וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה תפתח מחר, אולמות התצוגה וממלכת הילדים יישארו סגורים

10.11.2020 / 15:09

הרשת חוזרת לפעילות ומדגישה כי על אף שהיא רשאית לפתוח באופן מלא, החליטה כי אולמות התצוגה, המסעדות וממלכת הילדים יישארו סגורים, זאת על רקע צו בג"ץ למדינה, המורה לה להסביר מדוע חנויות חיוניות מוכרות מוצרים "לא חיוניים"

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

ענקית הריהוט והמוצרים לבית איקאה הודיעה היום (שלישי) כי תחזור מחר לפעילות חלקית. "לאחר קבלת האישורים הנדרשים מאיקאה העולמית ובמקביל לקבלת חוות דעת משפטית הקובעת, כי עיקר פעילות חנויות איקאה הינו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, תחזור איקאה, החל ממחר, יום רביעי ה-11.11.20, לפעילות ותפעיל בשלב זה חלק מהמחלקות. זאת, לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות לתקופה ותוך עמידה בדרישות התו הסגול", נמסר בהודעת החברה. איקאה תחזיר מאות עובדים מחל"ת.

המחלקות שיפעלו בשלב זה הן: מוצרי חשמל למטבח, נורות, מזון, מטבחים, כלי עבודה, ברזים, כיורים, אינסטלציה, מזרנים, אביזרים חיוניים לאמבט, מוצרי כביסה וגיהוץ, אביזרי חשמל, אביזרי סלולר, סוללות וכלי אוכל. אולמות התצוגה בקומה העליונה, המסעדות וממלכת הילדים יהיו סגורים. מוצרי המחלקות הסגורות יהיו זמינים לרכישה באמצעות אתר "שפע אונליין".

איקאה, נתניה 3 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
פעילות חלקית בלבד, אבל לפחות יהיה פתוח. איקאה/ראובן קסטרו

עם זאת, יש לציין כי הודעת איקאה לא באה בחלל ריק. אתמול הוציא בג"ץ צו על תנאי למדינת ישראל, בשל עתירתן של קמעונאים על כך שחנויות חיוניות מוכרות מוצרים לא חיוניים כמו צעצועים. בג"ץ הורה למדינה להסביר מדוע לא יתוקנו תקנות הקורונה באופן שיתיר לעסקים המקיימים פעילות חיונית למכור מוצרים שיוגדרו חיוניים, ואלו בלבד, בעת שנאסרת פעילותם של העסקים שאינם מקיימים פעילות חיונית. במהלך הדיון פנה כבוד השופט סולברג את אל עו"ד ספדי עטליה "אם גברתי אומרת שיש חנות שמוכרת מוצרים לא חיוניים, גברתי אומרת שלא נאסור עליהם, אבל חנות שעד עכשיו לא מכרה צעצועים - למה לאפשר להם היום למכור אותם?"

הצו לא הוגש כנגד איקאה, שכאמור לא הייתה פתוחה עד כה, אך בחברה העדיפו שלא לפתוח בכל זאת את מחלקת הצעצועים.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully