וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים מזרן אונליין? זה מה שאתם צריכים לדעת

לא חשבנו שנגיע לזה, אבל הסגר השלישי כבר לא משאיר ברירות, אם אתם זקוקים למזרן חדש תצטרכו לקנות אותו ברשת בלי לגעת בו בכלל. איך לעשות קנייה טובה בלי ליפול? שאלנו מומחה

קניות אונליין. ShutterStock
לקנות שמלה אונליין זה משהו אחד, אבל מזרן זה משהו אחר לגמרי. קניות באינטרנט/ShutterStock

אם הייתם שואלים לפני עשור, מיהי האישה האמיצה שתסכים לרכוש שמלה באינטרנט מבלי למדוד אותה - סביר להניח שהייתם זוכים למבטי בוז. אבל שוק המכירות און-ליין ב-2020 שבר את כל שיאי המכירות - עם הקורונה וגם בלעדיה. גם בשנה שעברה, טרום המגפה, עקפו המכירות באינטרנט את המכירות בקניונים ובחנויות.

ועם זאת, לקנות בגדים באינטרנט זה דבר אחד, ולקנות פריט כמו מזרן זה דבר אחר לגמרי. זה לא רק המחיר, שמן הסתם נגזר ממנו סיכון גדול יותר, זה גם כל כך סובייקטיבי ורגיש קשה מאוד לדעת האם מזרן יהיה נוח ונעים רק ממבט באינטרנט. בכל זאת, אנחנו מוצאים את עצמנו שוב בסגר, וגם בין הסגרים לא תמיד כל החנויות פתוחות ונראה שמי שבאמת צריך להחליף מזרן או לקנות אחד חדש כרגע ככל הנראה יצטרך לאזור אומץ ולנסות לעשות את זה בשלט רחוק.

רצינו לדעת למה חשוב לשים לב כשמזמינים מזרן אונליין אז התייעצנו עם מומחה. אננדה לב הוא הבעלים של המותג "סוהם" המתמחה במצעים ובמזרנים פרימיום, ואלה הטיפים שלו:

מזרני הייבריד של חברת סוהם. דג הזהב,
חפשו חברה שתאפשר לכם תקופת ניסיון ארוכה מספיק ותבטיח לכם החזר מלא אם לא תהיו מרוצים. מזרן הייבריד של חברת סוהם/דג הזהב

1. ודאו שאתם יכולים להתחרט:
רכישת מזרן היא לא הוצאה קטנה, ולכן הרצון הטבעי הוא שאפשר יהיה "להרגיש" אותו. אלא שלא תמיד זה עובד: מה שנדמה לכם בחנות כמזרן בריא ונוח, עלול להתברר כעסקה כושלת עבורכם לאחר חודש או חודשיים אם לא תזהרו. וההשלכות חמורות - לא מן הנמנע ששכיבה מרובה על מזרן לא איכותי מדי לילה תגרום לכאבים בגב, בידיים או בצוואר במשך היום. כיום, ברכישת מזרן באמצעות האינטרנט, מקבלים תקופת התנסות בלי התחייבות ובמידה שתתחרטו במהלך התקופה הזו, תקבלו את כל כספכם בחזרה. חברות רבות אף לא יחייבו אתכם עבור משלוח המזרן בהלוך ובחזור - כך, למעשה, תקבלו תעודת ביטוח אמיתית לקנייה.

2. תעשו שיעורי בית:
בגלל שאין לכם אפשרות להרגיש את המזרן בעצמכם חשוב במיוחד לשים דגש על מרכיבי המזרן. גם אם אתם רוכשים מזרן מחברה מוכרת, זה עדיין לא מספיק בהתחשב בכך שלעתים לכל חברה יש עשרות דגמים שונים, לא כולם באותה איכות, ולא תמיד קל להבחין ביניהם. לכן, מאוד מומלץ להתעניין ולהבין במושגים בסיסיים כמו: דחיסות של ספוג, ויסקו או לטקס. מידע זה זמין באינטרנט, ויכול לעזור לכם לבחור מזרן שלא רק יהיה לכם טוב ונוח, אלא גם ישמש אתכם לשנים רבות.

חשוב לשים לב לשני דברים: לעובי שכבת הוויסקו - אם היא דקה מדי, למשל שלושה או ארבעה ס"מ, לא תקבלו תמיכה טובה מספיק למרכזי הכובד של הגוף, ובנוסף - לדחיסות הוויסקו. הכי מומלץ זה כמובן ספוג בדחיסות גבוהה של מעל 64 ק"ג/מ"ק, אבל גם ויסקו בדחיסות בינונית של מעל 48 ק"ג/מ"ק יכול לתת תמיכה טובה אם השכבה עבה דיה.

מבחינת איכות השינה שלכם ואיכותו של המזרן באופן כללי, אין ממש צורך במזרן גבוה במיוחד, אך מזרנים גבוהים נוחים יותר לכניסה ויציאה מהמיטה, ורבים גם אוהבים את המראה שזה משווה למיטה.

אשה מחייכת במיטה. ShutterStock
מי שעושה שיעורי בית, ישן יותר טוב בלילה. אישה שוכבת במיטה/ShutterStock

3. אל תתפתו להנחות ענק:
אם אתם נתקלים באינטרנט בעסקה שנראית טובה מדי מכדי להיות אמיתית, כמו למשל מזרן שנמכר "רק היום ב-76 אחוזי הנחה", או "מזרן שעולה 760 שקלים במקום 7,420 שקלים מחיר רגיל", קחו בחשבון שכנראה העסקה באמת טובה מדי מכדי להיות אמיתית. כל מי שהתעניין ברכישת מזרן אונליין ודאי נחשף להצעות רבות שרצות ברשת עבור מזרנים במחירים נמוכים, ואף נמוכים מאוד.

אם אתם לא ממש מבינים בזה, ובהיעדר שקיפות לגבי מרכיבי המזרן, ייתכן שתרכשו מזרן שלמרות שיהיה זול ברכישה, בסיכומו של חשבון יהיה יקר מאוד. מזרנים באיכות נמוכה יכולים להתחיל לשקוע כבר אחרי שנה או שנתיים, בעוד מזרן איכותי יכול להעניק לכם תמיכה יציבה לשינה טובה גם שבע שנים או יותר.

גם קצב ההידרדרות יהיה איטי יותר במזרן איכותי לעומת מזרן זול: בתחשיב של עלות לזמן שימוש - בהחלט יתכן שמזרן זול יעלה יותר לחודש ממזרן שעלותו כפולה. כך, אומנם, תשלמו יותר, אבל תקבלו משהו הרבה פחות טוב. במילים אחרות: לפעמים שווה להשקיע במזרן איכותי.

4. אל תאמינו למילה "אורתופדי":
לרוב, הדבר הראשון עליו חושבים כששוקלים רכישת מזרן בלי לחוש אותו, הוא האם הוא קשה או רך. ובעצם, איך נוכל לדעת שדרגת הקושי שלו מתאימה לנו? אומנם משווקים רבים מציגים 'דרגת קושי' שונה לכל מזרן - אך מידע זה לא ממש יועיל לכם, מפני שמדובר במדד סובייקטיבי לחלוטין. אין מבחן אחיד שהיצרנים מפעילים כדי לקבוע מהי דרגת הקושי של כל מזרן.

מזרן הייבריד של חברת סוהם. דג הזהב,
זה שאתם רגילים לדרגת קושי מסויימת לא אומר שהיא הטובה ביותר עבורכם. מזרן הייבריד של חברת סוהם/דג הזהב

בנוסף, העדפה למזרן רך או קשה היא בראש ובראשונה עניין של הרגל ולא עניין אורתופדי כלל. זה שאתם רגילים לדרגת קושי מסוימת, לא בהכרח אומר שהיא הטובה ביותר עבורכם.

יש גם מידה לא מועטה של העדפה תרבותית בשאלה זו: בארה"ב ההעדפה היא למזרנים רכים יותר - או כפי שהם נקראים שם: plush. בישראל מקובל להניח שדווקא מזרן קשיח הוא יותר "אורתופדי". אלא אם האורתופד שלכם הורה לכם להשתמש במזרן כזה או אחר, אין ממש משמעות לכינוי "אורתופדי" ביחס למזרן. כמו הרבה דברים בחיים, גם במזרנים, התשובה לשאלת הקושי היא 'מקום טוב באמצע'. מזרן בקשיחות בינונית מתאים להכי הרבה אנשים, ומומלץ במיוחד כאשר ישנים בזוג, ולישנים על הצד.

5. העדיפו מזרן טוב על מיטה יפה:
טעות נפוצה ברכישת מזרן היא בחירת מידתו אך ורק לפי גודל המיטה הקיימת. אם המיטה שלכם באורך 1.90, כמו מיטות רבות בארץ, וישן עליה לפחות אדם אחד בגובה ממוצע ומעלה, בהחלט יתכן שהמיטה שלכם קצרה מדי.

לכן, אלא אם מדובר ברהיט ממש מיוחד או יקר ערך, כשקונים מזרן חדש חשוב לבחור את המידה לפי הצרכים שלכם, ולא לפי גודל המיטה שכבר יש. אם אין לכם תקציב ממש עכשיו גם למיטה וגם למזרן, מומלץ לרכוש בסיס מיטה בעלות נמוכה מאוד, ישנם כאלה בשפע למכירה באינטרנט, והם יכולים לספק את צרכיכם עד שתימצאו את המיטה המושלמת, או את התקציב עבורה.


6. הכינו מראש מקום לאחסון זמני של המזרן הישן:
היום רוב המשווקים שמוכרים מזרנים דרך האינטרנט מציעים תקופת ניסיון ארוכה שמאפשרת לוודא שהמזרן באמת נוח לכם. זו לא פחות ממהפכה צרכנית, אך על מנת ליהנות ממנה באמת, יש צורך לדאוג מראש לדבר אחד חשוב: מקום לאחסון זמני של המזרן הישן. זה יכול להיות מחסן, חדר פנוי אם יש, בית של מישהו אחר או פשוט 30 ס"מ מאחורי ארון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully