וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביאים את האור לעץ

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

26.7.2020 / 8:48

יובל כרמל ואופיר זנדני הקימו את סטודיו COZI לפני כשבע שנים ומאז מתמחים בשילובי תאורה בכיפופי עץ, ובשלל רהיטים ואקססוריז שונים, כאשר הכל מתנהל ב"גן שעשועים טכנולוגי" ענק

סטודיו COZI. עידו אדן,
כרמי וזנדני/עידו אדן

יובל כרמל ואופיר זנדני נפגשו במסגרת הלימודים שלהם כמעצבי מוצר במחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון והתחברו היטב, עד שנוצרה שותפות של ממש. מתוך השותפות הזו, זמן קצר לאחר סיום הלימודים, נולד סטודיו COZI, אשר מתמחה בעיקר בעבודות של כיפופי עץ וכבישת מתכת ומייצר גופי תאורה ופריטי עיצוב שונים לבית בזכות מגוון טכנולוגיות מתקדמות.

הסטודיו נפתח לפני שבע שנים ולימים הצטרף אליו שותף נוסף, בעלים של מפעל ותיק העוסק בבניית אבטיפוסים לתחומים שונים דוגמת רפואה, ביטחון ועוד. המפעל, הממוקם אף הוא בחולון, מהווה כיום את פלטפורמת הייצור המרכזית של סטודיו COZI - כמעט כל הייצור נעשה "אין האוס".

סטודיו COZI. עידו אדן,
סטודיו COZI/עידו אדן

"אנחנו משחקים על גבול עדין, בניסיון לשמר כל הזמן את התחושה של עבודת היד והפואטיקה של המוצר, אובייקטים עם לוק פחות תעשייתי מצד אחד, ועדיין לעצב מוצרים שניתן לייצר בסדרות מצד שני. אנחנו מאוד טכנולוגיים בחשיבה, אבל גם מקפידים לשמור על המראה האומנותי של המוצר", מסביר כרמל.

לסטודיו אין חלל תצוגה משלו והעבודה נעשית מול מעצבי פנים ואדריכלים, על פרויקטים שמותאמים לחללים מסוימים. בנוסף, אפשר למצוא את הקטלוג המלא במוצרים, אשר משווקים דרך חנויות שונות בארץ ובחו"ל: "בארבע או חמש השנים הראשונות של הסטודיו, בכלל לא שיווקנו בישראל, רק בחו"ל", מספר כרמל. "היינו מציגים בתערוכות שונות בכל רחבי העולם. לפני שנתיים עשינו הסבה והתחלנו לעבוד הרבה בארץ".

סטודיו COZI. אסף אמברם,
סטודיו COZI/אסף אמברם

איזה טרנדים מודרניים אתה מזהה?

"הביזנס העיקרי שלנו תמיד היה תאורה, ואנחנו מרגישים שמגמות של שימוש בעץ בתאורה הן משהו שמאוד התחזק לאחרונה, בייחוד בתקופת הקורונה. זו תקופה מאתגרת מאוד להרבה אנשים ברמה הכלכלית, אבל יש גם כאלה שרוצים להשקיע דווקא עכשיו בבית שלהם, כי הם מבינים שהם נמצאים בו הרבה זמן. אנשים רוצים להכניס הביתה חומרים טבעיים, כאלה שנותנים תחושה של אורגניות ושל 'הבחוץ פנימה'. זה מה שנכון היום - שילוב של צמחייה בתוך ריהוט, שימוש בחומרים טבעיים שמרגישים פחות קרים ומנוכרים בתוך הבית והרבה, הרבה אור. שילוב של תאורה בתוך מדפים, בתוך רהיטים, דברים כאלה".

סטודיו COZI. עידו אדן,
סטודיו COZI/עידו אדן

מה עוד אתם עושים?

"חוץ מתאורה, אנחנו מייצרים רהיטים ואקססוריז לבית, כמו מדפים, קערות ומרכזי שולחן. אנחנו גם גולשים לאחרונה לתחומים משחקיים כמו סוסי נדנדה וחיפויי קירות, וכאמור, פועלים גם מול אדריכלים בכל הנוגע לשיפוץ של משרדים, דברים ייעודיים לפרויקטים כמו קיר לוגו מעוצב, דלפקי קבלה ועוד. בגלל שאנחנו מחוברים למפעל שלנו, אנחנו למעשה יושבים בסוג של 'גן שעשועים' טכנולוגי ענק, עם מדפסות תלת-מימד, יציקות בוואקום וכו'. זה מאפשר לנו לעשות כמעט כל מה שאנחנו רוצים ואנחנו מנסים לנצל את זה כדי לתפור התאמות ספציפיות לכל לקוח".

סטודיו COZI. אסף אמברם,
סטודיו COZI/אסף אמברם

יש פרויקט גדול כלשהו שאתם מתגאים בו במיוחד?

ממש עכשיו, אחרי הגבלות הקורונה, פתחנו מיצב במסגרת הביאנלה במוז"א, מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב. זה מובייל ענק של ציפורי עץ בגודל מטר כל אחת. המיצב נקרא 'אלבטרוס' וכל מי שנכנס לבניין רוטשילד במוזיאון יכול לראות אותו. זה מלווה אתכם לכל אורך המדרגות, מלמעלה ומלמטה. זה פרויקט שמאוד אהבנו, כי הוא היה רעיון מגירה שישב אצלנו שנתיים ולא התממש. ניסינו כל הזמן לראות איך אנחנו מוצאים את המקום המתאים לזה, וכשהגיעה הביאנלה, הבנו שזה המקום לחשיפה. התהליך היה דומה לשאר העיצובים שלנו, אבל מאתגר ברמה הטכנית של ייצור התבנית. התחלנו מפיסול ידני של נייר, משם לסריקה תלת-מימדית ואז לעבודה על קובץ במחשב, תכנון התבנית והייצור שלה".

לאתר החברה

סטודיו COZI אלבטרוס. הדר סייפן,
ה"אלבטרוס"/הדר סייפן
בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully