וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר שיפוץ

בשיתוף arcdb

10.9.2020 / 16:25

הזינוק בפעילות הסופרמרקטים והמרכולים ברחבי הארץ הביאה לגל פתיחות סופרמרקטים חדשים ברחבי הארץ. ראם סומך אחד השותפים בחברת R&B - הנדסה ובנייה עם כל מה שחשוב לדעת לפני השיפוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדמה שאם יש מגזר עסקי אחד שחווה עלייה בהיקף הפעילות מאז פרוץ מגפת הקורונה, הרי שמדובר בסופרמרקטים. כבר בטרם ימי הגל הראשון, חוו הסופרים עלייה בהיקף הפעילות ותמונות של תורים ארוכים מחוץ למרכולים התפרסמו באמצעי התקשורת, וזאת לצד דיווחים על זמני המתנה ארוכים למשלוחים.

חברות וותיקות ויזמים עסקיים רבים זיהו את ההזדמנות ובחודשים האחרונים אנו עדים לפתיחתם של סופרים ומרכולים רבים ברחבי ישראל. אך שיפוץ ובניית סופר שונים מכל עבודות הבנייה האחרות, וכדי ללמוד על התחום שוחחנו עם ראם סומך, אחד השותפים בחברת R&B - הנדסה ובנייה.

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

"הקורונה גרמה לעלייה בביקוש למוצרי מזון וניקוי בסיסיים, וחברות שפעלו בתחום הסופרמרקטים והמרכולים, לצד יזמים חדשים שביקשו להיכנס לתחום הזה, זיהו את הצורך בפתיחה של חנויות חדשות. בשטח אנחנו מרגישים את הביקוש האדיר לאנשי מקצוע מנוסים, שידעו להוציא לפועל עבודה מאוד שונה מיתר העבודות בעולם הבנייה", מספר סומך. "סופר הוא חלל ציבורי עם מאפיינים ייחודיים. טיב החומרים בו הוא קריטי והוא משתנה לעומת בתים או משרדים שקבלנים רבים רגילים לעבוד בהם. צריך לקחת בחשבון שביום נתון עוברים בו מאות ואף אלפי אנשים ומגיעים אליו סחורות מאוד כבדות. בנוסף יש המון היבטים אחרים שהם שונים וייחודיים לגמרי לעולם הזה".

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

אילו היבטים למשל?

"הדבר החשוב ביותר זה ההבנה של הנגישות, חייבים לדאוג שהוא יהיה נגיש ונוח לקונים ולעובדים. צריך להבין שבסופר יש המון מערכות מורכבות - מערכות של בטיחות, כיבוי אש, מערכות ביוב ומערכות סילוק שומנים ורעלים. הקבלן שמבצע את העבודה בשטח צריך להתמחות כדי לדעת איך להכין את הכל, שכל המערכות יעבדו על הצד הטוב ביותר. בנוסף צריך להתחשב בתקנים רבים של משרד הבריאות, כיבוי אש, רשויות מקומיות ועוד ולדעת לתת להם מענה. במחלקות של קצביה או גבינות, ההתאמות הנדרשות הן מאוד מורכבות וקריטיות, שכן טעות הכי קטנה יכולה לפגוע באישור העסק".

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

מה עוד צריך לקחת בחשבון מי שבא להקים סופר?

"צריך להבין שאחרי שהסופר פועל, אחד הנושאים הקריטיים להצלחתו היא חוויית הלקוח. לקוחות חוזרים למקום שנעים בו לעשות קניות ולא יחזרו למקום שבו המעברים היו צרים, המוצרים לא נגישים, צפיפות במדפים ועוד. בנוסף, רוב מי שעומד מאחורי סופר אלו אנשי עסקים עמוסים מאוד. מכיוון שהשיפוץ דורש ניהול פרויקט בצורה המדוקדקת ביותר, הוא חייב לדעת שיש אנשי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם. אי אפשר להטריח בעלים של סופר או סמנכ"ל בחברה שיבוא לאשר הזזה של שקע חשמלי כי המיקום שלו בתכנית הוא לא נכון".

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

למשך השיפוץ יש חשיבות גבוהה?

"הזינוק בביקוש לשיפוץ של סופרים נובע מההבנה שהלקוחות מחפשים מקומות נוספים ונוחים לקנות בהם מזון לבית. מי שמחליט על פתיחת סופר רוצה לעשות את זה הכי מהר שאפשר, וכדי לעשות את זה הוא חייב להביא בעלי מקצוע שמומחים בתחום. כל עיכוב במסירה גורר עימו עלויות מאוד גבוהות - מצד אחד המרווח כניסה שניתן מבעל הנכס הוא לא גבוה ומצד שני, כל יום שהעסק לא נפתח ופועל - משמעותו הפסד כספי".

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

עד כמה הביקוש לסופרים באמת גבוה?

"הוא מאוד גבוה. בחודשים האחרונים אנחנו עובדים על הקמה של 4 סופרים שונים, וסך הכל מתחילת השנה, שעוד לא הסתיימה, אנחנו אחראים על הקמתם ומסירתם של עשרה סופרמרקטים. הנתונים השנה מצביעים על עליה חדה מצד חברות שמתעסקות בתחום ומצד יזמים חדשים שזיהו את הפוטנציאל בתחום הזה, ורוצים להצטרף למגמה".

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

וכל זה בגלל הקורונה?

"הרבה בגלל הקורונה. כולנו שמענו בחדשות על העלייה בפעילות הסופרמרקטים בישראל. הקורונה הכניסה איתה המון שינויים בחיים שלנו, וכמובן גם בסופרים. היום הדרישה היא למרווחים יותר גדולים כדי לשמור על ריחוק חברתי, למשל. נושא נוסף שהוא מאוד חשוב הוא כל עניין שיפוץ המחסנים, בעקבות העלייה האדירה בפעילות המשלוחים - אנחנו יודעים איך לתכנן נכון את המחסנים, כך שעבודת המלקטים תהיה מהירה ונוחה והם יוכלו לתת מענה לביקוש".

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ

ספר לנו על חברת R&B - הנדסה ובנייה

"אנחנו חברה המתמחה בבנייה, שיפוץ, הנדסה ועבודות גמר. אנחנו מלווים את הלקוח החל מרגע מסירת התכניות האדריכליות ועד לשלב המפתח. הניסיון הרב שלנו מאפשר לנו לדאוג לכל האופרציה - לתאם בין הספקים השונים למשל, כדי שהעבודה תתבצע במהירות האפשרית ועל הצד הטוב ביותר. יש לנו מומחיות במגזר העסקי והציבורי, שבא לידי ביטוי ביעילות העבודה בפרויקטים מורכבים, כמו הקמת סופרמרקט".

"החנווני", משה שרת 83 תל-אביב

לעמוד של R&B - הנדסה ובנייה

ראם סומך. יח"צ,
ראם סומך/יח"צ
בשיתוף arcdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully