וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה בסגר? 10 טיפים שיעזרו לכם עם זה

מגיפה היא ממש לא זמן אידיאלי למעבר דירה, ובכל זאת לא מעט אנשים מחליפים מקום מגורים בימים אלה, בין אם זו חזרה לבית ההורים או מעבר מחוץ לעיר כדי לחסוך בעלויות. כך תעשו את זה בצורה הכי בטוחה שאפשר

בווידאו: אכיפת תקנות הסגר/צילום: דוברות משטרת ישראל

ימים אלו הרוויים בחוסר ודאות ונתוני תחלואה גבוהים אינם תקופה אידיאלית או מומלצת למעברי דירה. מעבר דירה כרוך בסיכונים רבים, כולל חשיפה לאנשים שנמצאים במקומות רבים, קשר עם אנשים שאינם בני הבית ועוד. אלו ועוד, הן הסיבות לכך שרבים נמנעים או דוחים מעברי דירה בתקופה זו. עם זאת, מעבר דירה אינו אסור במסגרת ההגבלות על הציבור בסגר הנוכחי וניתן לבצע אותו, כמובן תוך הקפדה על כל ההנחיות.

נתונים שנאספו מחיפושים והשוואות של מיליוני משתמשים בצפון אמריקה ואירופה, מצביעים על כך שישנה עלייה משמעותית בהתעניינות וברצון במעברי דירה, שמובילה לגידול במעורבות וברצון להשוות בין השירותים (בגלל הרגישות למחיר וגם בגלל הרצון לשירות יעיל ובטוח לתקופה זו). מחברת נטורל אינטליג'נס, שאספה את הנתונים ומסייעת לעשרות מיליוני צרכנים לקבל החלטות רכישה בצורה מושכלת, נמסר כי מדובר בתופעה עולמית ויש להניח כי המגמה זהה גם בארץ.

מגיפת הקורונה העולמית גורמת לכך שצעירים מעוניינים לחזור לגור עם ההורים או לעבור מחוץ לעיר בכדי לחסוך עלויות ולהימנע מיוקר המחייה בערים הגדולות. מנתוני נטורל אינטליג'נס עולה כי השוואות וחיפושים בין שירותים כגון משאיות הובלה, שירותי קונטיינרים וקופסאות להובלה עלו בכ-30-40 אחוזים במהלך החודשים האחרונים.

אז אם אתם בכל זאת צפויים לעבור דירה בשבועות הקרובים, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם וכדאי שתכירו:

עוד בוואלה!

חומה או מגדל: כך הקורונה גרמה לנו לעזוב את העיר ולחזור לכפר

לכתבה המלאה
אריזת ארגזים למעבר דירה. ShutterStock
לא זמן אידיאלי למעבר, אבל לא תמיד יש ברירה. איש אורז ארגז/ShutterStock

1. תהיו יצירתיים:

בימינו אנחנו מעדיפים להימנע מלהיפגש עם אנשים זרים פנים אל פנים ולכן עדיף לנצל כמה שיותר פתרונות וירטואליים קיימים. זהו לא מצב אידיאלי אך ברחבי העולם זו תופעה מקובלת. נסו לדבר עם חברות הובלות שונות ובדקו אם הם מוכנים לתת הצעת מחיר מקוונת או הערכה וירטואלית ראשונית של הובלת החפצים השונים. תוכלו לעשות זאת באמצעות Facetime, Zoom או בשליחת תמונות וסרטונים. בהערכה הראשונית תוכלו להכיר את המוביל ולשאול אותו גם על נהלי הבטיחות בהם הוא נוקט כדי לשמור על בריאות המעורבים ובעצם תחסכו לכם אי נעימויות בעתיד.

2. כפפות ומסכות:

גם אם אתם מקפידים על שטיפת ידיים, וודאו שאתם והמובילים שבחרתם נוקטים באמצעי מגן ראויים. כך תמנעו הפצה של פתוגנים מזיקים בבית החדש ובחפצים המובלים, איתם תבואו במגע בהמשך. בנוסף, שמרו על מרחק של 2 מטרים מכל אדם שאינו מתגורר איתכם בבית.

3. חיטוי:

בצעו חיטוי גם של הדירה או הבית שאתם עוזבים וגם של זה שאליו אתם עוברים. זאת על מנת לוודא שאף אחד לא בא במגע עם חיידקים או זיהומים שנשארו על משטחים כלשהם. זה כולל את כל המשטחים, הברזים, ידיות הדלתות ועוד. בזמן פריקת החפצים בבית החדש כדאי לחטא את כל הפריטים החדשים (שהגיעו מחנויות או משלוחים ולא מהבית הקודם שלכם) ולהיפטר מהאריזות השונות.

מובילים עם מסיכות נושאים ארגזים. ShutterStock
ודאו שכל נותני השירות מקפידים על מסיכות, ריחוק חברתי ושטיפת ידיים. מובילים עוטים מסיכות/ShutterStock

4. תשאלו שאלות:

אם אתם נעזרים בחברת הובלות, ודאו שזו חברה לגיטימית ושהם מקפידים על זהירות ושומרים על הוראות הבטיחות. אל תפחדו לשאול את השאלות שאתם רוצים לשאול, אלו שאלות נחוצות על מנת לוודא שהם נוקטים באמצעי הזהירות הראויים בכל הנוגע לבריאות שלכם ומשפחתכם. שאלו מה החברה עושה כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את שלומם של עובדיה ולקוחותיה, ובאילו אמצעי מניעה הם נוקטים.

5. אל תקחו חומרי אריזה מאנשים אחרים:

אל תשאילו חומרים להובלה כגון ארגזים, דבק לאריזות וכדומה מאנשים אחרים. וירוס הקורונה יכול להישאר על משטחים שונים במשך כמה שעות עד כמה ימים, וזה כולל גם קרטונים. כמו כן, וודאו שלא לקחתם קופסאות קרטון משומשות מחנויות חיצוניות. עדיף להשתמש בארגזים חדשים במידת האפשר, או בכאלו שכבר יש לכם בבית.

6. הגבילו את מספר המובילים/ העוזרים:

הגבילו את מספר האנשים שאתם נעזרים בהם, בין אם זה חברים או מובילים, וודאו שכולם מקפידים על כל אמצעי ההגנה הנחוצים. אם אתם משתמשים בחברת הובלות, נסו שיהיו כמה שפחות עובדים בסביבה. בנוסף, וודאו שלא תחרגו מהמגבלה החוקית בהתאם להנחיות הריחוק החברתי.

חומרי אריזה למעבר דירה. ShutterStock
אל תקחו חומרי אריזה מאנשים אחרים. ארגזים, ניילונים ונייר דבק/ShutterStock

7. שמרו על ריחוק חברתי מאלו הנמצאים בבית החדש:

כשעוברים לדירה חדשה לרוב יש צורך בשירותיהם של כל מיני אנשי מקצוע ונותני שירות, פרט למובילים. קשה לצפות מראש עם כמה אנשים תצטרכו לבוא במגע בימי המעבר, לכן התרחקו 6 מטרים זה מזה ככל האפשר והציעו אפשרות לשטיפת או חיטוי ידיים עבור אנשים שזה עתה נכנסו לבית החדש. בנוסף, הביאו אתכם גם ספריי חיטוי או מגבונים לפריטים כמו ידיות דלתות וברזים.

8. וודאו שחברת ההובלות ששכרתם גמישה:

אלו זמנים חסרי ודאות, ואנחנו אף פעם לא יודעים מה עשוי להידחות או להשתנות. ודאו שחברת ההובלות מבינה שיום המעבר שלכם עשוי לא להתנהל בדיוק כפי שתוכנן ושהם מוכנים להיות גמישים במקרה שתצטרכו לתאם מועד חדש להובילה בהתראה קצרה. אם אתם מגלים שאתם צריכים לבטל או לשנות משהו, הודיעו לחברה בהקדם האפשרי. וקחו בחשבון שגם אתם תצטרכו אולי להיות גמישים כלפי החברה במקרה של אילוצים מכיוונה.

9. שטפו ידיים:

ודאו שאתם וכל האנשים סביבכם זוכרים לשטוף ידיים באופן קבוע, במיוחד כשנכנסים מבחוץ או נוגעים במשהו שרבים אחרים נגעו בו לפניכם (ידיות של דלתות, למשל). שימו לב שלכולם יש גישה לסבון ומים, הניחו סבון ומגבות ליד כיורי המטבח והאמבטיה, וזכרו לשטוף את הידיים במשך 20 שניות לפחות, כדי להבטיח ניקיון יסודי.

10. תהיו אחראיים:

אם אתם חושבים שאולי נחשפתם לווירוס, הודיעו לכל מי שהייתם איתו במגע, כגון חברת ההובלות, חברים, אנשי מקצוע, נותני שירות, שליחים וכו'. ודאו שכל מי שבאתם איתו במגע מודע לכך. זה חשוב על מנת שנוכל לעצור את ההתפשטות במידה ונדבקתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully