וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני והסבתא: הטרנד שנותן פרשנות רומנטית לחיי הכפר

Cottagecore - הטרנד העיצובי התורן שהמילניאלז מתמוגגים ממנו, הוא טייק רומנטי על החקלאות המערבית וחיי הכפר שמעריך נוסטלגיה ומתרפק על מלאכות מסורתיות כמו שזירה וקדרות. תנסו את זה בבית?

פרנקל אדריכלות ועיצוב סגנון cottagecore. גלעד רדט,
הפשטות והשלווה בפרונט. חדר רחצה בסגנון Cottagecore, עיצוב: פרנקל אדריכלות/גלעד רדט

הכירו את ה-Cottagecore: סגנון אסתטי רב תחומי שכובש את הרשתות החברתיות והעולם. ה-Guardian הבריטי תיאר אותו כתנועה חזותית ואורח חיים ששמים את הפשטות השלווה בפרונט, ומאפשרים לברוח, ולו לרגע קט, מסכנות העולם המודרני שבחוץ. בחודשים האחרונים כובש הסגנון גם את הבית ונראה שבאביב הקרוב נראה גם במרכזי הערים פרשנות רומנטית לחיים הכפריים ולזמנים הפשוטים על ידי שימוש בצבעים, דוגמאות ופריטים שלסבתות שלנו היו עשויים להיות.

לא בכדי אסתטיקת ה-Cottagecore (הידועה גם כ-Farmcore או Countrycore) כבשה בחודשים האחרונים רשתות חברתיות מובילות כמו אינסטגרם, TikTok ובראש ובראשונה את פלטפורמת המיקרו-בלוגים Tumblr. האסתטיקה, שהיא פרשנות רומנטית לחיי החקלאות המערבית, מתמקדת ברעיונות של חיים הרמוניים ופשוטים יותר בהשראת הטבע ואיכות הסביבה. יחד עם זאת, היא חטפה גם לא מעט ביקורת על האופן בו היא מפשטת וממעיטה לא פעם בעמל החקלאים.

עיצוב נטלי אלל. אורית ארנון, באדיבות השטיח האדום,
רעיונות של חיים הרמוניים בהשראת הטבע או זלזול בעמלם של החקלאים? סגנון ה-Cottagecore. שטיח: השטיח האדום, עיצוב: נטלי אלל/אורית ארנון, באדיבות השטיח האדום
גוף תאורה בסגנון חקלאי מחוספס. חו"ל, באדיבות גלריית GLOW,
גוף תאורה בסגנון חקלאי מחוספס/חו"ל, באדיבות גלריית GLOW

לדברי שרית גולדשטיין, סמנכ"לית השיווק ומבעלי גולדשטיין גלרי טפט, מדובר באסתטיקה אופנתית שמקורה באינטרנט והיא מתוארת על ידי מקורות מסוימים כתת-תרבות של דור ה-Z שיותר ויותר מבניו מתרפקים על חיים פשוטים וכפריים. היא חוצה מגדרים ואפשר לראות אותה באופנה, בטקסטיל, בגרפיקה וכמובן בעיצוב הפנים. חובביה מעריכים נוסטלגיה ומתרפקים על מלאכות מסורתיות כמו אפיה, שזירה וקדרות. יש שיגידו שמבחינה ויזואלית הסגנון הזה מזכיר את בית סבתא אבל אם מתבוננים באסתטיקה הזאת מקרוב אפשר להבחין בניואנסים ולהבין שמדובר באדפטציה מודרנית לסגנון המסורתי.

ככל שזה נוגע לעיצוב הפנים, בבתיהם של חובבי ה- Cottagecore סביר להניח שתמצאו לא מעט פריטים שמזכירים את בית סבא וסבתא כמו אהילי בד, כריות גובלן, כלים נאים עשויים פורצלן וכד'. אליהם מתווספים קירות בריקים, טפטים עתירי דוגמאות בוטניות כמו עלים ופרחים, שטיחי צמר וחבלים וכמובן עץ טבעי והרבה ממנו.

תמונה מביתה של שרלוט גוניאו מייסדת המותג הדני  RICE. חו"ל, באדיבות גולדשטיין גלרי טפט,
טפט פרחוני עשיר וכיסא עשוי שזירת קש באחד מחדרי ביתה של מייסדת המתג הדני RICE שרלוט גוניאו/חו"ל, באדיבות גולדשטיין גלרי טפט

"בפועל מדובר בעיצוב עשיר וססגוני, שופע דוגמאות וטקסטיל עם מרקמים טבעיים ועשירים, כזה שרק נראה כאילו עושה רעש בעיניים, אבל בפועל אותו עושר מספק תחושה ביתית נעימה ואותנטית", מסבירה גולדשטיין. "התוצר הסופי הוא לא פחות ממשובב לב. הוא נוסטלגי, עשיר ומעורר רגש, גם אם אתה לא לגמרי מתחבר אליו ובכל מקרה, אי אפשר להתעלם ממנו".

כדוגמא נותנת גולדשטיין את ביתה של שרלוט גוניאו הדנית המייסדת והבעלים של המותג העיצוב RICE שמוצריו קולעים במדויק לסגנון הנחשק. "יש מעט מאוד אנשים שיסכימו להכניס לבית שלהם כל כך הרבה טקסטורות, דוגמאות וצבעים במקביל אבל שרלוט עשתה זאת בחוכמה כשהיא משכילה לתת רקעים נועזים ומשלבת לצידם מציאות שליקטה בשווקים ובחיסולי בתים, פריטים ובדים שמצאה בחנויות יד שניה ואפילו רהיטים שמצאה והעניקה להם חיים חדשים על ידי תיקונם ושימוש בצבע. התוצר הזה מציג במדויק את מהות ה- Cottagecore שהוא מחד זיכרון ילדות שמחזיר אותנו לעבר הישן והטוב, לבית סבתא, למוכר ולידוע ומאידך יוצר פלטפורמה עשירה, אלגנטית ועתירת רבדים שמכניסה לחלל הביתי שפע של עניין, סטייל ואופי".

תמונה מביתה של שרלוט גוניאו מייסדת המותג הדני  RICE. חו"ל, באדיבות גולדשטיין גלרי טפט,
מעט מאוד אנשים שיסכימו להכניס לבית שלהם כל כך הרבה טקסטורות, דוגמאות וצבעים. צילום מביתה של שרלוט גוניאו, מיידת המותג RICE/חו"ל, באדיבות גולדשטיין גלרי טפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully