וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי שר הטבעות מתגייסים להצלת בית הסופר טולקין

איאן מקאלן וג'ון ריס-דיוויס פרסמו סרטון הקורא למעריצי ההוביט ושר הטבעות לתרום כסף לקמפיין מימון המונים כדי לרכוש את ביתו של הסופר הבריטי הנודע ולהפוך אותו למוזיאון, לפני שהוא יוצא לשוק הפרטי

הבית שבו התגורר הסופר ג'.ר.ר טולקין באוקספורד. Breckon & Breckon, אתר רשמי
הבית שבו התגורר הסופר ג'.ר.ר טולקין באוקספורד/אתר רשמי, Breckon & Breckon

כוכבי טרילוגיית סרטי שר הטבעות סר איאן מקאלן וג'ון ריס-דייויס התגייסו לטובת מאבק חשוב. אלא שהפעם במקום מסע הרפתקאות דרך הארץ התיכונה ומאבק בכוחות הרשע של סאורון, השניים מנסים לגייס כספים להצלת ביתו של הסופר ג'.ר.ר טולקין - הסופר שכתב את ההוביט ואת סדרת ספרי שר הטבעות.

ביתו של טולקין נמצא ברחוב נורת'מור מס' 20 באוקספורד, והוא התגורר שם בעת שכתב את ספריו המפורסמים והאהובים. הנכס מוצע כעת למכירה על ידי סוכנות הנדל"ן Breckon & Breckon, וצמד הכוכבים מקווה לרתום את מעריציו של טולקין ומעריצי הסרטים שנוצרו על בסיס ספריו כדי לרכוש את הבית ולהסב אותו למרכז ספרותי על שם טולקין. לשם כך הם פתחו בקמפיין מימון המונים ומקווים לגייס 6 מיליון דולר. גם השחקן מרטין פרימן, ששיחק בסרט ההוביט, הצטרף אליהם והודיע כי יתמוך ביוזמה.

הקמפיין, שלו ניתן השם 'פרוייקט נורת'מור' החל ביום רביעי. "זאת פשוט הזדמנות שאסור להתעלם ממנה", אמר השחקן ריס-דיוויס, שגילם בסרטי שר הטבעות את דמותו של גימלי, בראיון לאתר people. "הדורות הבאים יודו לנו. קשה לי לחשוב על סיבה שבגלל מישהו לא ירצה לתמוך במטרה החשובה הזאת".

איאן מקאלן  בפאנל של "ההוביט" בפסטיבל קומיק-קון. Jordan Strauss, AP
מוביל יחד עם ג'ון ריס-דיוויס את הקמפיין להפיכת ביתו של טולקין למרכז ספרותי ומוזיאון. איאן מקאלן/AP, Jordan Strauss

כדי להניע את הקמפיין, צילמו ריס-דיוויס, מקאלן (שמגלם בסרטים את דמותו של גנדאלף ופרימן (שמגלם את בילבו באגינס) סרטון שקורא למעריצים לתמוך במטרה החשובה. בסרטון מופיעים גם תומכים מפורסמים נוספים של הקמפיין כמו סר דרק ג'קובי (ששיחק בסרט "גלדיאטור") והזמרת אנני לנוקס, שכתבה וביצעה את שיר הנושא של הסרט שר הטבעות Into The West שעליו גם זכתה באוסקר.

הבית שבו התגורר הסופר ג'.ר.ר טולקין באוקספורד. Breckon & Breckon, אתר רשמי
לוחית שנקבעה על קיר הבית ומעידה על עברו הספרותי המפואר/אתר רשמי, Breckon & Breckon
ג'יי אר טולקין. AP
התגורר בבית במשך 17 שנים, במהלכן כתב את ספריו המפורסמים. טולקין/AP

ביתו של טולקין ממוקם 60 מייל צפון-מערבית ללונדון ושטחו הוא כ-370 מ"ר. הוא כמעט ולא עבר שינויים או שיפוצים מאז שנבנה בשנת 1924, ויש בו 6 חדרי שינה, חלונות גדולים וגינה רחבת ידיים. טולקין עבר לבית הזה עם משפחתו בשנות ה-30 של המאה הקודמת, בעת שלימד באוניברסיטת אוקספורד הסמוכה, והתגורר בו במשך 17 שנים. באותן שנים הוא גם כתב את ספריו הידועים "ההוביט" ו"שר הטבעות", ואף אירח שם את ידידו ועמיתו לספרות הפנטזיה - ק.ס לואיס, שכתב את סיפורי נרניה.

קמפיין מימון ההמונים מציע לתורמים תשורות קטנות ברוח ספריו של טולקין וכן את ציון שמם בספר מיוחד שיישמר בחדר העבודה בביתו של טולקין ויוצג למבקרים.

הבית שבו התגורר הסופר ג'.ר.ר טולקין באוקספורד. Breckon & Breckon, אתר רשמי
הבית מכיל 6 חדרי שינה/אתר רשמי, Breckon & Breckon
הבית שבו התגורר הסופר ג'.ר.ר טולקין באוקספורד. Breckon & Breckon, אתר רשמי
הגינ האחורית רחבת הידיים/אתר רשמי, Breckon & Breckon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully