וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרפסת בגודל הדירה: ככה יוצרים גינה על גג בניין

זוג פנסיונרים רצו להחליף את ביתם הפרטי והגדול בדירה קטנה יותר, אבל התקשו להיפרד מגינתם המטופחת. הפיתרון? דירת פנטהאוז עם מרפסת של 150 מ"ר שהפכה לגינה בגובה

עיצוב גינה על גג בניין פנטהאוז בשרון כרכום עיצוב נוף. ליאור טייטלר,
מקום של רוגע ותעסוקה לנשמה. הפרגולה בגינת הגג בשקיעה/ליאור טייטלר

הפרוייקט: גינה במרפסת גג גבוהה
שטח: 150 מ"ר
הדיירים: זוג בפנסיה
תכנון, עיצוב וביצוע: שי דוד , חברת כרכום עיצוב נוף

המרפסת הנוכחית ממוקמת בדירת פנטהאוז בעיר בשרון, בפרוייקט יוקרה, והיא משתרעת על שטח של 150 מ"ר, גודל זהה לפנים הדירה שאליה היא צמודה. בעלי הבית הם זוג פנסיונרים, שמכרו את ביתם המרווח ברעננה, לטובת דירה קטנה יותר. אבל בעל הבית רצה להמשיך ולטפל בגינה כפי שעשה בביתו הפרטי. הוא רצה תחושה של גן אמיתי, כזה שכל יום הוא יוכל לצאת, לטפל, לטפח, לבשל, לאכול ולארח את המשפחה המורחבת. עבורו הגן הוא לא רק תחביב אלא אורח חיים, מקום של רוגע ותעסוקה לנשמה.

עיצוב גינה על גג בניין פנטהאוז בשרון כרכום עיצוב נוף. ליאור טייטלר,
הייתם מאמינים שה"גינה" הזאת היא בעצם מרפסת של פנטהאוז?/ליאור טייטלר

"הטיפול בגינות יוקרה שממוקמות על גגות או מרפסות זהה כמעט לחלוטין לגינות על פני הקרקע: לרוב, מדובר בזוגות שעזבו את הבתים המרווחים, לטובת דירה וכעת הם רוצים את אותה תחושה, חוויה וטיפול שהם חוו בגינה שבביתם. אלו מרפסות בשטחים משמעותיים, כאשר המטרה היא לשקף את מה שיש בדירה גם בחוץ ובתוך כך להגדיל את שטח הבית - מטבח חוץ, פינת ישיבה, פינת אירוח, אזור משחקים לילדים, פינת קריאה, בריכה, פינת אוכל, ואפילו יער, שמדמה את הדבר האמיתי", מסביר שי דוד, מחברת כרכום עיצוב נוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עיצוב גינה על גג בניין פנטהאוז בשרון כרכום עיצוב נוף. ליאור טייטלר,
המטרה היא לשקף את מה שיש בדירה גם בחוץ ובתוך כך להגדיל את שטח הבית. פינת האוכל והמטבח החיצוניים/ליאור טייטלר

מרפסתם המרווחת של הדיירים חולקה לשני אזורים: המפלס הנמוך כולל מטבח חוץ ופינת אוכל, והוא מוקף בספסלים שגם מהווים אלמנט אחסון. המפלס העליון הוא מפלס הגן עם פרגולה פרי סטנדינג מוגבהת שממוקמת במרכז הגן, ושביל טיול שמקיף את הגן - "ממש גן אמיתי שתול שבעצם מגשים את הפנטזיה של בעלי הבית, הרעיון היה להחזיר את הטבע למבנה הבטון, כאילו היתה שם מאז ומתמיד חורשה שנמצאת על הקרקע", אומר דוד.

בשל גודלן של המרפסות העכשוויות, כבר לא מספיק להקיף אותן בצמחיה, ואפשר ליצור בהן גן של ממש, עם כל הפונקציות החשובות, כאשר ההתייחסות מבחינה תכנונית ותקציבית, היא זהה בחשיבותה לפנים הבית.

עיצוב גינה על גג בניין פנטהאוז בשרון כרכום עיצוב נוף. ליאור טייטלר,
עם מרפסת בגודל כזה, לא מספיק להקיף אותה בצמחיה, אפשר ליצור גן של ממש פרגולה עם פינת ישיבה צופה לנוף/ליאור טייטלר

מתוך 150 המטרים הרבועים של שטח המרפסת - 120 מ"ר הם גן שתול. כל העצים והשתילים הגיעו במנוף מבחוץ, במבצע אופרטיבי מורכב, משום שלא היתה גישה ישירה לפנטהאוז - אבל את הלקוחות הבעיות הלוגיסטיות לא הרתיעו, הם היו מוכנים לעשות כל מה שיידרש כדי שתהיה להם גינה גם בדירה הנוכחית.

הגינה כוללת גם אלמנט מים, שמטרתו לתת תחושת חיים ולהסוות את רעש המכוניות שמגיע מהכביש המהיר.

עיצוב גינה על גג בניין פנטהאוז בשרון כרכום עיצוב נוף. ליאור טייטלר,
"הניתוק בין פנים הבית למרפסת כיום הוא וירטואלי לחלוטין". מבט מקצה הגן אל הכניסה לבית/ליאור טייטלר

"כיום המרפסות מתהדרות בשטחים כמעט שווים בגודלן לפנים הדירה, ולעתים אף זהה. גם הקבלנים וגם המשפחה הישראלית מבינים את כוחה וחשיבותה של המרפסת ל WELLNESS השוטף שלנו, על אחד כמה וכמה בתקופה הנוכחית ולאחר חווית הסגר", אומר דוד.

לדברי דוד, "הניתוק בין פנים הבית למרפסת כיום הוא וירטואלי לחלוטין - הסלון לא באמת נגמר היכן שגובלת הוויטרינה. במקרים מסויימים הוא יכול להכפיל את שטחו בזכות עיצוב נכון וחללי חוץ ופנים שמתמזגים האחד עם השני".

עיצוב גינה על גג בניין פנטהאוז בשרון כרכום עיצוב נוף. ליאור טייטלר,
מתוף 150 מ"ר של מרפסת, 120 מ"ר הם גן שתול. גינת הגג בלילה/ליאור טייטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully