וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבשלת עיצוב

בשיתוף arcdb

17.9.2020 / 10:16

מעצבת הפנים ענת גפסו אקילוף מאמינה שהלב של הבית הוא המטבח. הרקע שלה בנגרות עוזר לה לייצר בתים שהם פיסת אמנות

ענת אקילוף. שחר אבו,
ענת אקילוף/שחר אבו

דווקא מי שהגיעה כמעט במקרה לעולם העיצוב, החליטה להישאר בו ומציעה בשורה חדשני' המשלבת קווי עיצוב עמם היא מזוהה. כשענת גפסו אקילוף עמדה לפני שיפוץ הבית שלה, שנים לפני שהחליטה לעסוק בעיצוב פנים, היא החליטה לעצב לבדה את הבית שלה.

"התחלתי לשרטט לבד את הבית במחשב, תכננתי את המטבח ועיצבתי את הריהוט. לקחתי את התוכניות שעיצבתי לנגר, הנגר התרשם מהתוכניות שהגשתי לו וברגע שהבין שאני זו שתכננתי אותם החליט במיידי לקלוט אותי לעבודה אצלו ללא ניסיון קודם, פשוט האמין בי. הוא לימד אותי בתחילת הדרך ונתן לי את הכלים הראשונים להשתלב בתחום העיצוב , והתחלתי לעבוד כמעצבת מטבחים ריהוט ונגרות. במקביל הייתי מעורבת גם בפן הטכני. בנגרות יש המון שיטות עבודה ברמת הייצור. לנגרים קל מאוד לעבוד איתי כי אני מדברת בשפה שלהם".

ענת אקילוף. דייגו רוזמן,
ענת אקילוף/דייגו רוזמן

"לאחר 3 שנים החלטתי לקחת את זה צעד קדימה ונרשמתי ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. במהלך השנים התפתחתי בתחום ובמקביל לעבודה כבר התחלתי לעצב בתים ללקוחות שבאו לתכנן את המטבח או פריטי נגרות אחרים. בדיעבד הבנתי שתחום העיצוב זה משהו שתמיד היה חלק ממני. כנערה הייתי מעצבת חדרים של חברות כתחביב, אבל אף פעם לא חשבתי על הכיוון הזה".

ענת אקילוף. שחר אבו,
ענת אקילוף/שחר אבו

"את האהבה לחומר של עץ ולנגרות באופן כללי אני מביאה גם לקו העיצובי שלי, שמתמקד בנגרות. אני אוהבת לעשות שימוש באלמנטים של נגרות, חיפויי עץ ומינימליזם בכל מה שקשור לפריטים. אני חושבת שבית עם חיפוי קיר מעץ שמאחוריו מסתתרת דלת לחדר או ארון, נותן אפקט הרבה יותר גדול מהרבה פריטים עיצוביים קטנים שמפוזרים בחלל. אני פחות מתחברת לקו של הרבה אקססוריז, במיוחד שאנחנו יכולים להכניס לחלל פרט אחד שיתפוס את תשומת הלב".

ענת אקילוף. דייגו רוזמן,
ענת אקילוף/דייגו רוזמן

"ההחלטה לצאת לעולם העצמאות התקבלה לאחר שעברתי למרכז. עבדתי במשך 14 שנים בתחום ומצאתי את עצמי המון פעמים משתפת פעולה עם מעצבי פנים, שבעצם אני הייתי אחראית על העיצוב והתכנון מאחוריי הקלעים. הבנתי שאני יכולה להתקדם ולפני למעלה משנה התחלתי את דרכי כעצמאית. אני מאוד אוהבת להתעסק בעיצוב פנים ובכל הנושא של חלוקת החלל. מה שמדריך אותי בתכנון ובעיצוב הוא הצורך של הלקוח. לפני שאני מתחילה לתכנן ולעצב אני נכנסת לנעליים של הלקוח, לומדת את הצרכים שלו על ידי המון שאלות שאני שואלת, מתוך הבנה שכל בית הוא שונה ולכל בית יש את ההתנהלות השונה שלו".

ענת אקילוף. שחר אבו,
ענת אקילוף/שחר אבו

"מבחינתי הבית הוא הלב הפועם. אני מאמינה שעיצוב הבית משפיע עלינו בצורה ישירה בחיי היום יום - אם הבית מבולגן ואם הוא לא משרת את הצרכים שלנו, זה יוצר אצלנו תחושה של אי שקט הפוך ממה שאמור להוות בשבילו בסופו של דבר עוגן, ביטחון, שלווה ורוגע. בנוסף בית שמעוצב כמו בקטלוג לא תמיד יהיה נכון ללקוח, צריך לשלב גם אלמנטים אישיים וסנטימנטליים של הלקוח על מנת שהלקוח ירגיש מחובר לבית".

ענת אקילוף. דייגו רוזמן,
ענת אקילוף/דייגו רוזמן

"החלק האהוב עלי ביותר בעיצוב הוא תכנון המטבח. לדעתי זו נישה מאוד חשובה וחייבים להתייחס לכל הנושא של הנדסת אנוש ולכל פרט הכי קטן. לדוגמא אנשים הסובלים מכאבי גב בזמן שהם מבשלים או שוטפים כלים לא מודעים לכך שזה נובע מאי התאמה של גובה השיש לגובה המשתמש. בסופו של דבר מרכז הבית הוא המטבח - זה הרהיט הכי חשוב ויקר שיש בבית, אנחנו מבלים בו שעות, נמצאים בו מדי יום והוא זה שרוקם את הזיכרונות המשפחתיים שלנו. הרי מי מאיתנו לא זוכר את הריחות והבישולים מבית ההורים או סבא וסבתא".

לעמוד של ענת גפסו אקילוף

ענת אקילוף. שחר אבו,
ענת גפסו אקילוף/שחר אבו
בשיתוף arcdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully