וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי עיצוב: בניגוד לתחזיות מתחילת המשבר, ההשקעה בבית עלתה

לאחר תחזיות כלכליות קודרות עם תחילת משבר הקורונה, נתונים חדשים מארה"ב ומקנדה מראים דווקא על מגמה הפוכה של עלייה ניכרת בהשקעה בעיצוב הבית. האם גם בישראל המצב דומה?

אישה עוטה מסיכה במתחם קניות במנצ'סטר, בריטניה. 31 ביולי 2020. AP
התחזיות הכלכליות עם תחילת המגיפה העולמית היו קודרות מאוד. אישה עם שקיות שופינג ברחובות בריטניה/AP

הפתגם "ביתי הוא מבצרי" קיבל בתקופת הבידוד הראשונה של הקורונה משמעות ריאליסטית למדי, כזאת שאילצה מיליוני בני אדם בישראל ובעולם להסתכל במשך שבועות ארוכים על ביתם - תוך שהם חווים שוב ושוב את מה שהוא מציע להם, ובייחוד את מה שלא. גם עם היציאה מבידוד, המגבלות והמודעות הגוברת לסכנות ההידבקות שבחוץ, משאירות רבים בין ארבעת קירות. כעת, נתונים ממדינות שונות בעולם מצביעים דווקא על עלייה גוברת בהשקעה במרחב הביתי, זאת בניגוד לתחזיות מתחילת המשבר.

בתחילת אפריל, עם ההבנה הגוברת שווירוס שמקורו בסין הופך למגיפה כלל עולמית בקנה מידה רחב, פרסם המרכז ללימודי דיור של אוניברסיטת הרווארד האמריקאית תחזית קודרת ולפיה: "הוצאות על שיפוץ ותיקונים בבית צפויות לרדת לפחות במהלך הרבעון הראשון של השנה בשל נפילת השוק ממגיפת COVID-19".

ככל שניסיונות הבלימה של המגיפה הכניסו אנשים לתוך הבית לפרקי זמן ממושכים, הלכה והתבהרה תמונת מצב רחבה יותר ולפיה דווקא עצירת עסקאות נדל"ן היא שהובילה להעמקת ההשקעה בשיפוץ ובחידוש הבית.

המטבח הביתי_אחד החללים שזכו לשדרוג המשמעותי ביותר בעקבות הקורונה. מטבח של Teka. Teka,
מילניאלז רבים נותרו עם תקציב, פנאי וגעגוע לטעמים מתוחכמים - את כולם הם מתעלים לשדרוג המטבח הביתי/Teka

"אנשים אולי חוששים לצאת למהלך רחב של מכירה או קניית בית בתקופה הזאת, אך דווקא העובדה הזאת היא שמעודדת שיפוץ וחידוש המרחב הביתי הקיים, והתאמתו לצרכים העכשוויים", מרחיבה לירז אברמוביץ - מנכ"ל מתחם העיצוב דיזיין פלוס בבאר שבע, "מאחר והשהייה במרחבים ציבוריים נתפסת כבטוחה פחות אנו רואים עליה ניכרת בהשקעה בחלל החיצוני של הבית - חצרות ומרפסות. ובהסבת חלקים אחרים בבית לשטחי אחסון של ציוד שנדחק עד כה למרפסת והשקעה בפריטים מתאימים".

לפי נתונים שפירסם Bank of America, בסקר שערך הבנק ובו מעל אלף משתתפים, 70 אחוזים השיבו שייעדו תקציב לשיפוץ ולחידוש הבית השנה, כאשר לשנת 2021 הנתונים גבוהים אף יותר. אותו הסקר חושף כי הדור שמשקיע את המירב בזירה הביתית הוא דור המילניום - צעירים שהגיעו לגיל 18 עם המילניום החדש, ונמצאים כעת בשנות ה20-30 לחייהם.

"שינוי אדיר בסגנון החיים"

"זהו דור שחווה כעת שינוי אדיר בסגנון החיים" אומר אסי ארביב, מבעלי קלינטון סחר - יבואנית מוצרי חשמל לבית, "מדובר בצעירים שהמטבח הביתי שלהם נותר כמעט ללא שימוש לפני הקורונה, עם מוצרי חשמל שקנו יד שניה או קיבלו מההורים, אך יחד עם זאת הם רגילים לאכול טוב, לצאת הרבה למסעדות ולברים. כשלקחו להם את תרבות הבילוי, נשארו הצעירים הללו עם תקציב, פנאי, וגעגוע גדול לטעמים מתוחכמים - יותר ויותר מהם משקיעים את תקציבי הבילוי בשדרוג המטבח הביתי תוך יצירת חוויה קולינרית משודרגת גם בבית עם מכשירים מתקדמים יותר".

מתחם עיצוב הבית דיזיין פלוס באר שבע. שבתאי טל,
ההערכות מדברות על גידול של 30 אחוזים במכירות בתחום הבית והעיצוב בישראל. מתחם העיצוב דיזיין סנטר בבאר שבע/שבתאי טל

גם נתונים שמגיעים בחודש האחרון מקנדה מצביעים על מגמה דומה. סקר שערך מרכז - Statistics Canada ובוחן שינויים בהוצאות משקי הבית בעקבות הקורונה, חושף ירידה של -33.6 אחוזים במכירות קמעונאיות בתקופה שבין תחילת יישום מדיניות הריחוק החברתי באמצע מרץ עד סוף אפריל, יחד עם זאת פילוח הנתונים לקטגוריות חושף כי דווקא בקטגוריית "פריטי בית" חלה עליה של כ-20 אחוזים, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בארץ, ההערכות הן כי בתקופה הקרובה כל תחומי הבית: החל מעיצוב, מיזוג, הצללה, חשמל, ואף בריכות ותשתיות ביתיות יחוו פריחה משמעותית, עם פיק ניכר לקראת חגי תשרי. ההערכות מדברות על גידול של כ-30 אחוזים במכירות של מוצרים מתחום הבית והעיצוב, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. כאשר טיסות לחו"ל מחוץ לתחום והשהייה הארוכה בבית מעלה את המודעות לעיצובו, רבים מעדיפים לייעד את תקציב החופשה השנתית לחידוש ועדכון הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully