וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנו שתי דירות, חיברו אותן וזה מה שיצא

מי מאיתנו לא חלם לשבור את הקיר לדירה השכנה ולהגדיל את הבית? המשפחה הזאת עשתה את זה והתוצאה היא דירה ענקית שמרגישה כמו וילה ויש בה מספיק מקום לאירוח בפנים ובחוץ וגם לחדרים מרווחים שמשמשים כמפלט פרטי

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
לשבור את הקיר ולהשתלט על דירת השכנים - זה החלום. מבט מהמטבח אל פינת האוכל/שי גיל

הפרוייקט: איחוד ושיפוץ 2 דירות סמוכות
מיקום: רעננה
שטח: 120 מ"ר (מרפסת סלון: 80 מ"ר, מרפסת מסטר הורים: 51 מ"ר, מרפסת מסטר קטן: 9.5 מ"ר)
דיירים: זוג + 2
עיצוב: פזית וינר-גרינולד

מי מאיתנו לא התאווה ליהנות מעוד חדר או שניים אקסטרה, מבלי להצטרך לעבור דירה? כשמשתלטים על בית השכן זה אפשרי. כך עשתה משפחה בת ארבע נפשות מרעננה, בני זוג עם שתי בנותיהם הבוגרות, שרכשה שתי דירות בבניין, לאחר שמכרה את הדופלקס שברשותה, בבניין הסמוך.

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
עכשיו יש להם גם שתי מרפסות ענקיות/שי גיל

לבני הזוג רק בת אחת המתגוררת עמם, שעומדת לפני גיוסה, אך הרעיון היה לשפר דיור, ולעבור לדירה מרווחת המשתרעת על מפלס אחד. לטובת המשימה שכרו את שירותיה של המעצבת פזית וינר-גרינולד, שעיצבה את בית חלומותיהם, שנראה כמו וילה, ופחות כמו דירה בבניין סטנדרטי.

"היתרון שבשתי דירות מחוברות הוא עצום. ולא רק בגלל שיש להם עכשיו שתי מרפסות גדולות", אומרת וינר, "המיוחד בדירה החדשה היא שיש בה איזור ציבורי לאירוח, ואיזור פרטי לשינה ולעבודה". וינר מציינת את היתרון הגדול במפלס אחד, שמשדר מרחב ואווריריות, וגם איפשר למשפחה להמשיך להתגורר בשכונה שאותה הם אוהבים מאוד. "פעמים רבות אנשים מאוד אוהבים את השכונה וקשה להם למצוא דירה גדולה. ההיצע של דירות גדולות מסתכם לרוב בפנטהאוזים או דירות גן, ולא תמיד יש הזדמנות לקבל דירה גדולה ומרווחת", היא אומרת.

עוד בוואלה!

פה זה לא אירופה? דירת קבלן עם וייב קלאסי של חו"ל

לכתבה המלאה
עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
השיפוץ היה אגרסיבי - הכל נהרס, פרט לממ"ד. מטבח ואי ישיבה/שי גיל

לדברי המעצבת, פוטנציאל החיבור מאוד התאים לצרכי המשפחה. "השיפוץ היה אגרסיבי למדי. הרסנו את הכל למעט הממ"ד", היא מציינת. גם הלייאאוט שונה לטובת הצרכים, אך בצורה מעודנת והרמונית, עם מעט קירות וחציצה יותר נעימה וגלויה.

בעוד שדלת כניסה אחת לא בשימוש, דלת הכניסה המרכזית לדירה מכניסה אל תוך חלל נעים, מודרני ונקי, הוא החלל הציבורי. חלל זה כולל את פינת האוכל, את חדר המגורים, מטבח ומרפסת גדולה ומאוד מרשימה. חדר האירוח, שמסמל את ההפרדה האלגנטית בין שתי הדירות, חשוף וגלוי לסלון, בעזרת חציצת זכוכית ממוסגרת בפרופילים בשחור.

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
העיצוב משחק הרבה עם הניגודיות שבין שחור ולבן. שירותי אורחים/שי גיל

פלטת הגוונים בדירה מאוד רגועה ומונוכרומטית, ויש המון משחקים בין ניגודים של שחור ולבן. "פלטת הגוונים השלטת היא מלבן עד שחור. הקירות מגוונים בלבן אפרפר, ורוב פריטי הנגרות בדירה הותאמו לכך. הכל מאוד מדויק ומתוכנן באחידות לפרטי פרטים", אומרת וינר.

פרקט עץ אלון מעושן מחפה את רצפת הבית, למעט החללים הרטובים, ועוזר לבסס מראה חמים ומזמין, באופן שמהווה קונטרסט למונוכרומטיות בגוונים. הודות לפרקט הדירה נראית מרווחת עוד יותר, והשילוב עם הדק במרפסות מעניק תנועת המשכיות והרמוניה.

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
"הכל מאוד מדויק ומתוכנן באחידות לפרטי פרטים". חדר רחצה/שי גיל

גם התאורה שומרת על הקו המודרני, ומעניקה מגוון מצבים, בהתאמה למגוון תרחישים וסיטואציות אירוח. גופי תאורה מעניינים שמדגישים את איזור דלפק האוכל בסמוך למטבח, או איזור פינת האוכל, ולחילופין תאורה שקועה ונסתרת מאחורי הוילונות, לטובת אור רך ומסתורי יותר בשעות החשיכה. "התאורה בהחלט לוקחת חלק משמעותי באמירה העיצובית של הבית", מסבירה וינר, "היא משתלבת עם כל הבית, בקו העיצובי שבחרנו, ועוזרת 'לקשור' את הכל יחד".

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
לא היה פשוט להתאים ככה את צבע הארונות, השיש והחיפוי, אך התוצאה הדרמטית שווה את זה. קיר כוח במטבח/שי גיל

אלמנט ייחודי שאי אפשר להתעלם ממנו הוא קיר כוח במטבח, שחציו קונסרוקטיבי, אותו ניצלה וינר לטובת בר ישיבה. הקיר נגלה בחציו, ומעניק מראה מרתק לזירת הבישולים, שנשקף עד למרפסת הביתית. וינר תכננה קיר בגוון שחור, שבו כל האלמנטים מחופים באותו הגוון. השיש במשטח העבודה עולה עד לגובה של 60 ס"מ וממשיך בטיח דקורטיבי בגוון דומה, כשעל הקיר תלוי מדף ארוך ודק באותו הגוון. "הקפדתי לבחור את אותו הגוון ממש בעבודת הנגרות בארונות, בטיח על הקיר ובחיפוי השיש. דבר מאוד לא פשוט לביצוע", אומרת וינר.

לצד "תפאורה" שקטה בלבן, הקיר מציג עושר חומרי בקומפוזיציה נהדרת. "קיר כוח הוא טרנדי מחד, אך על זמני מאידך", מציינת וינר. "כאשר הכל מחופה באותו הגוון, כולל הרהיטים שבסביבתו, תחושת העומס נעלמת, והקיר עצמו 'מתחזק' ומעניק אמירה ייחודית בחלל".

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
פרקט מעושן מרצף את כל הבית ונמשך בהרמוניה לריצוף החיצוני במרפסות/שי גיל

הדירה כולה משרה תחושת נינוחות, ושומרת על העיצוב המוקפד בכל עת, הודות לפתרונות אחסון מרובים להם דאגה וינר. במטבח ארון בעבודת נגרות מיוחדת, מרצפה ועד תקרה, עוזר לשמור על המראה הנקי. חדר שירות וכביסה צדדי, מסייע לשמור על הפרקטיות, מבלי שהבלגן יהיה גלוי.

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
סוויטת שינה מרווחת עם יציאה למרפסת פרטית. חדר השינה/שי גיל

באגף הפרטי של הבית נהנים בני הזוג מסוויטת שינה מרווחת עם מרפסת פרטית רחבת ידיים. חדרי הרחצה, הן של בני הזוג והן של הבת עוצבו בקווים נקיים, בלבן צחור, עם אריחי קרמיקה בהדפס גיאומטרי על הרצפה, שמספקים קונטרסט סוער לאווירה הרגועה.

וינר מציינת לטובה את הכימיה עם בעלי הבית, דבר שהפך את התהליך לנעים, זורם, מדויק ויעיל מסוגו. "שיח פתוח ומכיל הוביל ליצירת חלל מגורים מהחלומות, ששני הצדדים גאים בו", היא מסכמת.

עיצוב פנים פזית ויינר. שי גיל,
הדפס גיאומטרי על רצפת חדר הרחצה מספק קונטרסט לאווירה הרגועה/שי גיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully