וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים מנחשים: מה יהיה צבע השנה של 2021

בימים הקרובים תכריז ענקית הצבעים Pantone על צבע השנה שלה לשנת 2021. רגע לפני שזה קורה, ביקשנו מאנשים שהעיצוב הוא פרנסתם לנסות לנחש מה יהיה הצבע הנבחר. הנה ההימורים שלהם

גיף צבעים של פנטון. Giphy
האם משבר הקורונה ישפיע על בחירת הצבע?/Giphy

דצמבר כבר כאן, וכמדי שנה, בימים אלה ממש, סצנת העיצוב הבינלאומית אחוזת התרגשות וציפייה לרגל ההכרזה של ענקית הצבע הצרפתית PANTONE על ה-צבע לשנת 2021. אם להסתמך על שנים עברו, מדובר בגוון שיככב לא רק בעיצוב הפנים אלא גם בעיצוב האופנה והמוצר, ובחירתו מסתמכת לא מעט על הלך הרוח בעולם והשאיפה ליצור בעזרתו מציאות משודרגת וחדשה. אז רגע לפני ההכרזה ורגע לפני סיומה של שנה אינטנסיבית, לא פשוטה ובעיקר הזויה יצאנו לבדוק עם גורמים מתחום העיצוב מה לדעתם יהיה צבע השנה של 2021.

כמה חודשים לפני שהעולם שלנו השתנה, חברת PANTONE הצרפתית, הנחשבת לאורים ולתומים בתחום הצבע, בחרה ב-Classic Blue כגוון לשנת 2020 בשל היותו אלגנטי, פשוט ונצחי שמסמל את הכמיהה של כולנו לעשור חדש, שליו במיוחד. כמעט שנה אחרי כבר ברור לכולנו ששלו ורגוע העשור הזה לא יהיה (לפחות לא בשנותיו הראשונות) ומסקרן במיוחד לראות כיצד המותג יתייחס למשבר הקורונה והשלכותיו על הקירות, הרהיטים והאקססוריז, הבגדים שנלבש, התכשיטים שנענוד ואולי אפילו על המנות שנאכל.

כחול קלאסי - צבע השנה של פנטון לשנת 2020. ShutterStock
הצבע שפנטון בחרה עבור 2020 - כחול קלאסי/ShutterStock

לשיטתה של אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של אליתה ליוינג השנה המטלטלת והמלמדת שעברנו תשפיע עמוקות על הצבע לשנה הבאה: "מבלי להיכנס לקלישאות, אני חושבת שכל אחד מאיתנו עצר לרגע במהלך עשרת החודשים האחרונים לבחון מחדש מה באמת חשוב לו בחיים, לערוך חשבון נפש ולנסות למצוא דרכים חדשות וחיוביות להתקדם למרות הקשיים. השנה הזאת הצריכה מאיתנו לשנס מותניים, להאמין בעצמנו, לעבוד יחד, לבנות יסודות חדשים שיעזרו לנו לנתב את עצמנו לעתיד שיש בו קצת יותר ביטחון וודאות. אני נוטה להאמין שהצבע שיבחרו פנטון השנה יהיה צבע אדמתי או חולי - טון ניטרלי, חם וטבעי, שמשדר תעוזה ויציבות. יתרה מכך, מדובר בסקאלת צבעים רב-תכליתיים שיהיה קל מאוד לשלב בעולמות תוכן שונים ויאפשרו לגוונים אחרים לבוא לידי ביטוי באובייקט או במרחב".

רהיטים בגוון ניטרלי של אליתה ליוינג. אליתה ליוינג,
גוון אדמה ניטרלי, שקל לשלב בעולמות תוכן שונים. ההימור של אורלי גוהר בן הרוש/אליתה ליוינג

"כל צבע משפיע עלינו פסיכולוגית, ברמה הרגשית, לכן יש לי תחושה שהגוון של 2021 יהיה דינמי, מלא חיות ועוצמתי", אומר מעצב הרהיטים יפרח בן צבי. "יש לי תחושה שפנטון יבקשו הפעם לפזר מסר של תקווה ולכן הגוון יהיה ממשפחת האדומים או הכתומים. קשה בשלב זה לומר האם הוא יהיה פסטלי ומרענן, או מעושן שמשדר מימד מעט יותר תיאטרלי וקודר. מאוד יכול להיות שקברניטי החברה יחליטו להמשיך ולדבוק בצבעי תבלין כמו כורכום, קינמון ופפריקה שמאוד פופולריים לאחרונה ומהווים עוגן מצוין לרהיטי ולפרטי עץ, קש, ראטן ופריטים טקסטורליים נוספים עשויים יוטה ופשתן, שיוצרים מראה עשיר מבלי להשתלט על החלל".

תכנון ועיצוב רהיטים- יפרח בן צבי, צילום. שי אפגין,
צבעי תבלים, כמו כורכום, קינמון ופפריקה. ההימור של המעצב יפרח בן צבי/שי אפגין

אבל אולי לא גווני האדמה, אלא גוון טבעי אחר יזכה לבכורה השנה - הירוק. הבטן של מירי בלבול, מומחית הום סטיילינג ובעלת בית הספר סקולה אומרת לה שהכיוון השנה יהיה לירוקים. "יש לי תחושה שפנטון יבחרו השנה בגוון ירוק חי ורענן שיסמל תקומה ואופטימיות אחרי שנה קשה. למרות שמדינות רבות בעולם נמצאות כרגע בסגר שני ואוטוטו שלישי, בשורת החיסונים העניקה שביב של אופטימיות ואני מאמינה שזה יבוא לידי ביטוי בגוון שיבחר השנה, והוא בדרכו, יביא את האביב מוקדם מהצפוי הפעם. המנעד של הירוקים הוא מאוד רחב וקשה לדעת האם הגוון שיבחר יהיה עמוק ודרמטי או גוון בהיר ופרשי יותר".

לדברי בלבול, גווני הירוק מחיים זיכרונות טובים של סביבה טבעית ומרגיעה, גם בבתים הממוקמים בלב המטרופולינים הסואנים ובד בבד מייצרים טאץ' מתוחכם כל עוד מקפידים להשתמש בו במינונים הנכונים: "שלא כבעבר, הצבע הירוק מתקבל בשנים האחרונות כצבע לגיטימי בעיצוב הפנים. העובדה שכיום קיימים מגוון רחב של גווני ירוק עשירים, מתוחכמים, פסטליים ומעושנים פותחת פתח רחב ומאפשרת לצבע להשתלב בכל פינה". בלבול מזכירה גם שפנטון כבר פסעו בנתיב הזה לא מזמן, כשבחרו בגווןGREENERY כצבע השנה בשנת 2017.

עיצוב סקולה, בהנחיית מירי בלבול. נויה שילוני חביב,
כהה ודרמטי, או בהיר ופרשי? מומחית ההום סטיילינג מירי בלבול מהמרת על ירוק/נויה שילוני חביב

כמו בלבול, גם אלון בבג'ני, מנכ"ל ובעלים של רשת השטיח האדום סבור ש-2021 היא שנתם של הירוקים. הוא גם מעז להיות ספציפי יותר בהימור שלו, ומתנבא כי הצבע הנבחר של פנטון יהיה ירוק עמוק: "מעבר לאסתטיקה שלו, יש לצבע הזה גם חשיבות סימבולית. הוא מתחבר לערכים הנמצאים בראש סדר הראש העולמי, של שמירה על איכות הסביבה וחשיבה יותר ירוקה. הגוון המרשים הזה מתכתב עם המגמות החמות בעולם העיצוב כיום - המראה הטבעי וטרנד הבוהו שיק. הוא מככב בחלל הביתי בשנה האחרונה וניתן למצוא אותו בכל מקום, מחזיתות מטבחים ועד אריחים. הצבע הזה משדר אלגנטיות ותחכום, והוא מאפשר להכניס עניין ועושר למראה הבית בן רגע. זו גם הסיבה שמעצבים רבים בוחרים אותו כצבע קיר עבור קיר כוח מרכזי, שנותן את הטון בחלל כולו".

רשת השטיח האדום עיצוב וצילום מעין פיינשטיין. מעין פיינשטיין,
מתחבר לערכים של סביבתיות וקיימות. גם אלון בבג'ני הולך על ירוק/מעין פיינשטיין

צבע השנה של טמבור ל-2021: Morning Clay

בעוד כמה ימים, סביר שנוכל לבחון את ההימורים הללו מול המציאות, כשתצא ההכרזה הרשמית של פנטון על הצבע לשנה הבאה. אך בינתיים, חברת טמבור הישראלית כבר בחרה את צבע השנה שלה ל-2021 והכריזה על Morning Clay כגוון הנבחר שלה. מדובר בגוון חרס ורדרד מעושן שיש בו רכות נעימה של צבעי אדמה. והוא מתאים למבחר סגנונות עיצוב עדכניים - מודרני, סקנדינבי, תעשייתי-חם, אתני ואפילו בוהו-שיק. הוא משתלב מצוין עם גווני אדמה מעושנים מעט (חום, טרקוטה) וגם עם גווני ירוק וכחול, ויעבוד מצוין גם עם אלמנטים בזהב, נחושת, עץ, בטון, וברזל.

צבע השנה של טמבור לשנת 2021 חרס ורדרד morning clay. סטודיו shake,
גוון חרס ורדרד עם רכות נעימה של צבעי אדמה. morning clay צבע השנה 2021 של טמבור/סטודיו shake
  • עוד באותו נושא:
  • פנטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully