וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית של מיץ פטל: לשבת על ארנב, לאכול מהאריה

עיצובים הומוריסטיים, הם פריטים שלמעצבים כיף לעצב והרוכשים נהנים לקנות. לא רק בחג פורים: קבלו עיצובים לבית שעושים שמח וכמה טיפים שיעזרו לכם להכניס הומור הביתה בלי שהסלון שלכם יראה כמו בדיחה עצובה

שנדלייר בצורת ג'ירפה. עיצוב סטפנו גיבנוני. RENBY,
קצת רוח שטות. שנדליר בצורת ג'ירפה בעיצוב סטפנו ג'יבנוני/RENBY

האמן מרסל דושאן נהג לומר כי "אסור להתייחס לעולם ברצינות יתרה, פן נמות משעמום וכי הרצינות היא דבר מסוכן ביותר, כדי להימלט מפניה יש להזעיק את התערבות ההומור". מעצבים הם אמנים בעצמם, וככאלה מפעפעת בהם רוח יצירה שלפעמים יכולה להיות מהולה גם ברוח שטות.

בעולם שדורש ממעצבים לפתור בעיות ולהיות קשובים למתרחש סביבם, ישנם מעצבים שדווקא הכיף וההומור הם מוטיב חוזר בעבודתם, אלו נהנים ליצור פריטים מקוריים ויותר מכך לא מנסים להצניע אותם תחת מילים גדולות ותיאוריות מתוחכמות.

מעצבים כמו חיימה חיון, סטפנו גיבנוני, מרסל וונדרס ואפילו פיליפ סטארק, מעצבים פריטי עיצוב מבריקים לבית, אבל הכל מתוך חופש גדול בשם היצירתיות אך גם מתוך הרצון שלהם עצמם שיסבו להם שמחת יצירה ולמשתמשים בהם שמחת חיים.

שרפרפים בצורת ארנבים. עיצוב סטפנו גיבנוני. -qeeboo-rabbit-chair-by-stefano-giovannoni. RENBY,
פריטים שנולדו מהרצון של המעצבים עצמם לשמחת יצירה. שרפרפי ארנב של סטפנו ג'יבנוני/RENBY

זו לא קלישאה, אלא אג'נדה שלמה, המאפיינת את המעצבים של אמצע המאה ה-20. העיסוק בהנאה והמשחק בהומור היו הדרך הייחודית שלהם לבטא את עצמם ועל הדרך לעורר באנשים צחוק.

מציאת האיזון בין פרטי עיצוב פונקציונליים מחד, והומוריסטים מאידך, משפיע באופן חיובי על איכות החיים. ומה יותר טוב ממתיחת שרירי הפה, שלעיתים קצת נזנחים אצל המבוגרים, במרוץ של החיים. דווקא בימים אלו, עם גילויו מחדש של המרחב הביתי, הבינו רבים כי עיצוב הבית יכול לעורר רגשות וחוויות חדשות וכי פריטים עם קריצה ירככו את האווירה ויוסיפו ממד של שמחה.

ספסל FATBOY אפור- טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
אחת הדרכים להביע הומור בעיצוב היא על ידי חריגה מהפרופורציות המוכרות של חפצים. ספסל תחש בעיצוב סטפנו ג'יבנוני/טולמנ'ס דוט

מבט חטוף אל העיצובים המוצעים כיום בחנויות העיצוב, חושף מיד את העובדה כי מעצבים רבים נהנים ליצור פריטים מקוריים עם קריצה. חלק הארי מעיצוב הומוריסטי טמון ביסוד ההפתעה, שתמיד מעלה חיוך. למשל, שילוב של עולמות תוכן מגוונים שאינם מקושרים בדרך כלל עם המרחב הביתי ושאינם מתיישרים עם מקובלות אסתטיות כמו למשל שנדלייר מפואר שיוצא מראש של גירפה (בעיצוב סטפנו גיבנוני ל-Renby); חריגות מכוונות בפרופורציות של אובייקטים מוכרים - מזעור או הגדלה (כמו כלב התחש ספסל של חברת Fatboy לטולמנ'ס) וכמובן - אלמנטים משחקיים (כמו כיסא הארנב בעיצוב סטפנו גיבנוני ל-Renby).

צלחת עם ציור של אריה מחופש בעיצוב כריסטיאן לקרואה. RENBY,
כל מה שצבעוני, צעקני, מלא הומור ואפילו שערורייתי. צלחת באיור אריה מחופש בעיצוב כריסטיאן לקרואה/RENBY

צבעים, צורות והרבה הומור אפיינו גם את 'קבוצת ממפיס' האיטלקית שחבריה יצאו נגד המינימליזם והקווים הנקיים שאפיינו את העשורים שלפניהם. הקבוצה שאיגדה אדריכלים ומעצבים מכל העולם חגגה את כל מה שצבעוני, צעקני, מלא הומור ואפילו שערורייתי, במטרה מוצהרת לצאת נגד הטעם הטוב. הקבוצה הפעילה אף כיום הפכה עם השנים לסמל של העיצוב הפוסט-מודרני.

עבור מי שחפץ להכניס מעט הומור לעיצוב הבית, אך חושש מהפיכת הסלון לקרקס, מומלץ לשים לב למינון ולקונטקסט. כמו עם בדיחות טובות, רצוי לא ללכת רחוק מדי. את ההומור תוכלו למצוא בפריטים שונים מקטנים ועד גדולים - גופי תאורה, פסלים, פריטי טקסטיל עם הדפסים משעשעים ועוד.

טולמנ'ס. אגרטלים בעיצוב חיימה חיון. טולמנ'ס,
מפריטים קטנים ועד גדולים. אגסטל בעיצוב חיימה חיון/טולמנ'ס

מה חשוב לזכור?

  • לצאת מהקופסא ולהעז. אם פריט עיצובי גורם לכם להרגיש טוב - אתם בדרך הנכונה.
  • פסלי 'פופ' הם דרך טובה להוסיף הומור וצבע לחללים שונים.
  • הומור בעיצוב, יכול להתאים לכל סגנון וקו עיצובי. הוא מעורר שיחה, מעניק מראה עכשווי ושובבי, וניתן ליישום בכל חללי הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully