וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני איש של פרטים, היא אשפית הקומפוזיציה"

הם מתחילים ומסיימים את היום יחד, חיים ונושמים את התחום ודנים על הפרויקטים הפרטיים והמשותפים גם הרבה אחרי שהילדים הלכו לישון. הצצה אל מאחורי הקלעים, של המעצבים והאדריכלים שהם זוג גם בחיים האישיים וגם בעבודה

ישראלביץ אדריכלים - בית באיזור הרי יהודה,. עודד סמדר,
"הדינמיקה בינינו נמשכת גם הרבה אחרי שהאורות במשרד כבים". בית מרשים בהרי יהודה בעיצוב ישראלביץ אדריכלים/עודד סמדר

כמו במוזיקה, גם בעולם העיצוב והאדריכלות רבים מהיוצרים מעדיפים לפתח קריירת סולו ומעטים המקרים בהם בני זוג בוחרים לנתב את חייהם המקצועיים למסלול משותף. ובכל זאת, כשחוזרים אחורה בזמן ונזכרים בעשייה של ריי וצ'ארלס איימס שהשפיעה על האדריכלות ועיצוב הרהיטים או כשמביטים על הפרויקטים האייקונים של צמד האדריכלים הסיני-בריטי Neri&Hu קשה שלא להתפעל מהיצירה המשותפת.

לרגל ט"ו באב מצאנו כמה סיפורים מקומיים על זוגות שבחרו לקחת את ההדדיות והשותפות הזוגית גם למקום העבודה. הם מצדם מעידים שהסימביוזה בין המקצועי לפרטי עושה רק טוב והעובדה ששני הצדדים חיים ונושמים אדריכלות ועיצוב 24/7 היא סיבה מרכזית להצלחתם.

"כל בית מתחיל מחזון משותף שאנחנו רוקמים יחד" - דן והילה ישראלביץ, ישראלביץ אדריכלים

הילה ודן ישראלביץ, ישראלביץ אדריכלים. תומר שלום-סטודיו תומס,
"הבונדינג המקצועי רק תורם ומעמיק את הקשר ביננו". הילה ודן ישראלביץ/תומר שלום-סטודיו תומס

דן והילה ישראלביץ, בעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים נפגשו לראשונה בישראל שבועות ספורים אחרי שדן חזר ארצה מסקוטלנד, עם סיום לימודי האדריכלות שם, ובעוד היא נמצאת בחופשת סמסטר: "הקליק היה מיידי והיה ברור לשנינו שהבונדינג המקצועי רק תורם ומעמיק את הקשר ביננו", משחזר דן בחיוך. "היינו מבלים את הימים והערבים בבתי קפה, כשעל השולחן פרוסות סקיצות ותוכניות עליהן עבדה הילה רגע לפני השיבה לסמסטר הבא".

כמה שנים לאחר מכן הם החליטו למסד את הקשר, ופתחו משרד משותף שבימים אלה חוגג 24 שנות פעילות: "התחלנו עם דרייב מטורף ורצון להצליח שמלווים אותנו גם היום ואם אני מסתכלת לאחור, האתגרים והמהמורות שחווינו רק חיזקו את הקשר ולימדו אותנו להשלים ולגבות אחד את השני במצבי קיצון", מעידה הילה. "היום כל בית מתחיל מחזון משותף שאנחנו רוקמים יחד. שנינו אחראיים על התכנון והדינמיקה בינינו נמשכת גם הרבה אחרי שהאורות במשרד כבים. רגע אחרי שהילדים נרדמים, אנחנו מתחברים ללפטופים ומתחילים בסיעור מוחות של שעות. אנחנו מכירים אחד את השנייה כל כך טוב שאנחנו כבר יודעים בדיוק מתי לעצור, להפריד כוחות ולתת לשני להתעמק בתכנים שבאחריותו הבלעדית בפרוייקט".

עוד בוואלה!

הגן הקסום: גינה מושלמת להעביר בה את גל החום

לכתבה המלאה

"אני איש של פרטים, היא אשפית הקומפוזיציה" - דורית סלע וניצן הורוביץ

ניצן הורוביץ ודורית סלע, עיצוב פנים ואדריכלות. יהודית הופמן,
"אנחנו בוחרים לצאת למסע משותף כשאנחנו מזהים פרויקט ששנינו נוכל לתרום להצלחה שלו". דורית סלע וניצן הורוביץ/יהודית הופמן

דורית סלע וניצן הורוביץ הכירו והתאהבו תוך כדי עבודה על פרויקט משותף, כשלכל אחד מהם כבר היתה קריירה עצמאית ענפה של למעלה מ-15 שנה. הם החלו לשתף פעולה וכיום עובדים ביחד ובנפרד - היא בעלת משרד המתמחה במתן שירותי אדריכלות ועיצוב פנים לדירות ובתים פרטיים והוא בעל משרד לעיצוב פנים המתמחה בדירות, בתים ומגוון פרויקטים מסחריים, משרדים ואולמות תצוגה של חברות מהמובילות במשק. הם חולקים חלל עבודה משותף רחב ידיים כשביניהם מפריד קיר, ועובדי שני המשרדים חולקים חלל משותף.

הם מעידים שבפרויקטים המשותפים לכל אחד מהם יש נישה מאוד ספציפית: "אני איש של פרטים ודורית היא אשפית הקומפוזיציה והפרופורציה" מסביר ניצן. "יש לה יכולת מעולה לבחון מסות, לחשב, לתכנן ולהעמיד את אלמנטים בצורה הכי טובה. היא רעיונאית גדולה ואני מתרשם כל פעם מחדש מהיכולת שלה לעמוד על הרגליים האחוריות ולא להתפשר או לוותר. העקשנות שלה מובילה לתוצרים מדהימים".

משרד בעיצוב דורית סלע וניצן הורוביץ. DNArc,
"השיתוף וההקשבה מרחיבים את הדעת ויכולים להעשיר מאוד את רמת העבודה". משרד שהורוביץ וסלע עיצבו יחד/DNArc

דורית מצדה מעידה כי ניצן הוא זה שלימד אותה להקשיב ולא רק לדבר: "ניצן מתמחה בפרטים, בפיתוח חדשנות ובטכנולוגיה ויש לו יכולת פנומנלית להבין לעומק את צרכי הלקוח. הוא יודע למתוח את הגבול, לנצל כל משאב ולמצוא את השילובים הייחודיים והרגשיים כך שהחלל הוא אחר ומיוחד. לפני שחברנו לעבוד יחד, כל חיי העדפתי תמיד לעבוד לבד. לא חשבתי שיש מישהו שיוכל באמת להוסיף או לחדש לי. היום אני מבינה עד כמה השיתוף וההקשבה מרחיבים את הדעת ויכולים להעשיר מאוד את רמת העבודה. לכל אחד מאיתנו משרד משל עצמו ואנחנו בוחרים לצאת למסע משותף כשאנחנו מזהים פרויקט ששנינו יחד נוכל לתרום להצלחה שלו ונמצה את היכולות שלנו טוב יותר יחד".

"התשוקה הפכה למקצוע" - קרן ניב טולדנו ודודו ניב

קרן ניב טולדנו ודודו ניב עיצוב פנים. מירי נחמיאס,
"בשיחות ביננו יש סינרגיה ו-brainstorming". קרן ניב טולדנו ודודו ניב/מירי נחמיאס

מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו ובעלה דודו ניב, מבעלי החברות Milstone ו-Parqueteam נפגשו במהלך שירותם הצבאי - הוא לוחם בסיירת מטכ"ל והיא אשת יחידת הפיתוח של חיל המודיעין. בזמן שדודו המשיך בקריירה צבאית, קרן כיהנה בתפקידים משמעותיים בענף ההייטק וניהלה פרוייקטי שיווק מורכבים בחו"ל. לפני כשני עשורים, עם יציאתו לאזרחות, נכנס דודו כשותף יחד עם חברו לצוות בחברת Milstone המתמחה בייצור ויבוא פסיפסים ומוצרי אבן מיוחדים מכל קצוות העולם. עם השנים הפך לעמוד תווך בקבוצת חברות שמתמחות בייצור וייבוא חומרי גמר לתחום הבניה. החיבור של קרן לעיצוב פנים הלך והתעצם לפני כעשור, אז בנתה את ביתם הפרטי בכפר האורנים, ובעקבותיו החליטה להפוך את התשוקה למקצוע. זהו השלב שבו אחרי עשרות שנים בהן ניהלו קריירות מקבילות בתחומים שונים, הצטלבה גם דרכם המקצועית.

"בשיחות ביננו יש סינרגיה ו-brainstorming בנושאים רלוונטיים ומכיוון שאני חיה ונושמת את התחום יש לי את הפריווילגיה להיחשף ולחוות את דעתי על החומרים והפריטים ש-Milstone מלקטים בכל העולם ולהיות חלוצה בשימוש בהם", אומרת ניב טולדנו. "בתוך כך אני נחשפת גם לתערוכות שהן לא במיינסטרים של אנשי עיצוב פנים אלא מיועדות דווקא לספקים. במהלכן אני מכירה מותגים חדשים, מעמיקה בטכנולוגיות וסגנונות עיבוד מיוחדים ומגלה חומרי גלם אקזוטיים וספקים אוונגרדיים. כל אלה מעשירים אותי כאשת מקצוע ובתוך כך כמובן שגם את הפרויקטים שלי, שם אני מקפידה לשלב פריטים ומוצרים אקסקלוסיביים וחדשניים שמקנים להם מראה ייחודי ואחר".

פסיפס ריצוף של חברת מילסטון בפרויקט של קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
"מגלה חומרי גלם אקזוטיים וספקים אוונגרדיים". פסיפס ריצוף של חברת מילסטון בפרוייקט עיצוב של קרן ניב טולדנו/איתי בנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully