וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב פנים גם לגיל הזהב

בשיתוף arcdb

13.9.2020 / 11:24

המבנה המשפחתי והצרכים משתנים ובמקרים רבים אף עוברים דירה. בני גיל הזהב משנים כיוון ומעצבת הפנים רחלי רט מספרת לנו על הטיפים החשובים לעיצוב פנים לגיל השלישי

רחלי רט. ישראל כהן,
רחלי רט/ישראל כהן

זוגות מבוגרים רבים מחליטים על שינוי בדיור לאחר שהילדים עוזבים את הקן. האופי והצרכים של הבית משתנים, ובין אם הם מחליטים לעבור לבית או דירה חדשים ובין אם הם נשארים בביתם הם צריכים ורוצים להתאים אותו לאופי החיים החדש שלהם. כדי לעשות זאת בצורה הטובה, שוחחנו עם רחלי רט, מעצבת פנים מומלצת, שבין היתר מתמחה בעיצוב ותכנון לגיל השלישי.

"שינוי ועיצוב מחודש של בית אינם משימה פשוטה, בוודאי שמדובר בלקוחות מהגיל השלישי", מספרת רחלי. "ישנה מסגרת תקציבית אשר בתחומיה צריך לנווט. קיימים רצונות שונים, ראיית עולם שונה וכן חלומות אחרים של גבר ושל אישה. הגיל משתנה ויוצר צרכים מחודשים בצמתים משתנים".

רחלי רט. נדב פקט,
רחלי רט/נדב פקט

"בשלב אמצע החיים יורד לחץ העשייה, נוצר מרחב, נותרת אנרגיה המחפשת כיוון. זאת, בשונה מהתקופות שבהן ההורות תובעת השקעה עצומה. ולכל אלה מתלווה תמיד הרתיעה משינוי. כי 'בעצם מה רע לנו כך?'. אני מספרת את זה מכיוון שככל שעובר הזמן, גוברת אצלי ההבנה שהקשבה אמיתית היא אבן היסוד לתהליך התכנון והעיצוב כולו. היא שמאפשרת להתחבר באמת לעולם הפנימי שיוצר לכל אחד את הבית הייחודי שמתאים לו בכל רגע משעות היממה ומייצג את מי שהוא באמת".

רחלי רט. נדב פקט,
רחלי רט/נדב פקט

בגיל השלישי נוצר שינוי בצרכים ובחשיבה, איך כדאי להתאים את הבית למציאות החדשה?

"אכן פעמים רבות זוגות מבוגרים מרגישים שהם רוצים לשנות. יש כאלו שמתגוררים בבית גדול וברגע שהילדים עוזבים את הקן הם מבינים שהם רוצים לעבור לגור בדירה קטנה יותר, או שהם רוצים לעבור להתגורר קרוב לילדים או אפילו לעבור למגדל מגורים. בנוסף, פעמים רבות הצרכים הפיזיים משתנים ולכן צריך להתאים את הבית למציאות חדשה. בד"כ מספר החדרים בבית מצטמצם - דבר שמחזק את תחושת הביטחון, ואנחנו רואים דירות עם סלון גדול ויחידת הורים מרווחת. יחד עם זאת, בני הזוג מכינים חדרי אירוח שיתאימו לילדים ולנכדים שמגיעים לבקר ולהישאר בסוף השבוע, ובמידת הצורך גם למטפל או מטפלת שיגיעו בעתיד".

רחלי רט. נדב פקט,
רחלי רט/נדב פקט

מה היית ממליצה לבני זוג בגיל השלישי שעומדים בפני עיצוב הבית?

"כמו שאמרתי, צריך לדאוג לשטחים ציבוריים גדולים בבית כמו סלון או פינת אוכל, על מנת לארח את המשפחה המורחבת. כן יש ליצר סוויטת שינה נרחבת ויפהפייה. יש לקחת בחשבון שימוש עתידי באמצעי עזר כמו כיסא גלגלים ולכן צריך לדאוג לפתחים רחבים בבית. לכן, אבל לא רק, אני ממליצה להימנע מרחצה באמבטיה ומעדיפה להתקין מקלחון רחב - שיהיה נוח ויתאים לכניסת כיסא או מטפל/ת במידת הצורך".

רחלי רט. ישראל כהן,
רחלי רט/ישראל כהן

ומה מומלץ מבחינת ריהוט?

"רצוי לוותר על הנחת חפצים כמו אגרטלים, עציצים או מנורות עומדות על הרצפה. כך שלא יהיו פריטים שאנחנו עלולים להיתקל בהם ויהיה קל יותר לנקות. בני זוג שעוברים לבית קטן יותר צריכים להבין שהם מוותרים על חלק נכבד מהריהוט שהיה להם, כדי לא להעמיס על הבית החדש. יחד עם זאת, כדי לשמור על דברים יקרי ערך וכדי לאחסן דברים שימתינו לביקור הילדים והנכדים, אני ממליצה על יצירת כמה שיותר פתרונות אחסון נוחים ונגישים, שישרתו אותם לאורך זמן. חשוב לי להדגיש שיש לתת תשומת לב מיוחדת לאהבות שלכם, למי שהינכם, לאוספים ולתצוגתם. הבית הוא שלכם והוא אמור לבטא את אהבותיכם מסעותיכם ואישיותכם".

לעמוד של רחלי רט

בשיתוף arcdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully