וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות העיצוב שיגרמו לבית שלכם להיראות תמיד נקי

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 9:11

עכשיו כשאתם אחרי ניקיונות הפסח, לא בא לכם שהבית שלכם יראה מבריק כל השנה ולא רק לפני החג? הנה כמה טריקים עיצוביים שבחירה נכונה שלהם תגרום לבית שלכם להראות נקי יותר

אישה יושבת על ספה בסלון נקי. ShutterStock
תסתכלו מסביב - לא בא לכם שיראה נקי ככה תמיד? אישה יושבת בסלון נקי/ShutterStock

עכשיו כשסיימתם את ניקיונות הפסח, אתם מסתכלים סביב על הבית המבריק והמצוחצח שלכם, אין חפץ לא במקומו, המגירות כבר לא מפוצצות בשטויות שמקומן בפח וקשה לדעת אם החלונות פתוחים או סגורים מרוב שהזכוכית מבהיקה בשקיפותה - אחרי כל זה - לא בא לכם שיהיה ככה כל השנה ולא רק לפני פסח?

את ההתמסרות לניקיונות האביב הסיזיפיים קשה לשחזר על בסיס קבוע, אבל יש טריקים אחרים ששווה להשקיע בהם שיעזרו לבית שלכם להיראות נקי ומסודר יותר במשך כל השנה, והם פחות קשורים לפעולת הניקיון עצמה, אלא מתחילים הרבה לפני - בבחירות העיצוביות.

לפניכם 5 סודות עיצוביים שיעזרו לבית שלכם להיראות תמיד נקי:

1. הרצפה

סלון עם רצפת פרקט בעיצוב אוה סמואלוב. רונן אקרמן,
תמיד נראית נקייה. רצפת פרקט. עיצוב פנים: אוה סמואלוב/רונן אקרמן

תמיד שווה להקדיש מחשבה לבחירת חומרי הריצוף, משום שהרצפה מתלכלכת הכי מהר ויש לה השפעה רבה על המראה הכללי של הבית. "החלק הכי חשוב כשרוצים לשמור על מראה נקי זה הריצוף. כדאי לבחור אריחים שאינם בהירים או חלקים מדי. עדיף לבחור בגוון בינוני מפני שגם שחור אינו פרקטי מבחינת ניקיון. אני ממליצה על טקסטורה עדינה אבל נוכחת", אומרת אוה סמואלוב, מעצבת פנים, דן דיזיין סנטר.

ההמלצה של אוה היא לבחור ברצפת פרקט שקל מאוד לנקות וגם תמיד נראית נקייה או באריחים מגרניט פורצלן. אריחי גרניט מגיעים במגוון גדלים וחלקם ממש גדולים, והבחירה בהם, לדבריה, יוצרת רצפה במראה נקי יותר ופחות לכלוך מצטבר בחיבורים (פוגות).

2. סדר לא פחות חשוב מניקיון

אילוסטרציה. ShutterStock
דאגו לאחסון הולם במיקום קרוב ככל שניתן למקום שבו משתמשים בפריטים. מגירת סכו"ם/ShutterStock

תכננו את האחסון בקפידה ומחשבה. נסו לדאוג לאחסון הולם קרוב ככל שניתן למקום שבו משתמשים בפריטים המאוחסנים. כדאי להשתמש בעזרי אחסון שונים בהתאם לאפשרויות שיש בחלל ולצרכים שלכם. לדוגמא: דאגו למקום אחסון עבור הצעצועים בסלון, ארונית קטנה בחדר רחצה עבור מוצרי טיפוח, נייר טואלט וכדומה, ארון אחסון עבור חומרי הניקוי ליד מכונת הכביסה.

3. מיטה מסודרת

גם אם אתם עצלנים, מאחרים כרוניים או שונאי מטלות, מיטה מסודרת זו פעולה שתגרום המון נחת. לא צריך להיות מאסטר בקיפולים, השקיעו בכיסוי מיטה או שמיכה דקה שגדולה מהמיטה ופרסו אותה בקלילות על המיטה לפני שאתם יוצאים לדרך.

4. לא תמיד שחור ולבן

מטבח אירופאי עם משטח עבודה מעץ וקולט אדים. ShutterStock
לא חייבים תמיד ללכת על לבן, יש עוד צבעים בהירים יפים לארונות מטבח/ShutterStock

אל תבחרו בארונות ופריטי ריהוט לבנים או שחורים באזורים פעילים. במטבח למשל, ארונות שחורים חושפים טביעות אצבעות ואבק, ועל ברזים שחורים יש נטייה לראות יותר מצבורי אבנית. בחירה בגוונים בהירים תייצר תחושה נקייה יותר. לדוגמא: את ארון הקיר בחדר השינה מומלץ לצבוע באותו צבע של הקיר, לקבלת מראה אחיד. אותו הכלל חל גם על שטיחים - בחרו בשטיח שאינו בהיר מדי ועדיף שלא יהיה בגוון אחד אלא עם דוגמא, אבל לא צבעונית מדי.

5. הטקסטיל הנכון

כשבוחרים טקסטיל, בדי ריפוד ושטיחים, כדאי לבחור בבדים בעלי סיבים דוחי כתמים ושאינם סופגים נוזלים. בדי ריפוד שעוברים תהליכים נגד ספיגה ניתנים בקלות לניקוי בעזרת מגבונים לחים. במקרה של כריות נוי - מומלץ לבחור בכרית שניתן להסיר ממנה את הכיסוי ולכבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully