וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לעיצוב הבית והמשרד

בשיתוף arcdb

14.9.2020 / 15:18

מעצבת הפנים יעל גיטלמן מאמינה שהדרך לחלום המעוצב לא פחות חשובה מהתוצאה. את הלקוחות שלה היא מלווה עד שהם מגשימים את החלום העיצובי שלהם

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

"המשרד שלי עוסק בעיצוב וביחס לאנשים". המשפט הזה מספר את סיפורו של המשרד של מעצבת הפנים יעל גיטלמן, שמתמחה בעיצוב פנים בתחום הפרטי ובתחום העסקי.

"המשרד מעצב חללים עבור אנשים. כל לקוח שמגיע אלינו הוא עולם בפני עצמו, עם רצונות, צרכים וחלומות משלו. כבר בתחילת התהליך אני נכנסת עמוק עמוק לעולם הלקוח, ממש נכנסת לנעליים שלו, כדי להבין מי הוא, מאיפה הוא בא, מה הרקע שלו ודרך זה נוצר העיצוב של הבית או של המשרד שלו".

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

גיטלמן עלתה לישראל מאורוגוואי לפני 15 שנים עם חבר שלה שהפך לבעלה ולאבא של שני ילדיה, בעקבות החלום הציוני. היא בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכללה למנהל ומשלבת בין המקצועיות הישראלית לבין החיוך הדרום אמריקאי, שעוזר ללקוחות שלה להיפתח בפניה ולהבין שיש מי שנמצאת לצידם לאורך כל התהליך.

"היחס לצד הליווי האישי והצמוד אלו דברים שאני לא מתפשרת עליהם והם חלק אינטגרלי מהמשרד. הדרך שהלקוחות עוברים איתי לא פחות חשובה בעיני מאשר התוצאה. תהליך השיפוץ הוא תהליך שדורש הרבה, הוא מאסיבי ואינטנסיבי והלקוחות צריכים אותי איתם, לכן חשוב לי מאוד שהלקוחות יעברו את התהליך הזה בצורה הכי נעימה שאפשר. אנחנו נגיע לתוצאה שהבית או העסק יראו בסופו של דבר טוב ומעוצבים, אבל הליווי והדרך שנעשה ביחד לא פחות חשובים".

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

מה סגנון העיצוב שאת מתמחה בו?

"אני מתמחה בסגנון מודרני-חם. אני שמה דגש וחשיבה על שימוש ושילוב של חומרים שונים, שבעיניי זה מה שהופך את החללים לעשירים, מעניינים וחמים יותר. הבחירה וההתאמה של החומרים שאני עושה נעשית בהתאם ללקוח - לסגנון שהוא בוחר ומעדיף, ולא פחות חשוב מזה - להיסטוריה שלו, שבמקרים רבים היא זאת שנותנת את ההשראה לפרויקט עצמו. אני לומדת ומבינה אותו כמה שיותר ומשם אני מבינה מה הוא רוצה וצריך".

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

מהם הטרנדים הבולטים שאת מזהה בישראל בתקופה האחרונה?

"היום אנחנו מזהים שימוש הולך וגובר בחומרים טבעיים ובאלמנטים מהטבע כמו עץ, אבן ומתכות שונות. אפשר לראות שזה בא לידי ביטוי במשטחים, חיפויי קירות ואפילו בריהוט. הצבעים הבולטים היום הם צבעי אדמה - מצבעים של חול ועד חמרה. זה בא לידי ביטוי גם בטקסטורות שונות ולא רק בצבע".

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

כיצד הקורונה משפיעה על עיצוב הבית ועל עיצוב מסחרי?

"התשובה לשאלה הזאת מתחברת לשאלה הקודמת. זה לא מקרי שיש את הבחירה בחומרים הטבעיים שדיברנו עליהם. אני חושבת שהנגיף מביא אותנו להסתגרות בבית של כל המשפחה ולא רק. הוא טרף את כל הכלים ושינה הרבה מאורך החיים שלנו וממה שהורגלנו אליו. גם בתקופה שהקורונה "חלפה" וכביכול חזרנו למעין שגרה, עדיין עברנו לעבוד מהבית למשל, וזה שינה הרבה בתפיסה העיצובית שלנו.

כל פרויקט חדש שאני עובדת עליו בתקופה האחרונה דורש פינת עבודה. אם מדובר שיפוץ טוטלי אז אני מתכננת מהתחלה כחלק אינטגרלי מהבית ואם זה פרויקט של הום סטיילינג, אני מחפשת פתרונות יצירתיים ליצירת פינת עבודה כמו שימוש בריהוט מתקפל או כזה שמשתלב עם החלל".

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

"בנוסף, העיצוב הפך להיות יותר פרקטי ומינימליסטי ויש רצון עז להכניס את החוץ הביתה. המענה המידי לזה בא לידי ביטוי בכל מיני דרכים, כמו הכנסה של צמחיה ירוקה לתוך הבית. גם החשיבה והדגש שאנחנו שמים היום על עיצוב חדר השינה השתנה. חדר השינה הפך להיות המקום האינטימי שלנו בבית ובעצם המקום היחידי בו אנו זוכים לפרטיות, ובהתאם היחס העיצובי אליו. עוד דבר שבא לידי ביטוי הוא הוספה של גופי תאורה שונים המעניקים לנו שליטה על האווירה במהלך היום, אותה אנחנו יכולים לשנות ולעצב באופן שונה בתוך הבית".

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל

מה הם הטיפים שלך למי שעומד לפני עיצוב הבית או המשרד?

"יש לי שלושה טיפים חשובים אותם אני אומרת ללקוחות לפני כל תחילת עבודה:

1. להבין את הצרכים לפני שיוצאים לשיפוץ - מה אתם רוצים להשיג, מה מפריע לכם, למה אתם עושים את השיפוץ ומה החלום שאליו אתם רוצים להגיע? אחרי שמבינים את התשובות לשאלות האלו, הרבה יותר קל להגיע לתוצאה שתהיה לנו טובה.

2. להגדיר מראש את התקציב - שיפוץ זה לא משהו שאנחנו עושים הרבה פעמים במהלך חיינו, לכן חשוב מאוד להבין ולהגדיר את התקציב מראש כדי לדעת במה אנחנו יכולים לעמוד.

3. למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר שילוו אתכם לאורך התהליך - חשוב לזכור שהבית משקף אתכם ולא את בעלי המקצוע, לכן חשוב למצוא את אלו שידעו להקשיב לכם".

לעמוד של יעל גיטלמן

יעל גיטלמן. מאור מויאל,
יעל גיטלמן/מאור מויאל
בשיתוף arcdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully