וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרגיש נוח ולחסוך כסף

בשיתוף arcdb

13.9.2020 / 14:26

בידוד תרמי וניהול אקלימי נכונים משפרים לנו את ההרגשה בכל חלל וחוסכים בעלויות. עושים סדר עם המומחים של "מלגול"

תרמלייף גג מדרשת רופין. באדיבות מלגול,
מדרשת רופין/באדיבות מלגול

כל אחד מאיתנו רוצה להרגיש הכי בנוח שאפשר, בין אם זה בבית, במשרד או בכל חלל אחר, אנו רוצים להרגיש בנוח ולתפקד בצורה יעילה. תחושות של חום, קור, לחות או קושי בנשימה בוודאי לא רצויות. כדי לפתור אותן, אנו משתמשים בבידוד תרמי וניהול אקלימי נכון, שגם עוזר לנו לחסוך בעלויות. כדי ללמוד על הפתרונות הטובים ביותר בשוק, נפגשנו לשיחה עם המהנדסת הדס וסרמן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח בחברת "מלגול".

שלום הדס. נפתח בשאלה החשובה ביותר - מהו בידוד תרמי?

"בידוד תרמי הוא מושג המתאר את היכולת של חומרים למנוע מעבר חום בין שני גופים בעלי טמפרטורה שונה. הבידוד התרמי מתבצע באמצעות 3 תהליכים פיסיקליים - תהליך ההולכה, מבוסס על היכולת של חומר לאפשר מעבר שטף חום מצידו האחד לצידו השני. בהתייחס לקירות בנייה, ככל שקיר המבנה בנוי מחומרים עם ערך הולכה גבוה, טמפרטורת הפנים מושפעת מטמפרטורת החוץ ולהיפך; תהליך ההסעה, מבוסס על תנועת מולקולות.

בחלל חדר/מבנה ישנן מולקולות מים באוויר. תנועת המולקולות מושפעת מזרמי אויר ומשינויי טמפרטורה. כדי לשפר את הבידוד ואת אקלים המבנה, חומר הציפוי של קירות הפנים צריך להיות בעל יכולת ספיגה ושחרור אדי הרטיבות, תוך שמירה על פני שטח יבשים; תהליך הקרינה, מבוסס על החזר קרינה שפוגע בחומר. ככל שצבע הקירות בהיר יותר החזר גבוה יותר, בנוסף, ישנה השפעה של עשרות אחוזים על החזר הקרינה, למבנה המולקולרי של חומר הציפוי".

בארץ קיים תקן לבידוד תרמי, מה משמעות התקן?

מאז שנת 1978 קיים בארץ תקן שנכלל בחוק התכנון והבנייה, כלומר, תקן זה הנו חוק לכל דבר ועניין. בתקן ישנן דרישות לבידוד תרמי לפי חלוקת הארץ לאזורי אקלים ובהתאם לייעוד המבנה. מטרתו הראשונית של התקן לבידוד תרמי בגרסתו הראשונה הייתה מניעת תופעת העיבוי שגורמת לעובש ורטיבות בתוך המבנה. התופעה נוצרת כאשר קירות החוץ של המבנה אינם מבודדים דיים, בהתאם לשינויי טמפרטורה ורמת הלחות סביבתיים. לימים הוחמרו דרישות התקן במטרה להפחית את צריכת האנרגיה הנדרשת לחימום ולמיזוג המבנים. היבט האנרגיה אף משליך ישירות על הפחתת הפגיעה בסביבה, היבט נוסף שקיבל משמעות ותנופה בשנים האחרונות. בידוד תרמי הינו תכונה אחת מני מספר תכונות בהן צריכה לעמוד מעטפת המבנה או הבית. התכונות הנוספות הינן עמידות בפני פריצת דליקה ובפני מעבר רטיבות".

אלו פתרונות בידוד מתקדמים קיימים בשוק?

"אנו עדים להתפתחות טכנולוגית בכל תחומי החיים. כך גם בענף הבנייה, הגם שהיא איטית יחסית. אחד הפיתוחים הייחודיים בשנים האחרונות בענף הבנייה הינו ציפוי תרמי הקרוי תרמלייף. תרמלייף מהווה פריצת דרך בתחום הבידוד התרמי וניהול אקלימי במבנים, בכך שהוא מבוסס על שני התהליכים, הסעה והחזר קרינה ובזכותם מקנה בנוסף לבידוד תרמי מעולה, גם אקלים נוח, אויר יבש ונקי (אנטי בקטריאלי ואנטי אלרגני) בפנים הבית ומונע עובש ורטיבויות על קירות הבית והתקרה. בנוסף, עובי הציפוי דק במיוחד, דבר המשפיע על שטח החלל בצורה משמעותית. היישום הנו קל ונוח ועל כן חוסך בעלויות ביצוע. לכל אלו מתווספת העובדה שתרמלייף הנו מוצר בנייה ירוק".

תרמלייף חוץ כפר גלעדי. באדיבות מלגול,
תרמלייף בכפר גלעדי/באדיבות מלגול

"פתרון מתקדם נוסף הנו הפומגלס. פומגלס או בעברית זכוכית מוקצפת, הוא שמם של לוחות מבוססי זכוכית ממוחזרת שעוברים תהליך התכה והקצפה, ממנו מתקבל חומר קל משקל המקנה בידוד תרמי גבוה במיוחד, שוות ערך לבידוד של מוצרים פולימרים מוקצפים. להבדיל מאותם החומרים הפולימרים, הפומגלס עמיד לחלוטין לאש, סיווגו עפ"י התקינה הישראלית הנו A1. הבדלים משמעותיים נוספים לטובת הפומגלס הנם חוזק הלחיצה הגבוה שלו ועמידותו המוחלטת בפני מעבר רטיבות. שילוב התכונות הטכניות של הפומגלס שם אותו בקדמת הטכנולוגיה לבידוד תרמי של מבנים בכלל ומגדלים ורבי קומות בפרט".

לעמוד של מלגול

פומגלס בחיפוי יבש פרויקט צוקי השמורה. באדיבות מלגול,
פומגלס בחיפוי יבש - פרויקט צוקי השמורה/באדיבות מלגול
בשיתוף arcdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully