וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחנו באחדותנו: העוצמה שבעיצוב מונוכרומטי

הקונספט של שילובי צבעים הוא כל כך בסיסי בתחום עיצוב הפנים, עד שלפעמים שוכחים שאפשר גם לעצב חלל בצבע אחד בלבד. כשמבינים איך לעשות את זה נכון, עיצוב מונוכרומטי יכול לייצר חללים עשירים ומלאי עניין

עיצוב מונוכרומטי טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
קל לביצוע גם בלי ניסיון עיצובי ויוצר מראה מדויק ומתוחכם. סלון בקונספט מונוכרומטי/טולמנ'ס דוט

כולנו מתלהבים מקטלוגים נועזים, צבעוניים ונוטפי שיק. אך במציאות, בסופו של יום, בוחרים בגוונים "רגועים", מונוכרומטיים ובטוחים. זה נכון לגבי הלבוש שלנו ובטח באופן בו אנו מעצבים את ביתנו.

חללים מונוכרומטיים, או כאלה המעוטרים בגוונים של צבע עיקרי אחד, הם טרנד פופולרי בעיצוב פנים, שהולך ותופס תאוצה עם השנים ויש לכך סיבות מאוד טובות. שכבת גוונים של צבע אחד משותף, לא רק יוצרת מראה מדויק ומתוחכם, אלא גם קלה יחסית לביצוע, גם כשמחליטים לעשות את זה לבד, ללא עזרה של איש מקצוע מתחום העיצוב.

בחירה בעיצוב מונוכרומטי מתבססת על שימוש באותו גוון בכל האלמנטים בחדר, מהרצפה והקירות ועד לריהוט. גווני הצבע יכולים להשתנות לאורך ציר הגוון, מהכהה ביותר ועד הבהיר ביותר - ובכל זאת, הצליל המשותף הוא השילוב המונוכרומטי שעובר כחוט השני באותו מרחב עיצובי.

עיצוב מונוכרומטי טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
העיצוב המונוכרומטי מעצים אלמנטים אדריכליים שקיימים בחלל. חדר בעיצוב מונוכרומטי ורוד/טולמנ'ס דוט

המראה המונוכרומטי יעצים אלמנטים אדריכליים ומרקמים ייחודיים, ונגיעות צבע עדינות בחלל יאירו בזרקור מיוחד את הצבע המונוכרומטי שנבחר להתבלט ולהיות כוכב המופע. היופי בעיצוב מונוכרומטי, כאמור אינו מוגבל רק ללבנים, אפורים ושאר גוונים ניטרליים. גם צבעים נועזים יותר כמו כחול, ירוק, ורוד ואפילו לילך יכולים לעבוד נהדר בכל אחד ואחד מחללי הבית.

מאיפה מתחילים? איך בוחרים את צבע הבסיס? כמה צבע זה יותר מדי? מה ניתן לעשות כדי למנוע מגוון כלשהו להיות שטוח ונוקשה ללא עומק ותנועה? הטיפ הראשון הוא לבחור בצבע שאוהבים, משום שאנחנו הולכים לראות הרבה ממנו. בנוסף, חשוב לחשוב על הפונקציה של החדר ועל התחושה שהוא אמור לייצר. כבר הוכח מזמן שצבעים משפיעים על מצב הרוח, כך שההבנה בנוגע לתכונות ומשמעות הצבע תסייע לבחור נכונה את הגוונים שיעצבו את אותו החלל.

עיצוב מונוכרומטי טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
גם צבעים נועזים יותר יכולים לעבוד נהדר בכל אחד ואחד מחללי הבית. חדר בגווני תכול מעושן/טולמנ'ס דוט

הנה עוד 3 כללים חשובים שכדאי לזכור כשהולכים על עיצוב מונוכרומטי:

1. התחילו בקטן
אם אתם לא מעצבים מקצועיים וזו ההתנסות הראשונה שלכם עם הסגנון הזה, מומלץ להתחיל עם חלל קטן כמו חדר אמבטיה או שירותי אורחים, אלו יכולים להיות זירת אימונים נהדרת והאופי שלהם מתאים במיוחד לתכנית עיצובית מונוכרומטית ונקייה. שימוש בצבע אחד הוא מרגיע, ובאופן כללי, נחמד שחדר האמבטיה מרגיש קצת זן.

קוסנטינו Dekton Bathroom - Helena עיצוב מונוכרומטי. קוסנטינו,
זה נחמד שחדר האמבטיה מרגיש קצת 'זן'. חדר רחצה בעיצוב מונוכרומטי לבן עם משטחי Dekton/קוסנטינו

2. שחקו עם מרקמים
השונות במרקם מייצרת עניין ותנועה ומונעת מהגוון להראות או להרגיש שטוח. כמובן שמה שעוד יעזור לזה זה לבחור מראש בצבע חצוף או נועז. שימוש בצבעים חזקים בדרך זו אינו שונה מיצירת חדר לבן או כל חדר שמשתמש בווריאציות של בז' או אפור. ולפעמים ככל שהצבע עשיר ועמוק יותר, כך הוא מרגיע יותר.

3. הוסיפו טון מנוגד
פריט הצהרתי בצבע מנוגד מוסיף עניין ויזואלי - גם אם מדובר בכרית נוי או בגוף תאורה. טכניקה זו של כיפוף הכללים משחררת טיפה את החוקיות, נותנת מקום למשחק שהרי בעידן של היום לא הכול צריך להיות מושלם על פי הכללים.

עיצוב מונוכרומטי טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
פריט הצהרתי בצבע מנוגד מוסיף עניין ויזואלי/טולמנ'ס דוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully