וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנה לארוחת גינה: נפלאות המטבח החיצוני

בשיתוף מגזין עיצוב

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 14:15

להבדיל ממטבח ביתי, בנייה של מטבח בגינה היא ממש, אבל ממש, בקטנה. כך עושים את זה נכון, עם חשיבה לטווח ארוך, התאמה מדויקת לצרכי הבית וניצול מיטבי של השטח. לא רק למקרה של סגר נוסף, חלילה

צורי רוקח - מטבחי חוץ. יח"צ,
מטבח גינה - מתאים לרוב ימות השנה/יח"צ

אחד הלקחים החשובים שלקחנו מ-2020, בה למדנו להכיר ולהעריך מחדש כל פינה בבית, הוא שגינה היא אזור מאוד חשוב, שכדאי לנסות להפיק ממנו את המיטב. בכל זאת, הכמה מטרים הללו, חסרי התקרה, העניקו לנו תחושה נדירה של שפיות, מהולה בקורטוב של חופש. לו רק יכולנו למקם בגינה בימים אלו גם חלקים אחרים מהבית - נאמר, המטבח - ייתכן שהיינו עוברים את התקופה המעיקה הזו אפילו בסוג של כיף מסוים.

רגע, מטבח בגינה? למה לא בעצם? בהחלט ניתן להקים מטבח מתפקד בגינה הפרטית - מה שעשוי לחסוך, למשל, המון התרצצויות מהבית לגינה כשבאים אורחים, כמו גם לא מעט שעות של שהות מדכדכת בין ארבע קירות.

צורי רוקח - מטבחי חוץ. יח"צ,
צורי רוקח - מטבחי חוץ/יח"צ

פשוט ממה שחושבים

חשוב להבהיר: המשימה של בניית מטבח בגינה לא אמורה להלחיץ אתכם כמו בנייה של מטבח ביתי רגיל. מדובר בסיפור אחר לגמרי, הרבה יותר פשוט וקל. תהליך הבנייה של מטבח בגינה נינוח ומהנה והתוצאה מקצועית לעילא.

מה צריך לקחת בחשבון וכיצד יוצאים לדרך? ובכן, להלן מדריך מקוצר לבניית מטבח-גינה מאובזר:

ראשית, חשוב לדעת מראש אילו פונקציות המטבח יכלול (למשל, מקום לחתוך סלט וכיור כדי לשטוף כלים) ומהו התקציב שעומד על הפרק. בנוסף, חשוב לקבל החלטה מושכלת בנוגע לאלמנטים שירכיבו את המטבח, בהתאם לצרכי המשפחה.

צורי רוקח - מטבחי חוץ. יח"צ,
צורי רוקח - מטבחי חוץ/יח"צ

הנה, למשל, שלושה מוצרים איכותיים שיכולים להפוך בקלות כל מטבח חוץ לאטרקטיבי במיוחד:

גריל גז - לבו של כל מטבח חוץ. מוקד שמייצר אינטראקציה ובכוחו להכין ארוחה שלמה מחוץ לבית. לא עוד מנגל פחמים שמצריך הכנה מקדימה ורמת מומחיות מרשימה. מדובר במכשיר מקצועי, שמאפשר לנו להיות ספונטניים, לשלוט בקלות על רמת הצלייה ולקצר זמנים.

מעשנת בשר - אוהבים את הטעם המעושן, אך לא חזקים בשלבי הבישול ובשאר ההתעסקות שהמעשנה מצריכה? תתקדמו. כיום ניתן ליהנות מהטעם המעושן גם בלי לעשות יותר מדי. כשבוחרים במעשנה אוטומטית, שעובדת על פלט, נהנים מעשן נקי יותר, כמו גם משליטה מלאה שמצריכה פחות התעסקות.

טאבון - אוהבים בצקים? נהדר, כי ניתן בהחלט להכין בגינה פוקצ'ות, פיצות ומגוון עשיר של מאפים - הכול נעשה בעזרת מכשיר קטן שמאפשר אינספור משחקים טעימים.

צורי רוקח - מטבחי חוץ. יח"צ,
צורי רוקח - מטבחי חוץ/יח"צ

3 טיפים חשובים:

מתעדכנים בחידושים - לא מעט אנשים אוהבים את הטעם המעושן, אך לא רוצים לוותר על צליית נקניקיות (או סטייק). לכן, כדאי לדעת שכיום קיימים מכשירים משולבים שמציעים רמה מאוד גבוהה של תוצאה. למשל, מעשנת/גריל קומבו - מכשיר מתקדם המשלב באופן חכם בין גריל גז למעשנת פלט.

הכניסו למשוואה שיקולי תחזוקה - קחו בחשבון שמטבח גינה צריך להיות עמיד בתנאי מזג האוויר ולכן שווה להשקיע בחומרים איכותיים שאינם מצריכים השתעבדות שנוגעת לתחזוקה.

חישבו כמה שנים קדימה - כשבונים מטבח חיצוני, יש לקחת בחשבון מה יהיו הצרכים בעוד חמש שנים ואף כיצד תיראה הגינה. כדאי מאוד להתחשב בעצים שנטועים בסמיכות למיקום הרצוי (ייתכן שבעתיד הם יעניקו צל, או יינזקו מקירבה למקור חום) ובהיקף המשפחה שעשוי לגדול.

אתם מריחים את זה?

בשורה התחתונה, ברגע שיהיה מטבח בגינה, תוכלו להסתדר וליהנות גם אם, חלילה, המסעדות שוב יהיה מחוץ לתחום. כל עוד ניתן לשבת בחוץ, להכין ארוחה טעימה באווירה קלילה ולארח אנשים שאוהבים את כיפת השמיים (או הפרגולה) - החיים פגז.

מה נשאר? להתחיל לדמיין, לקבל החלטות ולצאת לדרך. בהצלחה ובתיאבון.

בשיתוף מגזין עיצוב
  • עוד באותו נושא:
  • מטבח
  • גינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully