וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה בא עוד גל גדול: איך להכין את הבית לסגר הבא

זוכרים את כל הדברים שרציתם לשנות בבית בזמן הסגר, ולא הספקתם כי היו יותר מדי דברים לראות בנטפליקס? הנה כמה עצות מקצועיות לשדרוג מהיר של הבית, שיש לנו תחושה שעכשיו זה הזמן ליישם אותן

להכניס צבע - עיצוב והום סטיילינג מירי בלבול ובנות סקולה,. נויה שילוני חביב,
לא בא לכם להכניס קצת צבע? סלון שקירותיו נצבעו בשני גוונים של כחול/נויה שילוני חביב

"מה, כבר נגמר הסגר? אבל לא הספקתי לעשות שום דבר מהכלום שרציתי", נכתב בהומור באחת המדיות החברתיות. ואכן, השהיה בבית גרמה לרבים, בדיעבד, לחשוב על כל הדברים שרצו ויכלו לעשות ולא ממש הספיקו. ולא שעכשיו המצב פחות מדאיג, אבל אולי נוכל להפוך את הייאוש ליותר נוח? מירי בלבול, מומחית הום סטיילינג ובעלת בית הספר להלבשת הבית "סקולה", מאמינה שהקורונה באה ללמד אותנו משהו חשוב.

"לי באופן אישי, השהיה בבית היתה מתנה. ביומיום אני בטרפת, והקורונה בלמה אותי בחריקה. הבנתי מיד שיש פה משהו שצריך להבין ולקחת לתשומת לב. אולי לעצור ולבחון מחדש את הדרך", היא אומרת. "בשורה התחתונה הכל הסתכם עבורי ברמת התימצות. הבנתי יותר מה חשוב ומה פחות. מצאתי את עצמי מעלה סרטונים של עצמי בלי לבחון איך אני נראית, אם השערה עומדת במקום, אם החלפתי למשהו אחר מפיג'מה. רק העיקר היה חשוב לי. המסר שאני רוצה להעביר. בעיניי זה מה שעשתה הקורונה", היא מסכמת.

בלבול מציינת כי הרבה אנשים הבינו את החשיבות של הבית והמשמעות העמוקה שלו דרך הסגר. "בילינו ביחד, צחקנו, רבנו, שמחנו, התעצבנו, הכל ביחד. יש רגעים שבהם כל אחד רוצה למצוא את הפינה שלו, ואם הפינה שלו לא נעימה אז לא כיף", היא מסבירה. "בימים רגילים אם מתעצבנים אפשר לצאת ולהירגע, אולי על שפת הים. הפעם לא היה לאן ללכת. רק לגינה ובחזרה". בלבול סבורה שבכוחו של ההום-סטיילינג להעניק תחושה של בית עוטף במובן הכי רגשי, אישי ועמוק. "התקופה האחרונה הציתה את מקצוע הסטיילינג והביאה לפריחה של המקצוע. בעבר לא היתה מודעות ברמה הזו", היא אומרת.

טפט פלמינגו. ShutterStock
טקסטורות יפיחו חיים בקירות. פינת ישיבה על רקע קיר עם טפט/ShutterStock

בינתיים, נראה שהמצב הכלכלי לוחץ על הממשלה להימנע מסגר עד כמה שניתן. אבל אם התחלואה תמשיך לעלות וככל שיותר אנשים נשלחים לבידוד - עושה רושם שזה הזמן לחשוב על כל מה שהפריע לנו בבית בסגר הקודם, ולטפל בו לפני שיהיה מאוחר מדי. בלבול שמחה לשתף בטיפים לשדרוג קליל של חדרי הבית, בין אם נידרש לסגר מחדש, ובין אם לאו:

צבע
צביעת קירות הבית מוסיפה אסתטיות ותחושת רעננות לכל חלל. הגוונים השונים יכולים לסייע להגדיר ולתחום איזורים שונים בתוך חלל פתוח, וליצור מוקד עיצובי בחלל. ככל שהגוונים בהירים יותר - התוצאה תהיה הרמונית, נעימה ושקטה. גוונים נועזים יותר יתנו תחושה של אופי, ייחודיות ועומק. קנו כמה גלונים של גוונים שאתם אוהבים. דאגו גם לרולרים ולמברשות צבע. אני ממליצה להיכנס לאתר של "טמבור", שם אפשר להכניס תמונה של החדר ולהתרשם מהגוון הנבחר. אם תקנו את הצבע זה יהפוך לסוג של הבטחה לשדרג את הבית.

טפטים
טקסטורות שונות יעניקו בקלות עומק ויפיחו חיים בקירות הבית. אפשר להשתמש בטפט בחוכמה וליצור מראשות מיטה משאריות טפט, או לחפות בעזרתו ארון או מדפים דקורטיביים.

תעשו סדר, זה יוביל למציאת מזכרות , חוויות וכו שישמשו לטובת הבית - באדיבות בירמן דיזיין (מגירות הטיש). בירמן דיזיין,
זה הזמן לפתוח את המגירות והארונות ולעשות סדר מגירות מטבח/בירמן דיזיין

סדר
זו ההזדמנות להוציא מתוך הארונות פריטים שמעלים בנו זכרונות טובים, ולהוציא אותם לאור. אפשר לקבץ אותם ולהעניק להם כוח כקבוצה, או לפזר אותם בחלל. כל מי שמתגעגע לחו"ל, לדוגמה, יכול להוציא רכישות מהעולם שמאוחסנות בארון, ולהציג אותן לראווה. עצם ההוצאה החוצה תעלה בכם זכרונות נעימים ותמלא אתכם. כמובן שחשוב גם לדלל, לדאוג לניקיון חיצוני ופנימי.

הפיחו חיים בפריטים קיימים
רגע לפני שאתם בוחרים להשליך החוצה, זה הזמן לנסות לשדרג את הפריט, ליצור פעילות מעניינת לאנשי הבית. אולי ייצא מזה משהו קטן וטוב?

הכניסו את הטבע פנימה
נסו לגדל בטטה, אבוקדו או סלק בבית. יש משהו מאוד משמח בלגדל משהו ירוק בבית. לכולם יש עלים יפהפיים ומהממים, קל מאוד לגדל אותם (פשוט שימו בצנצנת עם מים) וכמובן שאפשר לאכול את התוצרת.

פינת עבודה ביתית, מירי בלבול ובנות סקולה,. גלית דויטש,
הבית היפה שלכם יהיה רקע מקסים לכל שיחות הזום בעבודה. פינת עבודה ביתית וקומפקטית בעיצוב מירי בלבול ובנות "סקולה"/גלית דויטש

שימוש בפריטים פונקציונליים
אני מאוד אוהבת לתלות את המחבתות ואת הכלים וכל מיני דברים שקשורים לבישול וקבורים במגירות - לראווה. זה מוסיף חן לעיצוב ומאוד מזמין להשתמש.

פינת עבודה
המחשב הפך לכלי מאוד חשוב בתקופת הקורונה. אני ממליצה ליצור פינת עבודה קטנה ולמקם אותה בין המטבח לסלון. כשמשוחחים בזום אפשר לראות את הבית היפה ברקע. אפשר למצוא היום ברשתות הגדולות שולחנות כתיבה חמודים וקומפקטיים. בצד אפשר להניח לוח קטן וכמובן את המחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully