וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי התחזית: הולך להיות כחול עמוק עם נגיעה של קינמון

תחזית הטרנדים לשנת 2021 מסמנת צבע אחד דרמטי שהולך לבלוט במיוחד, לצד צבעי האדמה שימשיכו איתנו מהשנה שעברה. וגם: איך לבחור צבע נכון לחלל שלא יהיה 'ערפד אנרגטי' וישאב מכם את כל הכוחות?

עיצוב סיגלית לביאב, בוגרת ביהס לעיצוב פנים ברברה ברזין. סיון מויאל,
בשנה הבאה יהיה צבעוני. עיצוב סיגלית לביאב, בוגרת ביהס לעיצוב פנים ברברה ברזין/סיון מויאל

אם גם אתם מרגישים קצת שפופים לאחרונה ומצב הרוח שלכם לא משהו, זה לגמרי בסדר - אתם לא לבד. הסגר השני והקורונה שמסרבת להתפוגג הם טריגר מצוין להתנתק "מהכאן והעכשיו" ולהתעדכן, מוקדם מהרגיל, בטרנדים ובמגמות שצפויים לנו בשנה האזרחית הבאה, שבניגוד לעגמומיות האפרורית של 2020, הולכת להיות צבעונית במיוחד.

נראה שגם בתי העיצוב והמותגים הבינלאומיים השונים הפנימו את רוח התקופה והבינו שמה שכולנו רוצים וצריכים כדי להעלות את המורל היא זריקת צבע: על פי הטרנדולוגים המובילים ואתרי העיצוב הבינלאומיים הבולטים, בניגוד לכל הציפיות וההערכות 2021 תהיה אחת השנים הצבעוניות אי פעם. כפי שזה נראה כרגע הצבע ישתלט לנו לא רק על הקירות אלא גם על פריטי הריהוט, גופי התאורה, הטקסטיל והאקססוריז.

עיצוב עדי אראל, בוגרת ביהס ללימודי עיצוב פני ברברה ברזין,. שי אפשטיין,
יש צבעים שיכולים להיות ערפדים אנרגטיים. עיצוב עדי אראל, בוגרת ביהס ללימודי עיצוב פני ברברה ברזין/שי אפשטיין

לדברי ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בי"ס ללימודי עיצוב פנים, "לא תמיד אנחנו מודעים לכך אבל לצבעוניות שאנחנו בוחרים לבית שלנו יש השפעה אדירה על התחושות והאנרגיות שלנו. מעבר לוויזואליות שלו הוא משפיע עלינו פסיכולוגית לכל דבר: על הלך הרוח האישי ועל הדינמיקה בין בני המשפחה - צבעוניות מסוימת יכולה למלא אותנו באושר וברוגע בעוד שאחרת היא "ערפד אנרגטי" לכל דבר שעלול לשאוב את האנרגיות ולהכניס את בני הבית למרה שחורה, לכן חשוב מאוד לבחור את הצבעים בצורה מאוזנת ושקולה. כל גוון הוא למעשה תדר חשמלי הנקלט במוחנו, ומפעיל אזורים שונים בו לכן אנו מושפעים מגוונים בכל אחת מרמות הקיום שלנו - הרמה הפסיכולוגית והרגשית כאחד".

אליתה ליוינג. יחצ חול,
הצבע לא חייב לבוא לידי ביטוי דווקא על הקיר. כורסא של אליתה ליבינג/יחצ חול

לשיטתה של ברזין, צבע לא חייב לבוא לידי ביטוי רק על הקיר: "צריך להפעיל שיקול דעת ולהבין עד כמה אנחנו רוצים שהצבע ישלוט בחלל ובאיזה אופן, לא כולם אוהבים שהבית שלהם משדר אווירה תיאטרלית ונועזת וזה לגמרי מובן. במקרים כאלה אפשר ומומלץ ליצור מעטפת יותר ניטרלית ושקטה - חברות הצבע מציעות היום מגוון כמעט אין סופי של גוונים במניפת הצבעים שלהם כך שניתן למצוא שם תחליפים ראויים ללבן הסטנדרטי שגם העדינים שבהם מכניסים ממד של חמימות ועומק לחלל. בתוך כך, בעוד המעטפת נשארת קלאסית וניטרלית מתחילים לבנות את נראות החלל טון על גבי טון בהדרגה מהגוונים הבהירים לכהים יותר, בטכניקה שנקראת דגרדה. כך, את הרהיטים הגדולים שיש להם מסה מומלץ לבחור בצבעוניות מעט יותר כהה ואת עיקר הדרמה והעושר הצורני מייצרים בעזרת פריטי אבזור כמו אקססוריז, האמנות, הכריות והטקסטיל - שם ניתן להעז גם בטקסטורות ובדוגמאות ועדיין, לשמור על איזונים שלא יצרו התנגשויות".

כחול עולה

אם להסתמך על המומחים והטרנדולוגים בעולם, הצבע שיבלוט בין כל הצבעוניות העזה שצפויה לנו בעונה הקרובה הוא גוון כחול שנקרא NAVAL, אותו יצרה ענקית הצבע האמריקאית sherwin-williams. מדובר בגוון של כחול כהה במיוחד שיש שמגדירים אותו כשחור החדש. הוא אלגנטי ועדכני ועל אף שיש לו נוכחות מאוד חזקה ועוצמתית סביר שנראה אותו משמש גם לצביעת חללים שלמים.

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ חול,
נוכחות עוצמתית ואלגנטית. חלל מעוצב בגווני כחול עמוק/יחצ חול

לדברי רננה אזולאי, מנהלת קשרי הלקוחות של אליתה ליוינג, לצד כחול ה-NAVAL יבלטו עוד גוונים דרמטיים ועזים אותם נראה משולבים באלמנטים מרכזיים ובולטים במרחב הביתי כמו טקסטיל, אביזרים, פרטי ריהוט וגופי תאורה: "הצבעוניות היא מאוד מגוונת וכבר הרבה שנים לא הפגינו בתי העיצוב כזאת תעוזה. מצד אחד אנחנו רואים את הזהב, הפליז והשחור, וצבעים דומיננטיים כמו תכלת, כחול, כתום וירוק בקבול ומצד שני גם המון פריטים בצבעוניות פסטלית. לצבעוניות מתווספת גם הטקסטורה שרק מעצימה ומדגישה יותר את האובייקט. בתוך כך בולטים מוצרים ששומרים על צבעוניות בולטת שלקוחה מהטבע אך בגרסה הבולטת והנועזת יותר".

אליתה ליוינג. יחצ חול,
"כבר שנים שבתי העיצוב לא הפגינו כזאת תעוזה". אליתה ליבינג/יחצ חול

יש גם גוונים שלא מיצו את עצמם בשנת 2020 ולכן ימשיכו איתנו לתוך השנה הבאה, כמו למשל הטרנד של צבעי האדמה החמים. "אנחנו רואים שפע של טפטים וחיפויי קיר בצבעי תבלינים בגוונים כמו כורכום, קינמון ופפריקה - אדומים, כתומים וחומים שמהווים עוגן מצוין לרהיטי ולפרטי עץ, קש וראטן שגם הם בולטים בקולקציות החדשות", אומרת שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של חברת גולדשטיין גלרי טפט. לדבריה, "הפריטים הם יותר טקסטורליים כך למשל הטפטים עשויים מחומרים טבעיים כמו יוטה ופשתן שיוצרים מראה רב מימדי ועשיר מבלי להשתלט על החלל".

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ חול,
טפטים מחומרים טבעיים עם מרקם בולט שיוצר מראה רב מימדי ועשיר/יחצ חול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully