וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים את הבית? זה הצעד הראשון שאסור לוותר עליו

בשיתוף רב בריח

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 15:26

לכל אחד מאיתנו יש סגנון שהוא אוהב, כזה שהוא ישמח לעצב את הבית לפיו ולהפוך את החלומות שלו - למציאות. כדי להבין כיצד תרצו שהקן אליו אתם חוזרים מדי ערב ייראה, חשוב שתכירו את סגנונות העיצוב המובילים כיום - ותבחרו את זה שהכי מתאים לכם.

רב בריח. יח"צ,
מהם סגנונות העיצוב המובילים?/יח"צ

כל אחד מאיתנו שונה, וייחודי בדרכו. לכן, דברים שעושים טוב לאנשים אחרים, לא בהכרח ישפיעו עליכם באופן דומה. זה נכון בעיקר כאשר אנחנו מנהלים תהליך חשוב כל כך כמו עיצוב הבית. כולנו מבינים את הצורך שקיים בכך שהבית שלנו יהיה מקום שבאמת נהנה לחיות בו והתחושה הזו רק התחדדה אחרי טלטלות הקורונה והסגרים.

כשניגשים לעצב את הבית יש כל כך הרבה דברים, קטנים וגדולים, שצריך לחשוב עליהם ולקחת בחשבון: החל מריהוט בחדר השינה, דרך מטבח שמתאים לצרכים שלנו ועד לדלת, שתהיה הדבר הראשון שאורחים ייראו. מי שלא מנוסה בכך יכול בקלות ללכת לאיבוד וזו הסיבה שרבים בורחים להיעזר במעצב פנים מנוסה ומיומן. אבל עוד לפני שעושים זאת, חשוב שנבין בעצמנו איזה סגנון באמת יתאים לנו.

מאיה דונרשטיין-יתיר, סמנכ"ל שיווק ברב-בריח, מכירה היטב את האתגרים בתהליך הזה, אבל גם את הדרך להתגבר עליהם. "אני חושבת שהשיח על סגנונות מאוד מקל על הבחירה, בגלל שהוא קודם כל עוזר לבחור במעצב הנכון. לא נבקש ממעצב פנים מודרני לעצב בית בסגנון כפרי ולהיפך. הבחירה בסגנון ייחודי עוזרת לייצר שפה אחידה בתוך הבית ואחר כך גם עוזרת לבחור במוצרים משלימים, שמדברים באותה השפה".

כדי לעשות קצת סדר ולעזור לכם להבין איך תרצו שהבית שלכם ייראה, ריכזנו את כל מה שחשוב לדעת על סגנונות עיצוב הבית המובילים כיום:

מודרני תעשייתי - לאלו שמעדיפים חדשניות ופונקציונליות

אם אתם אנשים שחשוב להם שהבית יהיה נוח, פשוט ואסתטי - יכול להיות שזו הבחירה המושלמת בשבילכם. עיצוב מודרני מאופיין בקווים נקיים וישרים, תוך מתן דגש רב לאופן בו נשתמש בחדרים השונים בבית. בשונה מבתים מסורתיים, שכוללים המון רהיטים, אביזרים וגם לא מעט דברים מיותרים שתופסים מקום - בעיצוב מודרני מאמינים שפחות שווה יותר ועדיף להשקיע בפחות רהיטים ופריטים עיצוביים, ולוודא שאלו שכן ייבחרו יראו מעולה וישתלבו טוב ביחד.

רינת אברהם, מעצבת פנים המתמחה בסגנון זה, מסבירה: "כשאני בוחרת סגנון לפרויקט, אני מתחשבת בטעם האישי של הלקוחות וחושבת על התמונה הגדולה ועל איך הכול יתחבר יחד. הסגנון האהוב עלי הוא מודרני עם נגיעה תעשייתית, כי זה סגנון שתמיד יכול להשתלב עם סגנונות נוספים ואישיים יותר. בתהליך העיצוב אני בוחרת אלמנטים ייחודיים שמותאמים לכל לקוח בצורה מושלמת".

בואו להכיר את מגוון סגנונות העיצוב של דלתות רב בריח >>

רב בריח. טלי דוברת, עיצוב ואדריכלות: רינת אברהם,
העיצוב האישי הוא גורם מכריע בכל בית/טלי דוברת, עיצוב ואדריכלות: רינת אברהם
רב בריח. נדב פקט. אדריכל: רז מלמד,
דלת כניסה מודרנית שחורה/נדב פקט. אדריכל: רז מלמד

עיצוב נורדי: כל הטוב שבמדינות הסקנדינביות

הנורדים, אנשים שחיים בפינלנד, שוודיה, נורבגיה, דנמרק ואיסלנד, נחשבים לרגועים במיוחד, כך שאפשר להבין מדוע עיצוב הבית בסגנון נורדי הפך לטרנד לוהט בישראל, מדינה שהחיים בה מזמנים לא מעט לחצים ומתחים.

העיצוב הנורדי מאופיין יותר מכל בחום, בשימוש בחומרים טבעיים ובצבעים רכים - שנועדו להשרות רוגע על הנוכחים ולהקנות לחלל תחושה של בית. העיצוב מאפשר לאנשים במדינות הקרות לחזור בכל ערב למקום חמים שכיף להיות בו, אך בהחלט יכול לייצר הרגשה נעימה כשמזיעים בקיץ במזרח התיכון.

התרבות הנורדית עברה כברת דרך מאז ימי הוויקינגים וכיום שמה דגש רב על שקט ושלווה. לכן, לא תמצאו בבתים בסגנון נורדי פריטים מוגזמים ו"צעקניים", צבעים בוהקים או רהיטים שרק נועדו להרשים.

רב בריח. שמרית שבתאי, אדריכלית: אורנית וסרמן,
פתרון מתאים לכל בית. דלת בסגנון נורדי/שמרית שבתאי, אדריכלית: אורנית וסרמן

סגנון כפרי: בית בטעם של פעם

למרות שהעולם מתקדם ומשתנה, רבים מעדיפים להמשיך וליהנות מהדברים המוכרים והטובים, שגם ההורים והסבים שלהם אהבו כל כך. בעוד שטרנדים עיצוביים שונים צומחים כל הזמן וסוחפים אחריהם אנשים רבים, יש לא מעט כאלו, כולל זוגות צעירים, שבוחרים לעצב את הבית בסגנון כפרי וקלאסי, דומה לזה שגדלו בו או תמיד חלמו שיהיה להם.

בית כזה משדר חום, משפחתיות ובעיקר תחושה ביתית, שכולנו רוצים לייצר במקום שאנחנו מעבירים בו את רוב חיינו. בבית בסגנון כפרי נשתמש ברהיטי וינטג', המון תמונות, פריטי עיצוב קלאסיים וכל מה שיגרום לנו להרגיש "בבית". עיצוב כזה בדרך כלל ישלב שימוש ניכר בעץ ובגוונים חמים כמו חום ואדום. עם זאת, כמובן שאין דרך אחת נכונה לעצב בית כפרי ויש הרבה מקום ליצירתיות ולשילוב אלמנטים שנחקקו לכם בזיכרון בילדות.

בואו להכיר את מגוון סגנונות העיצוב של דלתות רב בריח >>

רב בריח. יואב פלד, אדריכלות: ניר ואלעד,
לבית שלכם צריך להיות סגנון שמתאים בדיוק לכם/יואב פלד, אדריכלות: ניר ואלעד

ואולי המפתח הוא דווקא לא להינעל על סגנון אחד?

כבר אמרנו שלכל אחד מאיתנו יש תפיסה ייחודית והעדפות שונות - ולכן רבים לא ימצאו בדיוק את מה שחיפשו בתוך התבניות המוגדרות לעיצוב הבית. עדיין חשוב להכיר אותן, ולהבין שאפשר לשחק איתן ולשלב אלמנטים עיצוביים שונים בבית שלכם.

"סגנון הוא האופי של הבית, הוא הסטייל, הוא המפתח העיקרי לעיצוב", מסביר מעצב הפנים אילן לודבינובסקי. "כשאני בוחר עיצוב לבית, אני מקפיד להתאים אותו לאופי הלקוח, לצרכים ולחלומות שלו. בית יכול להכיל מספר סגנונות בחדרים שונים, כאשר האתגר הוא למצוא את החיבור הנכון בין הסגנונות. המשימה שלי כמתכנן ומעצב היא להתאים כל אלמנט בעיצוב לאופי שאני רוצה לייצר בכל חלל. זה אומר לוודא שאפילו הדלתות והקירות ישקפו את האופי הייחודי של הבית והבעלים".

רב בריח. שירן כרמל, אדריכלית: טניה רייכל,
לכל אחד יש את הסטייל שלו/שירן כרמל, אדריכלית: טניה רייכל
בשיתוף רב בריח
5
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully