וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית קטן בערבה

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

21.7.2020 / 15:33

כשמעצבת הפנים ליאת אנג'ל נפגשה לראשונה עם בני הזוג שגרים בבית פרטי בשרון, היא לא תיארה לעצמה כמה ייחודיים הם. העיצוב שהיא תכננה עבורם סייע להם להגשים את עצמם

ליאת אנג'ל עיצוב פנים. סוזי לוינסון,
ליאת אנג'ל עיצוב פנים/סוזי לוינסון

כל מעצב פנים שתפגשו יגיד לכם שבית חייב לשקף את אופי הדיירים הגרים בו. כשמעצבת הפנים המומלצת ליאת אנג'ל פגשה את זוג הדיירים שגרים בבית פרטי הבנוי בשטח של 110 מ' כחלק מחלקה בגודל 3 דונם, היא לא הבינה כמה הזוג הזה הוא ממש לא קונבנציונלי.

מספר מפגשים ובעיקר חגיגת יום הולדת אחת, גדולה מהחיים, הפילו לה את האסימון ועזרו לה לייצר בית קטן בערבה, פתוח, מזמין ורחב ידיים, שידע לארח את המשפחה המורחבת והחברים שמציפים את הבית כמעט בכל זמן נתון.

ליאת אנג'ל עיצוב פנים. סוזי לוינסון,
ליאת אנג'ל עיצוב פנים/סוזי לוינסון

בבית גרים זוג בגילאי ה-60, שילדיהם עזבו את הבית. היא עורכת דין והוא חוקר פרטי לשעבר ומרגע שהתחיל השיח איתם, הם הבהירו שיש להם התנהלות של "בית פתוח" - כל הזמן יש תנועה בתוך הבית ובשטח המקיף אותו, חברים מגיעים, בני המשפחה מגיעים לסופ"ש ארוך והשטח הרחב משמש לאירוח, החל מקומזיצים ועד לחגיגות יום הולדת גרנדיוזיות.

מה זה אומר? "אחרי תקופה שהכרנו והתחלנו לעבוד ביחד, הם הזמינו אותי ליום ההולדת של הבעל. הייתי בטוחה שאני מגיעה לערב שירה בציבור, אבל כשראיתי שאין חניה ברחובות הסמוכים ונכנסתי לחצר שם היו למעלה מ-500 אנשים שצפו בהופעות חיות של ברי סחרוף, היהודים ושב"ק ס', הבנתי כמה הזוג הזה מיוחד וכיצד הבית שלהם הולך להיראות".

ליאת אנג'ל עיצוב פנים. יח"צ,
ככה זה נראה לפני השינוי/יח"צ

"כשהתחלנו את התהליך ראיתי שהבית מאוד חשוך ולא מזמין, בניגוד לאופי של הלקוחות. הדבר הראשון שעשינו היה לפתוח שני פתחים גדולים של ויטרינה וחלון במטבח שמסתכל על השטח רחב ידיים וירוק, שמקיף את הבית ומשמש את בני הזוג לאירוח. פתיחת החלל הכניסה את החוץ לפנים, פתאום לבית נכנס המון אור ונוצרה תחושה של זרימה. הבית עצמו בנוי מבניה קלה, דבר שהלקוחות פחדו שיגביל את השיפוץ, אבל מצאנו פתרון לכל דבר. רציתי לייצר בית ייצוגי אבל כזה שיתחשב באופי הצנוע של בני הזוג ואכן הצלחנו להביא את הבית לכך שהוא יפה, פונקציונלי ומרשים אבל לא מנקר עיניים".

ליאת אנג'ל עיצוב פנים. סוזי לוינסון,
ליאת אנג'ל עיצוב פנים/סוזי לוינסון

"הבית היה מחולק לכניסה, סלון גדול, פינת אוכל שהייתה בצד ומטבח סגור בין קירות, כשלצדם חדר כביסה מבולגן. הם אנשים שאוהבים את הבית ונמצאים בו הרבה אבל האתגר הגדול היה שהם רצו לשמור על המרחב הקיים ופחדו משינויים. את חלל המטבח למשל הם רצו להשאיר סגור כחדר או עם הפרדה מהסלון, אבל הצלחתי להסביר להם את התהליך ומהטרה והם הסכימו, לשמחתם. את המטבח שהיה מאוד חשוך וסגור, פתחנו והצבנו בו חלון ענק שיאיר אותו. יצרנו זרימה בין החלל של המטבח לפינת האוכל והסלון. אפשר לשחק עם החלל וכשמגיעים הילדים והנכדים או אורחים אחרים, אפשר להגדיל את פינת האוכל בחלל המרכזי ולהתאים את הבית לכמות גדולה יותר של אנשים. עם זאת, הבית מתאים לשני אנשים שגרים בו ויצרנו משחק מודולרי שיתאים לכל הצרכים שלהם".

ליאת אנג'ל עיצוב פנים. סוזי לוינסון,
ליאת אנג'ל עיצוב פנים/סוזי לוינסון

הסגנון ואורח חייהם הייחודי של בני הבית בא לידי ביטוי במקומות נוספים. "הבעל חי חיים הפוכים - ישן ביום וער בלילה. הייתה להם מקלחת אחת שהייתה סמוכה לחדר השינה ועוד חדר שירותים לאורחים. יצרתי מהם שני חדרי רחצה המופרדים במסדרון ארוך וכעת אם הבעל רוצה להתקלח בשעות הלילה הוא עושה זאת במקלחת המרוחקת ולא מעיר את אשתו. גם את חדר השירות הוצאנו מהבית ובעצם את הבלאגן שהיה בבית הוצאנו לחצר, לפינה מתחת לפרגולה שמאפשרת להם מרחב הרבה יותר גדול".

ליאת אנג'ל עיצוב פנים. סוזי לוינסון,
ליאת אנג'ל עיצוב פנים/סוזי לוינסון

לסיכום, מספרת לנו ליאת על ההשקפה שלה וכיצד עיצוב בא לידי ביטוי בחיינו. "אני מאמינה שדרך עיצוב הבית אפשר לשנות לאנשים את המחשבה ולייצר מחשבה אחרת לגבי החיים. לשמחתי, בסיום התהליך הזוג הודה לי ואמר לי שאני לא יכולה לתאר לעצמי מה העיצוב עשה להם וכמה זה שינה את חייהם. מבחינתי, זה שווה יותר מהכל".

לאתר של ליאת אנגל

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully