וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגשימת החלומות

בשיתוף arcdb

16.9.2020 / 14:03

מעצבת הפנים סיגל מלכה השאירה מאחור קריירה מצליחה והגשימה חלום כאשר יצאה לדרך חדשה ומצליחה לא פחות בעיצוב פנים, שם היא מגשימה את החלומות של לקוחותיה

סיגל מלכה. מאור מויאל,
סיגל מלכה/מאור מויאל

את הכתבה הבאה כל מי שאוהב עיצוב פנים, ובמיוחד מי שאי פעם חלם להיכנס לעולם הזה, חייב לקרוא. אבל לא רק, הסיפור של סיגל מלכה, מעצבת פנים המתמחה בתכנון ובליווי פרויקטים פרטיים ומסחריים, עם התמחות בעיצוב וילות יוקרה משלבי הבניה המוקדמים, ובתכנון ועיצוב חללים מסחריים, מספר סיפור של הגשמת חלום, או יותר נכון - הגשמת הייעוד.

"תמיד קינן בי הרצון והחשק ליצירה. אחרי שנים ארוכות בתפקידי מפתח בעולם התעשייה, עם שני תארים אקדמיים, היה לי ברור שאני אעשה הסבה לעולם של עיצוב הפנים. זה משהו שכל החיים בער בי וקינן בי ובמשך כל הקריירה עסקתי בנושאים שקשורים ליצירה כמו תכשיטנות או עיצוב מארזים ליולדות", מספרת סיגל, נשואה ואמא לשלושה בנים, המתגוררת עם משפחתה בישוב עומר.

סיגל מלכה. אלעד גונן,
סיגל מלכה/אלעד גונן

"כל עוד היינו זוג צעיר עם ילדים צעירים, לא יכולתי ויותר מזה, לא העזתי, לעזוב הכל ולהתחייב לעולם של עיצוב פנים. אחרי שהילדים גדלו אזרתי אומץ וזיהיתי שזה הזמן המתאים להגשים את החלום. במקביל לעבודה, התחלתי ללמוד את התחום של עיצוב פנים, עד שהרגשתי מוכנה, בשלה ואפויה. באתי לזה בצורה הכי מקצועית שיש - תכננתי הכל לפרטי פרטים, בניתי תכנית עסקית ותכנית שיווקית, בניתי מיתוג, הייתה לי תכנית מאוד סדורה, ידעתי למי אני פונה ואיך אני מתחילה".

סיגל מלכה. אלעד גונן,
סיגל מלכה/אלעד גונן

מכאן מתחיל סיפור ההצלחה של סיגל בעולם עיצוב הפנים, שזוכה לביקוש גבוה ונחשבת למעצבת מבוקשת בתחום בו היא פועלת.

מדוע לדעתך את זוכה להצלחה בתחום, בזמן יחסית קצר?

"אני חושבת שזה קשור מאוד להכנה שעשיתי. היציאה לשוק בתור עצמאית צריכה להיעשות בהכנה נכונה, לא מספיק רק כשרון וידע. זה נכון אגב לכל תחום ולא רק לתחום העיצוב. במקרה שלי, אחרי שבניתי את ההכנה הנכונה, העבודה שלי עברה מפה לאוזן. ההצלחה באה מפרויקט לפרויקט וכל פרויקט שעשיתי גרר הדים והביא עימו פרויקטים נוספים. אחרי חמש שנים בתחום אפשר לזהות אצלי קו עיצובי מאוד ברור, ולשמחתי אני זוכה לפניות רבות, שלא תמיד אני מצליחה לתת לכולן את המענה".

סיגל מלכה. אלעד גונן,
סיגל מלכה/אלעד גונן

אילו כלים פרקטיים את ממליצה למי שרוצה לצאת לדרך עצמאית?

"כמו שאמרתי, ההכנה היא מאוד חשובה. אני ממליצה להיצמד ולהתייעץ עם אנשים שכבר עשו את הדרך הזאת ולקבל מהם טיפים מעשיים. הדבר החשוב ביותר הוא הכנה של תכנית עסקית ותכנית שיווקית. צריך להיעזר בכל הקשרים שעומדים לרשותנו, כדי להגיע לאנשים שיוכלו לפתוח לנו את הדלת לעסקה, אפילו עסקה קטנה. אנחנו חייבים לדעת למי אנחנו פונים. בנוסף, צריכים להבין איך אנחנו מתמחרים אותנו ויותר מזה - איך סוגרים את העסקאות שאנחנו מגיעים אליהן. בדיוק בימים אלו אני שוקדת על סדנאות שעומדות להיפתח בקרוב, שיתנו כלים מעשיים ליציאה לעצמאות, שנולדו מהצורך שלא לא מעט מעצבים ומעצבות צעירים שפונים אליי כדי לקבל עזרה וייעוץ".

אילו טיפים את יכולה לתת למי שבוחרת בדרך הזאת?

"לזהות אנשי מפתח כמו יזמים או ספקים שאליהם אפשר לפנות בצורה פרואקטיבית, לפנות לאנשים שיפתחו לנו דלתות בכל המעגלים שאנחנו מכירים, כי זה הפוש שאנחנו צריכים בהתחלה. בנוסף, עוד טיפ מאוד חשוב הוא עניין המיתוג. צריך לזכור שאנחנו הפנים של העסק ולכן תמיד תשימו את עצמכם בפרונט ותציגו שפה אחידה בכל מקום, שתייצג אתכם ותלווה אתכם בכל מקום - באתר אינטרנט, בפוסטים ברשתות החברתיות ועוד".

סיגל מלכה. מאור מויאל,
סיגל מלכה/מאור מויאל

"התא המשפחתי והתמיכה מהבית מאוד חשובה, כי בסופו של דבר המשפחה והבית מאוד משפיעים על מה שקורה איתנו. למזלי, התברכתי בבעל ובשלושה בנים מאוד תומכים. בעלי תמך בי, נתן לי את הגב והתמיכה לעשות את הצעד הזה, למרות שהייתי במשרה מאוד טובה. הוא ראה את אי הסיפוק שלי בעבודה ודחף אותי לעשות משהו שאני אוהבת. בעלי מתחרה בתחרויות איש הברזל, וכאחד כזה הוא מאוד משפיע על מה שקורה בבית, אנחנו מתנהלים בגישה שאומרת שאנחנו לא מפחדים להעז. אנחנו לא מפחדים מתעוזה, קופצים למים ויש לנו ביטחון שאפשר לעשות שינוי ולא לפחד מכישלון. זה המוטו בבית. הבן שלי למשל, מיד שסיים את השירות הצבאי יצא לעולם העסקים והיום הוא יזם מצליח בתחומו. אני מאמינה שכל מי שרוצה לצאת לדרך עצמאית, חייב לקבל את התמיכה והדחיפה מהבית".

לאתר של סיגל מלכה

לפייסבוק של סיגל מלכה

לאינסטגרם של סיגל מלכה

לעמוד של סיגל מלכה ב-ARCDB

סיגל מלכה. מאור מויאל,
סיגל מלכה/מאור מויאל
סיגל מלכה. אלעד גונן,
סיגל מלכה/אלעד גונן
בשיתוף arcdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully