וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים לא שחור ולבן, אבל הבית שלכם יכול להיות

השמרנות הישראלית שעד כה דבקה בלבן, עברה לקצה השני של הסקאלה, לצבע השחור. הצבע הכהה, שבעבר נחשב לטאבו, עבר לקדמת הבמה, והשילוב שלו עם לבן יוצר דואט אסתטי שמעניק נופך דרמטי ועומק לכל חלל

עיצוב שחור לבן בעיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
פרשנות מחודשת לקלאסיקה. עיצוב בשחור לבן של המעצבת קרן ניב טולדנו/איתי בנית

השילוב המנצח של שחור ולבן הוזכר בכל קטגוריה אפשרית כמעט, לטוב ולרע. בסופו של דבר, כמו בשירו של מקרטני שמדבר על הרמוניה עולמית שמגולמת בקלידי הפסנתר, מדובר בשילוב שאי אפשר להתעלם ממנו. צמד הצבעים שהם בבחינת הכל (הלבן שמאגד את כל הגוונים בתוכו) או כלום (השחור שבולע את האור) משני צדי הסקאלה, יוצרים מראה דרמטי, בעל רבדים ועומק, על אחת כמה וכמה בתחום עיצוב הבית.

הפרשנות בחללי הבית השונים אינה בבחינת "שחור או לבן", הודות ליצירתיות של המעצבים, אשר מוצאים דרכים מרתקות לעבד ולתת פרשנות מחודשת לקלאסיקה, לעדן את העוצמתיות, או להשתמש בה במלוא הכוח בחללים מסויימים בבית, כמו חדר הרחצה או המטבח.

השחור והלבן מציעים מראה קלאסי, ששומר על ניקיון עיצובי מחד, אך אינו חושש מאמירה, מאידך. טוויסטים מעניינים עם חומרים טבעיים, כמו עץ קש ואבן, מעניקים להם חיים אחרים. שילוב קלאסי ומובהק נוסף הוא עם הגוון האפור, שמפשר ביניהם ומציע גרסה מרוככת ומודגשת בקצוות.

סטודיו קרמיקה, חיפויי שחור ולבן. סטודיו קרמיקה,
שילובים מלכותיים. שחור ולבן בחיפויי קירות/סטודיו קרמיקה

"השחור והלבן מובילים אותנו להיזכר בשילובים מלכותיים עוד מהתקופה הויקטוריאנית, של חיפוי שיש בשחור ולבן, ומרפררים גם לרצפה המלכותית באליסה בארץ הפלאות", אומרת שלומית לזרוביץ, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי ב"סטודיו קרמיקה". "כיום יש מגוון אינטרפרטציות לשילוב הקלאסי, והוא משודך לצבעוניות שיוצרת קונטרסט נוסף, עם קריצה", היא מציינת.

עיצוב בשחור לבן רשת אליתה ליוינג. אליתה ליוינג,
משתלבים בצורה אורגנית זה עם זה, למרות הדרמה/אליתה ליוינג

"כמו בכל נושא בעיצוב, הכל טמון במינונים", אומרת מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו, "הנוסטלגיה שנושא עמו השילוב של השחור לבן יוצרת עומק מיידי בדואט בין השניים, והם יכולים להשתלב בצורה אורגנית ונפלאה בחללי הבית, למרות הדרמה". התוצאה הרווחת בעיצובי שחור לבן היא עיצוב ללא נטיה מגדרית, ולא בהכרח בעלת נטיות תיאטרליות. הכל תלוי בקונטקסט ובצורה שתרצו לשלב אותו בחללי הבית.

המטבח הוא דוגמה מובהקת לכניסת הצבע השחור לחלל שעד כה נהנה באופן כמעט בלעדי מהלבן. אורון מילשטיין, הנדסאי אדריכלות ומעצב פנים, אומר שהלקוח הישראלי "נעול על הלבן", אך בד בבד בעיניו הישראליות מגלמת תפיסה פורצת דרך. אמנם השחור נחשב אופנתי, אבל מטבח בשחור לבן הוא טרנד שהתבסס רק בתקופה האחרונה ונחשב לנועז, למרות שהוא משדר אלגנטיות. היום כבר יודעים כי השחור לא רק "בולע", אלא יכול בהחלט להכיל, הוא אינו חייב להיות קודר או להקטין את החלל, אלא יכול להשתלב בצורה הרמונית, נקייה ויפהפיה בסביבה הביתית.

עיצוב שחור לבן בעיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
טרנד שהתבסס רק לאחרונה. מטבח שחור לבן בעיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

ממש כפי שהיום אנחנו נועזים יותר בתחום הקולינרי, באופן דומה המטבח המודרני מאפשר משחקים מעניינים בין מרקמים, חומרים וגימורים. "מתכות כמו ברונזה, נחושת ופליז, ויטרינות זכוכית ומשטחים המדמים אבן הם בבחינת תכשיט מופלא שמחמיא לשילובי השחור לבן ומעמיקים את יופיו", אומרת יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק של ניגא שף FOR HOME.

פרוייקט המעצב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
שחור לא בהכרח מקטין את החלל, ויכול להשתלב בצורה הרמונית בחלל. סלון בעיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

דוגמה נוספת שמסייעת להוציא את הלבן השמרני מהקופסה אפשר למצוא בחדרי הרחצה. גם כאן, ממש כמו במטבחים, חדר הרחצה נשאר נקי חזותית, אך עם רובד סקסי. הטרנד הבולט הוא לשלב משטחי שיש גדולי מידות, לצד מיסגורים בשחור. כמו דלתות שירותים ודלת תא הרחצה, שעשויים מזכוכית ומוקפים בפרופיל שחור. הפרשנות החדשה שמדגישה את החומרים השונים בסטייל, מסייעת להציג חזות מרהיבה, אך עם זאת צנועה ואלגנטית.

עיצוב שחור לבן. באדיבות טופ אודיו, בית חכם,
הלקוח הישראלי חובב ניגודים באופיו. חלל מגורים בשחור ולבן/באדיבות טופ אודיו, בית חכם

אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליוינג, מציינת כי הלקוח הישראלי חובב ניגודים ופיוז'ן באופיו. "מצד אחד הוא כמה לבית שמשדר ייחודיות, אך לא מעוניין לאבד את האיזון והאורגניות", היא אומרת. "חדר המגורים יכול להיות חלל מצוין לשילוב השחור והלבן, באופן שמעניק את 'אפקט הוואו' המבוקש. אלה יכולים להוות מעין מעטפת קלאסית ומונוכרומטית, זירה נהדרת לשילוב אביזרי טקסטיל בצבע פסטל רך, או בצבעוניות נועזת ובולטת כמו צהוב, סגול או אדום, ושאר פריטי דגש ואמנות. קל להחליף אותם ולרענן אותם, ולהישאר עם חלל קלאסי, על זמני, ועם זאת טרנדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully