת, שקטה, אוהבת מראה נקי של שחור ולבן והשנייה, אקלקטית, צבעונית ואספנית חובבת. "לחדר השינה של הבת הבכורה צירפנו טפט שחור לבן המבליט את הנקיון של החדר. ארון הקיר אשר תוכנן בהתאמה אישית (ארונות ריביירה) מכיל את כל צרכי האחסון שלה, וכולל בתוכו אחסון לבגדים, נעליים וגם לספרי לימוד וקריאה, שכן היא היתה מעוניינת במראה נקי ולא עמוס ככל האפשר בחדר. כחלק מהארון ועל מנת לייצר מקום לחפצי הנוי שלה, ייצרנו נישה פתוחה מעץ אלון המתכתבת עם רצפת הפרקט ושולחן הכתיבה".

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
טפט שחור לבן מבליט את הקו הנקי של חדר המתבגרת/מאור מויאל
דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
ארון שמשלב אחסון סגור ופתוח. ארונות ריביירה/מאור מויאל

"עבור הבת הצעירה, אשר לה אוספים רבים יותר ורצון לשלב פריטים מסגנונות שונים בעיצוב החדר, יצרנו בסיס נקי בעיצוב. ויתרנו על טפט אשר יאפשר לה פחות חופש בשינוי העיצוב לאורך זמן ובמקומו תלינו הדפסים צבעוניים ומעניינים אליהם התחברה. גם אצלה תוכנן ארון בהתאמה אישית עם דגש גדול יותר על מקומות אחסון פתוחים שיאפשרו לה להציג את הספרים והאוספים שלה, כמו גם שימוש במדפים צבעוניים למטרה זו", הסבירה שביט.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
המתבגרת השנייה יותר אקלקטית וחובבת אוספים/מאור מויאל
דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
מדפי רשת צבעוניים/מאור מויאל

בחדרי הרחצה, השתמשה המעצבת בבסיס הקיים. ארונות הכיור פורקו ותוכננו במקומם ארונות אחסון גדולים ורחבים יותר המנצלים את כל השטח הקיים. אחד החסרונות העיקריים מבחינת בעלת הבית היו אריחי הריצוף בחללים אלו שגם חיפו את הנישות מעל האסלות. היא לא התחברה לאריחים הללו אבל לא היה בתקציב מספיק מקום כדי להחליפם. לכן, בחרה שביט להפוך את הנישות האלו לפתרונות אחסון משולבים וכך הרוויחה גם ניצול חכם של החלל וגם פיצ'ר עיצובי ששדרג את חדרי הרחצה.

דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
כאן אפשר להתנתק. חדר השינה של ההורים/מאור מויאל
דירה בעיצוב יעל שביט באדיבות ארונות ריביירה. מאור מויאל,
פינת עבודה בחדר השינה של ההורים/מאור מויאל

גולת הכותרת העיצובית בבית היא חדר השינה של ההורים. החדר תוכנן במקור עם מעין מבואה ושתי נישות. "הדיירים הקודמים ניצלו את המבואה לארונות והשאירו את הנישות פתוחות ללא שימוש. בעל הבית - איש הייטק שבשנה האחרונה הרבה לעבוד מהבית, דרש שהתכנון החדש יכלול אזור עבודה עבורו. לשמחתנו, מבנה חדר השינה אפשר יצירת הפרדה מבנית בין הארונות המשמשים אותו לבין הארונות המשמשים את זוגתו, כאשר כחלק מובנה מהארונות שלו יצרנו שולחן המשמש כפינת עבודה עם נישה דקורטיבית למדפסת, אחסון ונוי", מסבירה שביט.

עבור קיר המיטה נבחר טפט בצבע ירוק עם טקסטורה וגוון מרגיעים. המיטה והכורסה עברו שתיהן מהבית הקודם ומצאו את מקומן בחדר כאילו היו שם מלכתחילה. וילון ומתלי זהב לתכשיטי האישה משלימים את התמונה ויוצרים חלל שליו, רגוע המהווה ניתוק מדהים מרעשי היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully